Den grønne omstilling.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Den grønne omstilling.

Indlæg af triumph »

svanggaard skrev: 23 dec 2022 13:12 Nu skal vi lige holde skæg og snot hver for sig.... Links peger jo i vidt forskellige retninger.

Overordnet har vi 3 udfordringer:
1 Priserne på elmarkedet er høje, fordi det er dyrt at købe strøm fra producenterne.
2 Der findes svindlere og opportunister som vil lukrere på (pressede) forbrugere.
3 Af miljømæssige årsager skal energiforbruget sænkes.

Ad 1)
Vi, herunder EU, er jo i gang med et opgør om energipriser, profitter, forsyningssikkerhed og udbygning af VE. Langsommeligt, ja, men der sker trods alt noget.

Ad 2)
Heldigvis bliver de fleste stoppet forholdsvist hurtigt.

Jeg er ikke enig i at de fleste bliver stoppet forholdsvis hurtigt. Det er jo også derfor at antallet af sager om elselskaber hos forbrugerombudsmanden er 5 dobbelt på 2 år.


https://taenk.dk/forbrugerliv/elektroni ... lselskabet

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/ny ... es-kunder/

https://www.energy-supply.dk/article/vi ... af_laesset

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Den grønne omstilling.

Indlæg af triumph »

calle

Re: Den grønne omstilling.

Indlæg af calle »

Den artikel i berlingeren kan jeg i den grad nikke genkendende til. Er blevet forsøgt snydt af en telefonsælger, og føler mig snydt i forbindelse med et leverandørskifte. Mine elregninger fra en tidligere leverandør skulle man nærmest være videnskabsmand for at forstå, og 3 måneders forudbetaling kender jeg også. Skulle ovenikøbet selv anmode om at få mit tilgodehavende på ca. 5000 kr i forbindelse med leverandørskifte.

Det er meget godt, at der er konkurrence på elmarkedet, men når der i den grad mangler tillid til leverandørerne, så bliver jeg faktisk i tvivl om hvorvidt det hele burde nationaliseres. Sådan går det nok ikke, og slet ikke efter den seneste regeringsdannelse. Det skulle faktisk ikke undre mig, om staten sælger Ørsted, for det mener Jacob jo vil være mere ambitiøst i forhold til klimamålene :shock:
calle

Re: Den grønne omstilling.

Indlæg af calle »

calle skrev: 23 dec 2022 15:46 Den artikel i berlingeren kan jeg i den grad nikke genkendende til. Er blevet forsøgt snydt af en telefonsælger, og føler mig snydt i forbindelse med et leverandørskifte. Mine elregninger fra en tidligere leverandør skulle man nærmest være videnskabsmand for at forstå, og 3 måneders forudbetaling kender jeg også. Skulle ovenikøbet selv anmode om at få mit tilgodehavende på ca. 5000 kr i forbindelse med leverandørskifte.

Det er meget godt, at der er konkurrence på elmarkedet, men når der i den grad mangler tillid til leverandørerne, så bliver jeg faktisk i tvivl om hvorvidt det hele burde nationaliseres. Sådan går det nok ikke, og slet ikke efter den seneste regeringsdannelse. Det skulle faktisk ikke undre mig, om staten sælger Ørsted, for det mener Jacob jo vil være mere ambitiøst i forhold til klimamålene :shock:
Så er der endnu en helt aktuel artikel i DR om problemet. Det firma, der ringede mig op, oplyste netop, at min elleverandør havde anmodet dem om at kontakte mig mhp at overtage mig som kunde. Den kvindelige telefonsælger, der talte med udenlandsk accent, blev anmodet om at sende mig en mail, der bekræftede hendes påstand, men hun oplyste straks, at det kunne ikke lade sig gøre. Derefter sluttede samtalen.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/elsel ... nde-opkald
calle

Re: Den grønne omstilling.

Indlæg af calle »

svanggaard skrev: 23 dec 2022 13:12 Ham her vil de fleste nok udskamme lidt - også selvom han ikke generer nogen med røgen ude på lars tyndskids marker Car-smoke.png
Men pengene han betaler i fast afgift, de fejler tilsyneladende ikke noget, eftersom han ikke skal svare afgift pr. kørt kilometer. De sidste dages hellige ville med al sandsynlighed pive, hvis fælleskassen gik glip af de mønter, som det koster at køre i sådan en fed bil, selv om man kun kører få kilometer om året.

Besvar