Krakelerer Putins facade nu.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 28 sep 2022 06:46 Nu er der jo ingen beviser for at det er russerne men ja. Hvem skulle det ellers være.

Det der undre mig lidt er at i alle de artikler jeg har læst om det kommer man slet ikke ind på hvordan det er muligt.
Så vidt jeg ved ligger de på knap 100 meter vand med en beton kappe omkring sig
Det er altså ikke en hr. Hvem-som-helst der lige kan komme forbi og stikke en dynamit stang ind under.

Det skal ske enten fra overfladen med special udstyr eller via ubåd - også med specialudstyr eller special dykkere.

Og så vil det jo være nærliggende at tro det er russerne da det jo er Østersøen.

Men mon ikke at de (Rusland) kommer frem til at det er Ukrainsk sabotage eller de ny-nazitiske NATO lande som prøver at sætte Rusland i et dårlig lys.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... rt/9446430

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz »

Manden har totalt tabt sutten. :evil:

Screenshot 2022-09-30 143958.png
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph »

Jeg læste at en eller anden Norsk miltær-fyr sagde; At det er langt mere sandsynligt at der ligger bomber klar til sprængning på de norske gasrør der forsyner Polen/Tyskland, end at der ikke ligger bomber.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-2 ... altic-pipe
Det er også begyndt at sværme med droner om de Danske boreplatforme, ikke kun de Norske.

I min optik er der ingen tvivl om at Putin vil vise at han kan skabe kaos i den Europæiske energiforsyning, og recession i Europa hvis Nato blander sig (For meget) i Ukrainekrigen.
Samtidigt er gasprisen steget 7%. Så hvad skulle være det dårlige for Rusland i at sprænge en rørledning, som Europæerne alligevel vil gøre sig fri af.

Men det er jo noget Putin gør fordi han er presset. Så det er nu Nato bør presse hårdere.
Ligegyldigt hvad, så kan man ikke komme ud af dette med et godt forhold til Putin, og flere og flere negative røster dukker op i Rusland. Så det er nu Putin skal væk. Også selvom der ryger en gasledning og en boreplatform undervejs.

Men politikkerne bør lægge loft over energipriserne. Man risikere at miste den folkelige opbakning, hvis folk må gå fra hus og hjem
Der var 70.000 Tjekker der demonstrerede i Prag, og ville have normaliseret forholdet til Rusland (Inflationen i Tjekkiet er 18%, og de har næppe så meget at spare på som os)
https://arbejderen.dk/udland/tjekkiet-7 ... #gsc.tab=0
Det samme sker i Tyskland, hvor der også er flere og flere der frygter fremtiden uden energi man kan købe for penge
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Hjemme teori »

Jeg tror det er forsikringssvindel.

De har 2 rørledninger som sikkert har kostet 2 cifrede millard beløb at bygge og der kommer formentlig aldrig til at løbe gas igennem igen. Og så skal man bruge penge til at bygge en ny ledning til Kina. Hvorfor så ikke lige hæve forsikringen på de gamle ledninger?
Mvh. Sophus
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Dunas »

Som bekendt har Rusland annekterer de fire ukrainske regioner, Luhansk, Donetsk, Kherson og Zaporizjzja.
Volodymyr Zelenskyj, skriver - Vi har situationen under kontrol. Alt bliver igen Ukraine.
Mange lande fordømmer selvfølgelig denne annektering. USA og EU forsætter med støtte af militært isenkram til Ukraine, og endnu flere sanktioner indføres.
Ukraine har militær momentum i de 4 annekteret områder.
Hvad bliver Ruslands næste træk..... griber de, til de helt beskidte våben?. Håber ikke A våben kommer i brug, hverken taktisk eller de større.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz »

Dunas skrev: 30 sep 2022 20:56
Hvad bliver Ruslands næste træk..... griber de, til de helt beskidte våben?. Håber ikke A våben kommer i brug, hverken taktisk eller de større.
Ikke "Hvad bliver Ruslands næste træk" men hvad bliver Putins ?

Nu sad jeg og så Putins tale til Dumaen direkte og som jeg skrev tidligere så mener jeg bestemt at han har tabt sutten.

Jeg er alvorlig bange for at han tager skridtet fuldt ud og bruger de strategiske a-våben - i det mindste én gang.
Bare for at vise han kan.

Har netop læst at russerne har trukket sig fra en by ved navn Lyman som er stratetisk vigtigt for russerne - og derved nok også for Ukraine.
Vil det ikke være belejligt lige at smide en enkelt eller to A-misiler der når ukrainske soldater i massevis har belejret sig der?

