Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af kaptajnen » 20 aug 2008 11:21

Sikken en gyser!
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!


stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 20 aug 2008 13:42

PeterBH skrev: Jeg tror det er nu du skal begynde at involvere en advokat, du har sansynligvis en resthjælpforsikring der kan dække udgifterne til sådan en fætter.
Årsag: Hvis entrepenøren begynder at holde dig hen med en ansvarsfraskrivelse, så er vi vist på den rette vej mod juridisk tovtrækkeri.

Det er jo ikke dig de har fraskrevet sig ansvaret overfor, men bygherren, så er det bygherrens ansvar hvis der kommer skader som følge af rysteskader, for han har valgt at fortsætte byggeriet, trods at entrepenøren ikke vil stå til ansvar for mulige skader.

Hvordan forholder dit eget forsikringsselskab sig til sagen ?
nu er det OK der står med ansvaret da de ikke kan klantre bejstrup for skaderne da de har skrevet i deres udbuds matriale at de ikke dækker evt ryste skader på nærved liggenede huse
men
hvorfor kontakter bejstrup egentlig deres forsikring når de åbenbart har fra skrevet sig evt ansvar af ryste skader??
har snakket ned ham der kører min sag og han sagde at der var en enterprise forsikring på sagen den skal dække evt skader, denne forsikring er så OKs de kan så ikke drage bejstrup til ansvar da de har lavet en ansvars fraskrivelse. Men jeg skal jo stadig have dækket de skader der er kommet i mit hus
min egen forsikring vil ikke have noget med sagen at gøre. Men kan da kun forholde mig til de var og kigge på huset for et halv år siden og der havde de ingen bemærkninger til noget murværk
de siger det ikke er en pludselig opstået skade og derfor vil de ikke have noget med sagen at gøre
ang advokat tror jeg at jeg holder mig til jph rådgivning kristian herfra er vandt til at køre sager som disse og er meget respekteret i forsikrings kredsene

men får af vide i morgen aften hva der videre skal ske

TO BE CONTINUED!!!!!

Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af Claus Birth » 20 aug 2008 19:18

Grum historie fra det virkelige liv, håber du finder en brugbar løsning, de store er aldrig sjove at lege med.
Ps: Har du et gratis OK-kort?
Det var en joke!

Hilsen

Claus Birth :great:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 20 aug 2008 19:43

Claus Birth skrev:Grum historie fra det virkelige liv, håber du finder en brugbar løsning, de store er aldrig sjove at lege med.
Ps: Har du et gratis OK-kort?
Det var en joke!

Hilsen

Claus Birth :great:
ja ja fik da 40 kr i rabat på åbnings dagen :twisted: :evil: :evil:

så lidt har jeg da fået ud af det

kunne jo lave et på et fake id og tømme tanken for benzin og diesel så får jeg da lid ud af det :great:

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af thoken » 09 sep 2008 21:13

Hej Stokerbent!
Er der sket noget nyt i sagen? :roll:
Krydser fingre for dig

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 10 sep 2008 07:55

skal nok holde jer orienteret
håber der sker noget snart ville gerne have puttet noget i revnerne så jeg undgår der render vand i dem her til vinter og det fryser og der ved får nogle frost skader

ved ikke om det sker men mener da huset har bedst af yder væggen er tæt

Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Modtaget likes: 2 gange

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af Æblebjerg » 10 sep 2008 11:52

Hej Stokerbent
Det lyder og ser ikke godt ud. Jeg er enig med dig i, at det er for tidligt at inddrage en advokat. Advokater mangler fuldstændig den tekniske viden og kan i mange tilfælde forplumre hele processen yderligere. Hold dig til din tekniske rådgiver. Såfremt forsikringen (hvem det så end bliver) ikke vil følge anbefalingerne fra din rådgiver, er det på tide at inddrage en advokat. Hvis det går helt i hårdknude har jeg muligvis en kontakt. Det er en advokat der kun kører lignende sager. Jeg er dog ikke sikker på, om det kun er i forbindelse med ejerskifteforsikring. Send en pb hvis det bliver aktuelt.
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 10 sep 2008 12:23

Æblebjerg skrev:Hej Stokerbent
Det lyder og ser ikke godt ud. Jeg er enig med dig i, at det er for tidligt at inddrage en advokat. Advokater mangler fuldstændig den tekniske viden og kan i mange tilfælde forplumre hele processen yderligere. Hold dig til din tekniske rådgiver. Såfremt forsikringen (hvem det så end bliver) ikke vil følge anbefalingerne fra din rådgiver, er det på tide at inddrage en advokat. Hvis det går helt i hårdknude har jeg muligvis en kontakt. Det er en advokat der kun kører lignende sager. Jeg er dog ikke sikker på, om det kun er i forbindelse med ejerskifteforsikring. Send en pb hvis det bliver aktuelt.

lyder godt

Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Modtaget likes: 2 gange

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af Æblebjerg » 11 sep 2008 23:17

Hej igen

Jeg har talt lidt med nogle af mine kolleger i dag om din situation. Du skal være opmærksom på, at entreprenøren må udføre arbejder der medfører rystelser såfremt disse rystelser ligger under nogle forskrevede grænseværdier. Hvis de har gjort det (eller påstår de har), og dit hus står revner, så betragtes dit hus som utilstrækkeligt funderet, og det er dit eget problem.
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 12 sep 2008 12:04

Æblebjerg skrev:Hej igen

Jeg har talt lidt med nogle af mine kolleger i dag om din situation. Du skal være opmærksom på, at entreprenøren må udføre arbejder der medfører rystelser såfremt disse rystelser ligger under nogle forskrevede grænseværdier. Hvis de har gjort det (eller påstår de har), og dit hus står revner, så betragtes dit hus som utilstrækkeligt funderet, og det er dit eget problem.
i det tilfælde du nævner er der brugt en ryste måler der monteres på huset denne vil slå evt maskiner fra hvis der kommer rystelser over grænse værdierne

jeg har lyd og film af min tallerkner der ryster og klire i skabene
venner og bekendte der har set og hørt billederne på væggene klappe badekabine skælve i glasset lågerne ryste

problemet er i kke i fundamentet men mellem vinduer og fra vinduer op til tag

disse er ikke skyld i for dårligt fundament men længere tidt påvirkning af rystelser fra store diesel drevne stampere og vejtromle

havde man monteret disse meldere ville de ikke kunne have udført arbejdet, Dette tror jeg de vidste så de tog chancen og så må de betale for at have taget den


Besvar