Pas på når der skiftes elselskab

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pelle »

Jeg havde en tekniker fra N1 ude og skifte min måler om til en summations måler. En flinker mand jeg fik en god snak med. Snakken faldt jo på hvad sådan en tekniker mest beskæftiger sig med. Jo.. svarede han. Det meste af hans tid gik med at lukke for strømmen hos folk der havde skiftet elselskab. Og åbne for strømmen igen når det var bragt i orden igen. Man, skal passe på de telefonsælgere der ringer for at få folk til at skifte til deres elselskab. De vil gerne have dine penge og en kontrakt, resten er de åbentbart lidt ligeglade med tit og ofte. Så, bliver det ikke afmeldt ved tidligere elselskab falder hammeren og der er "No Mercy". Tænker lidt på dig her Pendec@.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec »

Jeg har helt styr på opsigelser, tak. Så de får ikke æren af sådanne forløb, og jeg går gerne i debat med dem, når de skriver eller siger andet som deres betingelser ikke bekræfter. Så jeg føler mig dækket og har været det i mange år.
pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec »

Jeg fandt lige et afsnit til dig, som flere af de andre elselskaber, ikke har som betingelse i deres aftaler men modstrøm har fundet plads til det.
Såfremt opsigelsesvarslet på 1 måned til udgangen af en måned ikke overholdes, er Modstrøm berettiget til at opkræve gebyr som fremgår af det
til enhver tid gældende prisblad, der kan findes på modstroem.dk.
Dette kan eksempelvis være, når Kunden skifter leverandør uden at der er sendt en skriftlig opsigelse til Modstrøm. Berettigelsen af opkrævningen er ikke blot begrænset til dette eksempel.
Dette så jeg ikke hos bl.a Nettopower,vindstød,Ewii,seas-nve

Så du har helt ret, nogle selskaber er farlige her.
pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec »

Nå,
efter dette emne kom op, så nærlæste jeg faktura og fandt ud af, de mente kontrakt bindingsperiode nu var 7 måneder. og ikke 6.
Jeg kontakter modstrøm, og de forsøger at forklare at at bindingsperiode(kontrakt) løbende opdateres på webside og faktura, så du kan se hvornår du senest skal opsige, altså løbende måned + 30 dage. Som ikke giver mening.
Min faktura de sidste 4 gange fra modstrøm har nævnt samme 7 måneders kontraktperiode, og på email siger de den skifter hvert måned. De har slet ikke styr på bindingsperiode, og opfordrer ligefrem til at man skal flytte selskab før tid, så de kan pålægge en flytte gebyr i bindingsperiode.

Jeg kører lige nu, på 4. svar med dem, og de har endnu ikke skrevet andet end jeg kan opsige nu med løbende måned + 30 dage, og de vil ikke bekræfte de gebyrer som følger fordi jeg gør det i bindingsperiode, og de vil ikke afsløre hvornår er korrekt opsigelses dato uden straf gebyr. og de vil IKKE opdatere kontraktperiode på faktura fra 7 til 6 måneder.

Sikke et selskab, jeg anbefaler ikke Modstrøm til noget, og trustpilot har også andre dårlige historier om gebyr ved opgørelser og lign.

Lige pt, er der ingen hop pga billig el at finde, de eneste som findes, vil have PBS tilmeldt for betaling og tager højt gebyr for dette. og 1,80kr er egentlig ikke så billigt mere. Jeg går nok tilbage til Ewii med bagudbetaling og digital betaling, de vil dog have 2,06kr lige pt. uden rabatter.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af triumph »

Jeg siger ikke; Hvad sage jeg.
Men ; Hvad var det nu jeg sagde..... icon_cheesygrin.gif
Jeg har haft samme problem + et problem hvor det nye forsyningsselskab ikke overførte abonnement, på lige nøjagtig den dag der var "løbende måned + 30 dage" Hvorfor elselskabet først flyttede abonnementet til den næste "første" og så tog en eller anden absurd pris i mellem perioden.

