Oliekagemix og skovflis

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Claus
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 240
Tilmeldt: 12 jan 2007 20:58
Mit fyr: KSM 275-18-i
Areal: 300
Brændsel: Kirsebærsten, kornafrensning, træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Årligt forbrug: regner med 15 t
Geografisk sted: Midtfyn ( Heden )
Kontakt:

Re: Oliekagemix og skovflis

Indlæg af Claus »

Du har helt ret Klaus hverken smuld eller flis kan køre hver for sig. Løsningen på problemet er ret simpel, da jeg startede eksperimentet var der træpiller i bunden af magasinet, det havde jeg jo bare ikke tilskrevet nogen betydning, men det viser sig at det er altafgørende.
40 kg træpiller i bunden af magasinet og så ok-mix eller flis eller en blanding af begge dele, så køre det fint. der forsvinder næsten ikke nogen piller før det øvrige brændsel er væk. Min teori er at så snart at der er tilløb til brodandelse så løber der lidt piller til og den smule bevægelse på de skrå sider er nok til at holde det igang. Når magasinet er ved at være tomt skraber jeg det sidste ok-mix og flis ind på midten så der kun er rene træpiller ude i siderne, fylder lidt piller på rundt om bunken i midten og så ok-mix og flis ovenpå, så køre det til magasinet er ved at være tomt igen.
Jeg har nu kørt 5 uger uden stop på denne måde så jeg er ret sikker på at det også kan være en løsning for andre.
Claus Bendixen
27 x 300 w Growatt paneler monteret mod syd-vest med 35 graders hældning, 3 x 2000 w Growat invertere
20 andele i Rynkebygård møllelaug

Steffeno
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 348
Tilmeldt: 29 apr 2008 21:40
Mit fyr: RTB 10kw, 320kg silo
Areal: 150
Brændsel: 8mm fra Danish Agro
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Geografisk sted: Frøslev pr. 4660 Store Heddinge
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Oliekagemix og skovflis

Indlæg af Steffeno »

Klaus skrev:jeg løste problemet med en vibrator.
Detaljer ønskes
Hvad har du brugt som vibrator og gir det ikke en helvedes larm ?

Jeg har overvejet at finde på et eller andet vibrator for ar få de sidste piller til at løbe ned til sneglen, har bare ikke lige nogen rigtig god løsning.
Mvh/
Steffen Olesen
Frøslev, Stevns
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=bechmanns
Besvar