Skal jeg hoppe på fjernvarmen, selv om jeg er glad for min Scotte ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Skal jeg hoppe på fjernvarmen, selv om jeg er glad for min Scotte ?

Indlæg af calle »

Er rimelig sikker på, at vi bliver blandt de første, der bliver tilbudt fjernvarme. Hvad mon prisen bliver for tilslutning, og hvad bliver varmeprisen, når vi når der til ? Kan jeg mon undslå mig tilslutningen ? Kan jeg mon få lov til at beholde min Scotte sammen med fjernvarmen. Hvad med vores 2 brændeovne ? Spørgsmålene er mange.

Venlig hilsen

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Skal jeg hoppe på fjernvarmen, selv om jeg er glad for min Scotte ?

Indlæg af BWJ »

calle skrev: 24 apr 2022 21:13 Er rimelig sikker på, at vi bliver blandt de første, der bliver tilbudt fjernvarme. Hvad mon prisen bliver for tilslutning, og hvad bliver varmeprisen, når vi når der til ? Kan jeg mon undslå mig tilslutningen ? Kan jeg mon få lov til at beholde min Scotte sammen med fjernvarmen. Hvad med vores 2 brændeovne ? Spørgsmålene er mange.

Venlig hilsen
1. Tilslutning og varmepris, det må de højere magter vide - men historisk kan nye anlæg/ udvidelser være en dyr affære, samtidig har flere værker en lav MW pris, og så istedet en høj m2 pris man intet får for, uanset varmeforbrug.
2. Så længe du er mere eller mindre CO2 neutral, og det påstås det at piller er, så kan du nok ikke tvinges til noget, dog skal du være meget opmærksom på, at du ikke kommer til at acceptere en tinglyst tilslutningspligt på ejendommen, for så er løbet kørt, - bedst er det at få bekræftet at der ikke er aftager og forblivelsespligt, og det ikke er et andelsværk hvor du hæfter solidarisk og skal udrede en pose penge hvis du vil ud af tilslutningen igen.
3. Jeg ville skriftligt få bekræftet, at jeg kunne bruge andre opvarmningsformer uden videre. (hold øje med m2 afgiften)
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Skal jeg hoppe på fjernvarmen, selv om jeg er glad for min Scotte ?

Indlæg af thoken »

Hej.
Jeg går med samme overvejelser her. Vi har egenligt naturgas i kvarteret, som jeg fik lov at komme ud af for mange år siden.
Nu har fjernvarmen så meddelt at de i løbet af 1 års tid kommer ud i vores kvarter. De tilbyder et koncept hvor du ikke betaler tilslutning og ikke skal betale for fjernvarmeunit, samt hvis der skal laves ændringer på dit anlæg. Du skal så give et fast beløb på 200kr om måneden, men har så ingen vedligehold. Altså hvis der går en termostat, så kommer de og skifter den u/b.
Udover de 200 kr, kommer selvfølgelig dit varmeforbrug.
Jeg har som dig en masse spørgsmål, og får senere i denne uge besøg af en tekniker fra fjernvarmen.

Her er lidt jeg har sakset fra vores fjernvarmes hjemmeside.
F6364434-8F24-4EE3-9B8D-F0EFB78443C0.jpeg
D9045FAF-1F36-41BC-933B-37CBC239590F.jpeg
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 283 gange

Re: Skal jeg hoppe på fjernvarmen, selv om jeg er glad for min Scotte ?

Indlæg af svanggaard »

Hvis det var mig ville jeg takke ja til fjernvarmen inkl. varmemesterordning. Det forudsætter selvf. at varmeprisen ikke er helt ude i hampen.

Du sparer pladsen til fyr, silo og opbevaring af træpiller. Og du står ikke med risikoen ved et fyr der står af.

Mht. varmemesterordningen skal der nok lige være styr på hvad der sker hvis du sælger ejendommen.
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Skal jeg hoppe på fjernvarmen, selv om jeg er glad for min Scotte ?

Indlæg af thoken »

svanggaard skrev: 25 apr 2022 07:35 Hvis det var mig ville jeg takke ja til fjernvarmen inkl. varmemesterordning. Det forudsætter selvf. at varmeprisen ikke er helt ude i hampen.

Du sparer pladsen til fyr, silo og opbevaring af træpiller. Og du står ikke med risikoen ved et fyr der står af.

Mht. varmemesterordningen skal der nok lige være styr på hvad der sker hvis du sælger ejendommen.
Hej.
Ja, og om de må ændre beløbet på de 200kr om fx. 5-10 år?
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Besvar