Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Krakelerer Putins facade nu.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 13 jan 2023 19:07

Bri_Jac skrev:
13 jan 2023 18:13
Jeg håber han får "opbrugt" alle de unge mænd, således at der ikke i fremtiden bliver født så mange børn i Ruzzia... Det er vist bedst for hele verden ;-)
Sad for noget tid siden og så noget på Youtube ang. befolkningstallet i Rusland.

Det kan være lidt svært at forstå - og forklare, men denne konflikt er indledt på det absolut dårligste tidspunkt for Rusland med hensyn til befolkningsvæksten.

Under anden verdenskrig mistede Rusland rigtigt mange unge mennesker og det påvirker befolkningsvæksten den dag i dag.
Hvis man sætter årstallene efter ww2 op på en X-akse og antallet af unge mennesker i Rusland på Y-aksen vil man derved få en Sinusbølge.

"Den specielle militæroperation" blev indledt da kurven var i bund og nu mister Rusland rigtigt mange unge mænd i krigen (ja - ved det. det gør Ukraine også) samtidig med at mange flygter ud af landet.

Det gør så åbenbart at der vil blive - For Rusland - en katastrofal mangel på unge mænd som skal være med til at holde befolkningstilvæksten ved lige eller nok nærmere forøge den.

Dog er der områder i Rusland som forøger deres befolkningstilvækst - Desværre for "den rigtige russer" er det øst for Uralbjergene, ned mod Mongoliet og Kina.

Nogle befolkningsgrupper som åbenbart bliver set ned på af den alm. russer.

- Så i min optik har Putin ikke bare skidt i nælderne - han har også godt og grundig tørret hele sin røv med dem.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af svanggaard » 14 jan 2023 09:29

Denne 6 årige russiske dreng har mistet sin far i Ukraine. Men alt er godt - han får et smartwatch. :shock:

Jeg tror ikke vi skal bruge for meget krudt på at forstå russerne.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 14 jan 2023 10:38

svanggaard skrev:
14 jan 2023 09:29
Denne 6 årige russiske dreng har mistet sin far i Ukraine. Men alt er godt - han får et smartwatch. :shock:

Jeg tror ikke vi skal bruge for meget krudt på at forstå russerne.
Nu skal du huske på at Rusland kun har mistet cirka 6000 soldater ud af godt og vel 143 millioner indbyggere.
Ergo er det jo en fin gestus at repræsentanter fra politistationen har tid til at møde op og samtidig give et ur til sønnike.

Dette er propaganda når den er værst og er sikker på at denne familie er nøje udvalgt blandt mange
Dog er det ironisk at han får sådan en materiel ting da Putin åbenbart mener at vestens befolkning er dovne og dekadente og vægter materielle ting højre end familiemæssige værdier.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 14 jan 2023 10:43

triumph skrev:
04 okt 2022 15:00
Nu er der jo heldigvis noget der hedder Nato
Faldt lige over denne:

Screenshot 2023-01-14 104056.png
Den skulle angiveligt være fra marts 2022 - Ergo burde mange af tallene til højre kunne nedjusteres en smule.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Hjemme teori » 14 jan 2023 11:08

Lintz skrev:
14 jan 2023 10:43
Faldt lige over denne:


Screenshot 2023-01-14 104056.png

Den skulle angiveligt være fra marts 2022 - Ergo burde mange af tallene til højre kunne nedjusteres en smule.
Uha - vi må have nogle flere kampvogne
Mvh. Sophus


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 14 jan 2023 12:36

som jeg husker det, havde Rusland et militær buget på højde med frankrig.
Altså inden Ukrainekrigen.....
Russerne havde godt nok masser af folk, men ingen hardware, undtagen nogle gamle A-bomber.
De kampvogne der er vist på skemaet er jo for meste delen noget gammelt lort. De viste jo på tv, hvordan et maskingevær kan skyde igennem dem

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 15 jan 2023 10:02

Mon ikke der er nogle unge mænd mellem 27 og 30 år der er ved at pakke en kuffert.

Fra TV2 Nyheder:
Screenshot 2023-01-15 100033.png
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af vilhapiller » 15 jan 2023 12:39

Inde på TV2 PLAY ligger der et interview. Det er Søren Lippert der har en tidligere Rusisk diplomat igennem. Han lever i dag i eksil i Sweitz.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 20 jan 2023 11:51

Ifølge nogle oplysninger hentet fra nettet ser det ud til at USA pt har ydet Ukraine hjælp for samlet 180 milliarder Dkr.
Kan ikke helt finde nogle tal for hvor meget EU har doneret men mener absolut at USA har doneret absolut mest men hvis vi antager at EU har doneret det halve af USA er det sammenlagt 270 millarder Dkr.

Man må gå ud fra at krigen koster nogenlunde det samme for begge parter - Altså burde Rusland også have en udgift på nogenlunde det samme.

Befolkningstallet for USA og EU tilsammen er på godt 1 millard mennesker mod Ruslands knap 150 millioner.

Ergo koster krigen cirka 7,5 gange mere pr indbygger for Rusland end for EU og USA´s befolkning.

Dette set i lyset af (hvis de tal jeg har fundet er korrekte) at en Russisk statsborger har en gennemsnitlig månedesindkost på 6200 Dkr mod EU og USA´s gennensnitlige indkomst på 37000 Dkr.

Det kan ikke passe andet end facaden krakelerer først for Putin hvis EU og USA bliver ved med at donerer til Ukraine.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 20 jan 2023 20:57

Lintz skrev:
20 jan 2023 11:51
Ifølge nogle oplysninger hentet fra nettet ser det ud til at USA pt har ydet Ukraine hjælp for samlet 180 milliarder Dkr.
Kan ikke helt finde nogle tal for hvor meget EU har doneret men mener absolut at USA har doneret absolut mest men hvis vi antager at EU har doneret det halve af USA er det sammenlagt 270 millarder Dkr.

Man må gå ud fra at krigen koster nogenlunde det samme for begge parter - Altså burde Rusland også have en udgift på nogenlunde det samme.

Befolkningstallet for USA og EU tilsammen er på godt 1 millard mennesker mod Ruslands knap 150 millioner.

Ergo koster krigen cirka 7,5 gange mere pr indbygger for Rusland end for EU og USA´s befolkning.

Dette set i lyset af (hvis de tal jeg har fundet er korrekte) at en Russisk statsborger har en gennemsnitlig månedesindkost på 6200 Dkr mod EU og USA´s gennensnitlige indkomst på 37000 Dkr.

Det kan ikke passe andet end facaden krakelerer først for Putin hvis EU og USA bliver ved med at donerer til Ukraine.
Jeg tror jeg du tager fejl vedr. udgifter til krigen.
Russerne har 50 år gamle tanks, lavet af sardindåser.
De koster ikke det samme som en leopardkampvogn.
De har gamle raketsystemer fra firserne. Det er muligt at de var dyre i firserne. Men det ville være det samme som at sige at en commadore 64,i 2023 har samme værdi som en 14 dages løn i 2023.


Besvar