Tror faktisk at manden er skør nok til det - At det så nok betyder enden for ham og hans regime er der vist ingen tvivl om.
Vil nok mene at denne handling - Håber ikke den kommer og at jeg tager fejl - vil gøre at Kina og Indien vender ham ryggen.
Rusland vil næsten sikkert også blive smidt ud af FN og de eneste lande der derefter vil støtte op om ham har ingen reel betydning på verdens markedet.
Tjetjenien ved Kadyrov og Lukasjenko fra Hviderusland som nok vil stå last og brast med ham skal vi vist ikke frygte noget fra.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph »

Ligegyldigt hvad så må krigen afsluttes, og hvis Putin taber, så kan det godt være han tager mere eller mindre desperate metoder i brug.
Men alternativet er at Putin vinder. Eller at krigen forsætter i dekader, indtil begge parter er så krigstrætte, og har haft så store tab at det er opportunt for begge parter at lave en fredsløsning.
En lang krig vil kræve flere ofre end en kort krig, så lad os bare få den krig afsluttet.
Man kan ikke vinde over Ruserne uden Putin bliver sur og gør noget desperat

Hvis ikke begge parter får noget ud af en fredsløsning, så bliver den ikke indgået.
Ukrainerne ikke vil slutte fred (og dermed afgive territorie) fordi de er ved at vinde. Russerne vil ikke slutte fred uden og få noget.
Jeg tror ikke på at der kan indgåes en fredsløsning i den nære fremtid. Det har parterne ikke (begge) en interesse i

Jeg tror ikke at Putin vil bruge A våben. (Men han vil helt sikkert true med det)
Til dels pga Verdens reaktion, men han skal vel også selv have russiske soldater i nærheden af nedslaget, eller ?

Jeg tror Putin tænker;
Årsagen til Ukraine vinder, er at de får støtte fra vesten. Hvordan får jeg vesten til at stoppe støtten til Ukraine.
Det kunne han gøre ved at lave diverse terror aktioner. Lige som den med gas rørerene der sprang i luften.
Noget hvor man ikke kan bevise at det er Russerne der står bag.
Jeg tror han er i stand til at smadre energiforsyningen i Europa, og tænker sikkert at høje energipriser, og svigtende leverancer vil få vesten til at stoppe støtten til Ukraine.
Det er der jo allerede temligt mange Tjekker og Tyskere der syntes at vi skal gøre.
Tænker også Putin vil sende sin Cyberhær ud og angribe it infrastruktur, både offentlig og private firmaer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz »

Copy pastet fra Tv2 Nyheder.

Tjetjensk leder opfordrer Rusland til at bruge atomvåben i Ukraine efter nederlag
Den tjetjenske leder Ramsan Kadyrov opfordrer Rusland til at oveveje at bruge atomvåben i Ukraine efter nederlaget i Lyman.

Det siger den tjetjenske leder ifølge Reuters via mediet Telegram.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph »

Det er muligt at du syntes at Putin har tabt sutten, men Ramsan Kadyrov har aldrig haft en sut....
Han er så skør at selv Putin syntes han er for meget.
Han forslog flerkoneri, fordi at der var så mange Tjetjenske mænd der var døde i krig, at det var rimeligt at en mand der kunne forsørge op til 4 koner, skulle gifte sig med dem.
Han velkomner også IS koner der vil tilbage til Tjetjenien, efter at have været i kamp.
For lydige hustruer kan Tjetjenien altid bruge....

Nogen gange tage han i øvrigt også en pause fra Præsident embedet, for personligt at torturere modstandere i hans fange kæder.
Det er jo rart med gode hobbys
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Dunas »

triumph skrev: 01 okt 2022 18:18 Det er muligt at du syntes at Putin har tabt sutten, men Ramsan Kadyrov har aldrig haft en sut....
Han er så skør at selv Putin syntes han er for meget.
Han forslog flerkoneri, fordi at der var så mange Tjetjenske mænd der var døde i krig, at det var rimeligt at en mand der kunne forsørge op til 4 koner, skulle gifte sig med dem.
Han velkomner også IS koner der vil tilbage til Tjetjenien, efter at have været i kamp.
For lydige hustruer kan Tjetjenien altid bruge....

Nogen gange tage han i øvrigt også en pause fra Præsident embedet, for personligt at torturere modstandere i hans fange kæder.
Det er jo rart med gode hobbys
Helt enig, Ramsan Kadyrov er helt uden for kategori. En fuldstændig hjernedød person, der ikke skulle have lov til og styre et land.
Men desværre valgte Putin ham, efter hans far blev myrdet. Han er landets leder på Putins nåde. Tror faktisk, hvis Putin bliver væltet,
går der ikke lang tid før Ramsan Kadyrov også bliver væltet.
Jeg aner ikke hvad der kommer til og ske, altså om de virkelig tager skridtet til A våben. De er jo trængt hårdt op i et hjørne.

Besvar