Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nye ejendomsvurderinger

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Nye ejendomsvurderinger

Indlæg af pelle » 14 sep 2023 03:46

Jeg syntes bare de er nogle abehjerner. Tror de har raflet om det. Jeg kan ikke forstå de ikke tager ejendomsmæglere med på råd. Før de sender det ud i æteren og spreder skræk og rædsel. De har jo tiden til det.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Nye ejendomsvurderinger

Indlæg af vinther2 » 15 sep 2023 12:11

En god ven har en ejendom på 2000 m2. Hans ejendomsværdi har i flere år ligget på 950.000 kr. Nu fik han op til flere breve fra vurderingsstyrelsen at hans ejendom er vurderet til 350.000 kr!
Man henviser til 15 referenceejendomme og hvad de blev solgt for. Hans ejendom er istandsat med nye døre, vinduer og i det hele taget gjort i tip top stand.

Når han gik ind og kikkede på de referenceejendomme (Adresser står i det han har fået tilsendt) via Google Earth, så var det ejendomme som næsten var nedrivningstruet, sammenbygget så der var 2 boliger i samme bygning, eller på anden måde slet ikke sammenligelig med hans ejendom.

Til gengæld skulle han have 20.000 kr. tilbage i ejendomsskat! Og som han læser det, så er vurderingen endelig. Men hvis han klager, garanterer vurderingsstyrelsen ikke at han kan få det beløb tilbage!!

Men, hvorfor skulle han klage? Han kontaktede en ejendomsmægler, og han sagde: "Uanset hvad det offentlige har vurderet en ejendom til, så vil det ikke indvirke på en evt. salgspris"

Besvar