Strøm fra velkommen.dk

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 283 gange

Re: Strøm fra velkommen.dk

Indlæg af svanggaard »

I øvrigt ser jeg lige at BlueEnergy har dette gebyr: "471,00 kr. Net administration pr. år, svarende til 49,06 kr. pr. måned." Der er ugler i mosen

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Strøm fra velkommen.dk

Indlæg af triumph »

svanggaard skrev: 24 dec 2021 14:27 4000/12=333 OK

269,-kr/333kWh = 80 øre/kWh inkl. moms - OK

Nord pool pris i samme kvartal = 60øre+moms= 75øre/kWh

Dvs. du giver 5 inkl. moms øre mere/kWh ved Blue Energy end du gør ved f.eks. vindstød.

Regnestykket bliver sikkert bedre hvis du bruger 10.000kWh/år (det nævnte du ikke i første omgang). Omvendt kan jeg kan ikke forestille mig at BlueEnergy vil forære 6000kWh væk - så mon ikke der står eet eller andet med småt? Hvis det er for godt til at være sandt...
Der står at max forbruget er 10.000 KWh/år
Problemet er at jeg ikke ved om jeg kommer lidt over, eller lidt under. Der er for mange variabler.
Da jeg observerede de stigende el priser i juli, skar jeg vel 1/3 af mit elforbrug ved at tænke mig om. I november fik jeg elbil.
I december fik jeg Corona, og har arbejdet meget hjemme, omvendt har jeg også boet en del på hotel i Kolding.
I november brugte jeg 820 KWh. hvis man ganger det med 12, så giver det 9840 KWh/år. I December har jeg indtil nu brugt 764 KWh = 955 KWh for en fuld måned = 11.469 KWh/år
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 283 gange

Re: Strøm fra velkommen.dk

Indlæg af svanggaard »

Jeg tror de fleste elhandlere kigger på forbruget de sidste 3 år. Er der bare 1 år som går over grænsen får du ikke lov at oprette abonnementet. Den fremgangsmåde oplevede jeg ved Modstrøm tilbage i Oktober-November.

Hvis du overskrider abonnementet får det en konsekvens - men det står helt sikkert i abonnementsbetingelserne hvad "bøden" er.

Men almindelog snusfornuft tilsiger, at at elhandlere ikke synes det er sjovt at sælge strøm for en pris som er under listeprisen på Nord Pool. Den risiko har nok ikke være så stor tidligere, men er blevet ret åbenlys for alle i dette efterår. Hvis en elhandler vil overleve, er de nødt til at imødegå den risiko. Det kan de kun gøre ved at sende regningen videre til forbrugeren.

Som sagt er besparelser på elforbruget den sikreste kur lige nu. Men personligt vil jeg da overveje at låse elprisen fast (i en længere periode) hvis prisen falder til sommer. Iflg Dansk Energi skal vi nok ikke forvente for meget.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Strøm fra velkommen.dk

Indlæg af triumph »

svanggaard skrev: 24 dec 2021 15:11 Jeg tror de fleste elhandlere kigger på forbruget de sidste 3 år. Er der bare 1 år som går over grænsen får du ikke lov at oprette abonnementet. Den fremgangsmåde oplevede jeg ved Modstrøm tilbage i Oktober-November.

Hvis du overskrider abonnementet får det en konsekvens - men det står helt sikkert i abonnementsbetingelserne hvad "bøden" er.

Men almindelog snusfornuft tilsiger, at at elhandlere ikke synes det er sjovt at sælge strøm for en pris som er under listeprisen på Nord Pool. Den risiko har nok ikke være så stor tidligere, men er blevet ret åbenlys for alle i dette efterår. Hvis en elhandler vil overleve, er de nødt til at imødegå den risiko. Det kan de kun gøre ved at sende regningen videre til forbrugeren.

Som sagt er besparelser på elforbruget den sikreste kur lige nu. Men personligt vil jeg da overveje at låse elprisen fast (i en længere periode) hvis prisen falder til sommer. Iflg Dansk Energi skal vi nok ikke forvente for meget.
Mit forbrug har aldrig været over 10000 kwh, men det kommer det måske, da jeg har fået Jeg har fået minirens og elbil.

Der står i abonemements bestemmelser, at man overgår til flex pris, hvis man kommer over 10.000 kwh/år.
(Og det er for hele forbruget, med tilbagevirkende kraft)

Besvar