Hvordan har dit farvesyn det????

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af Troldmand. »

Ok 10 minutter er helt fint.
Skærmen har INGEN indflydelse på dit resultat, det er din hjerne der er farveskarp. Sådan er det.
Jeg har selv en skærm der ikke halter bagud men opnåede ikke hvad du formåede, og hvorfor skulle du ikke også kunne det??? Har man det, eller har man det ikke????

PeterBH
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 85
Tilmeldt: 21 aug 2007 20:04
Areal: 135
Brændsel: Olie
Dagligt forbrug: 10-12 l
Geografisk sted: Nordfalster

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af PeterBH »

Det var jeg godt nok ringe til, prøver igen i morgen når jeg er lidt mere frisk i hovedet.
79 var scoren..........
Peter
Jeg er sikker på at sorte fingre er en OL disciplin skat....
pendec

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af pendec »

74 og på en gammel ibm lcd bærbar..

det forklarer hvorfor den grafiske branche stadig vælger CRT frem for LCD skærme til brug.
og Eizo er jo rimlig ok..

vi har xrite kalibrerings udstyr på vores virksomhed, så jeg kender dem såmænd godt.
har dog ikke kalibreret farver på min skærm fornylig..eller lagt farve profiler ind, som jo altså kan hjælpe en del.
bonderup
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 sep 2008 23:06
Mit fyr: kl2-15
Areal: 160
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ved det ikke endnu
Geografisk sted: nordjyland

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af bonderup »

15 på HP1940 brugte ca 3 min
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af Troldmand. »

pendec skrev:74 og på en gammel ibm lcd bærbar..

det forklarer hvorfor den grafiske branche stadig vælger CRT frem for LCD skærme til brug.
og Eizo er jo rimlig ok..

vi har xrite kalibrerings udstyr på vores virksomhed, så jeg kender dem såmænd godt.
har dog ikke kalibreret farver på min skærm fornylig..eller lagt farve profiler ind, som jo altså kan hjælpe en del.
Nej og atter nej - testen her har INTET med skærmen at gøre, alt her handler om hvorgodt din hjerne skelner mellem meget tætte farvenuancer. Og sådan er det.
Selv med en sort hvid skærm kan testen laves....

pendec

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: Nej og atter nej - testen her har INTET med skærmen at gøre, alt her handler om hvorgodt din hjerne skelner mellem meget tætte farvenuancer. Og sådan er det.
Selv med en sort hvid skærm kan testen laves....
Vrøvl..

Det afhænger lige præcis af LCD eller CRT løsninger... og indstillinger på din skærm ligeså...nogle har mørke billeder og andre utrolige skarpe kontraster på skærmen.. jeg gad godt se folk med deres mørke indstillinger klare en i sort/hvid.. på LCD forsvinder flere af nuancerne ud i det sorte og vil være totalt uadskillige...

det er lige præcis CRT skærme som stadig buldrer bedst i farve nuancer, unden kalibrering, hvor LCD skærme stadig halter efter da den ikke kan vise de mange nuancer korrekt samtidig på skærmen i "rolige" omgivelser, så derfor vil de lysende punkter i TFT afvige og hurtigere ligne hinanden.

Nu er der jo også en anden vigtig faktor.... LCD/CRT fabrikant.. det er ikke alle som gengiver alt korrekt eller i stærke kontraster..
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af MichaelK »

pendec skrev: Vrøvl..

Det afhænger lige præcis af LCD eller CRT løsninger... og indstillinger på din skærm ligeså...nogle har mørke billeder og andre utrolige skarpe kontraster på skærmen.. jeg gad godt se folk med deres mørke indstillinger klare en i sort/hvid.. på LCD forsvinder flere af nuancerne ud i det sorte og vil være totalt uadskillige...
CRT skærme som stadig buldrer bedst i farve nuancer, unden kalibrering, hvor LCD skærme stadig halter efter da den ikke kan vise de mange nuancer korrekt samtidig på skærmen i "rolige" omgivelser, så derfor vil de lysende punkter i TFT afvige og hurtigere ligne hinanden.

Nu er der jo også en anden vigtig faktor.... LCD/CRT fabrikant.. det er ikke alle som gengiver alt korrekt eller i stærke kontraster..

Det er lige præcis. Det er jo det jeg har prøvet at fortælle hele tiden. De resultater folk poster her i tråden, taler jo sit tydelige sprog.
Dem med CRT skærme får de bedste resultater. Har man en LCD skærm, og tager denne test med et godt resultat?
Ja, så kan man med rette antage, at man er i besiddelse af en rigtig god skærm.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af Troldmand. »

Hej
Jeg ved ikke hvad jeres faglige baggrund er for jeres meninger??

Jeg udtaler mig på min faglige uddannelse på området, som rækker tilstrækkeligt til min udtalelse.
:great:
pendec

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev:Hej
Jeg ved ikke hvad jeres faglige baggrund er for jeres meninger??

Jeg udtaler mig på min faglige uddannelse på området, som rækker tilstrækkeligt til min udtalelse.
:great:
Farveland?
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Hvordan har dit farvesyn det????

Indlæg af MichaelK »

Troldmand. skrev:Hej
Jeg ved ikke hvad jeres faglige baggrund er for jeres meninger??

Jeg udtaler mig på min faglige uddannelse på området, som rækker tilstrækkeligt til min udtalelse.
:great:
Hej

Jeg har ingen faglig uddannelsen inden for farver. I mine yngere dage, var Jeg udpræget computernørd icon_cheesygrin.gif
Derfor ved jeg at LCD skærme har svært ved at vise 2 farver, der ligger så tæt op ad hinanden, som det
er tilfældet i testen. CRT skærme er meget bedre til dette. Som de indrapporterede resultater i denne
tråd klart illustrerer, så kan en LCD stadigvæk ikke hamle op med en CRT.

Jeg illustrerer:

Billede

Danni Nielsen og Bowhunt har resultater, der falder så meget uden for resten at Jeg ikke har medregnet
disse i statistikken.
Men ellers synes Jeg, at gennemsnittet taler sit tydelige sprog. Med mindre Du altså mener, at brugere
med LCD skærme generelt har et dårligere farvesyn end CRT brugere. Og det tror Jeg ikke Du gør :great:

Mvh.


PS: Pendec.
Trolmand er skrap til det med farver, ingen tvivl om det!
Der er ingen grund til at trækker en ellers god disskussion
ned i mudderet icon_frown.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Besvar