Modstøm har fanget mig :cry:
Jeg kom ind via elforbundet, og viste ikke at jeg overgik til modstrøm efter 6 md. Og viste derfor heller ikke jeg overgik til et abonnement med gebyrer ved flytning.
Der er minimal besparelse ved at flytte. og besparelsen bliver formodentligt spist op af gebyrer. Og de firmaer der har lave (start)priser, har det oftest fordi det koster at flytte
Jeg holde øje med elprisen. Den er rimelig lav hos modstøm pt. Så jeg bliver nok hængende.
Ikke fordi det er et godt elselskab, men fordi det koster at flytte, og det ikke nødvendigvis er bedre hvor jeg flytter hen.
Der er jo også grænser for hvad man skal gå igennem for at spare en plovmand om året

pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec »

Jeg har ikke i flere år haft sådanne udfordringer, og jeg har egentlig ikke et problem endnu men jeg studser over de fejl som modstrøm synes at lave, og jeg har allerede forklaret dem, at deres svar bruges hos ankenævn, hvis det kommer til det.

Det skal ikke koste noget at flytte, og de må ikke udsætte noget de først har bekræftet, så er det dem som har problemet, og de falder igen for ankenævnet og omkostning osv, vil være en udgift og de vil mærkes som dårlig elselskab osv..

Men jeg er ikke færdig med spørgsmålene :)

Omkring prisen, så varierer prisen jo for os alle.
Modstrøm tog pt. 1,44kr/kWh for el alene med rabat i januar, de tilbyder el i basis pakken for 48,30 øre. (totalt 241,5kr)
Ewii vil have 43,15 øre + 15 kr i månedsabo , det vil jeg betale 215,75 + 15kr for (totalt 230,75kr)
Så modstrøm bliver kun billigere fordi man ikke bruger så meget strøm.
Lige nu, flytter jeg helt sikkert ikke fordi der er besparelser men fordi jeg ikke føler for modstrøm og deres såkaldte forudbetalte måneder.

Ewii er bagudbetalt pr. måned, og ingen skjulte opsigelsesvilkår eller gebyr ved opgørelse (dog ikke noget holdt tilbage, når de fakturerer bagud)
pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec »

Så fik jeg en næsten afklaring på modstrøms afvisende mails.

Løber binding til 30-04-2021 , så er det muligt at opsige 10-mar-2021 med løbende måned + 30dage , og 1.5.2021 går jeg fri uden gebyr eller andet og er fri af binding og kontrakt forløb.

Nu må vi se om jeg så endelig vælger dette i marts :) Efter binding mener de jo, at man kun har de løbende 30 dage + 1 måned som krav, det skal man så planlægge med nyt selskab, da nogle kan flytte dig på 14 dage, det går ikke.
pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec »

Spændende,
Man kan altså sigtes for falske anmeldelser på Trustpilot, det bliver spændende om den anklage så holder.

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/ny ... meldelser/
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pelle »

Der skal bare slåes hårdt ned på firmaer der fusker med Trustpilot. Det er svindel så det gør noget. Hvad skal vi forbrugere ellers tro på.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec »

Nå,
så røg jeg i fælden hos Modstrøm. 65 øre for en kWh strøm pris.
Ikke engang deres egen forside skriver om de mega priser når de beder dig tilmelde dig, de vil dog gerne påpege at prisen er Spotpris og variabel i perioden.

Jeg er dog sikker på den pris ikke er til min fordel, når selv SEAS-NVE kan gøre det til 30-40 øre, og Ewii i samme klasse med fastpriser.

Og så har de den latterlige betingelse at man skal sige op hos dem selv, med løbende måned+30 dage. og oveni det, så skriver de på siden, at en bekræftelse på modtagelsen kan tage 14 dage. Altså....

Dette er mest til skræk og advarsel efter en endt 6 måneders 0kr's elpris aftale :) Så trækker de simpelthen pengene hjem på den elpris de næste 2 måneder man skal blive der.

Besvar