Feriepenge gak.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af lamborg »

Jamen det er da ikke ligegyldigt . Vi er tvangslukkede og på de sidste dage er alt indtil 2/6 aflyst så nu har det kostet os 370000 i omsætning og vi skaber bunden for at betale hvad vi skal . Nu er vores ansatte heldigvis løst ansatte fritids job så de får kun for de timer de arbejde men hvor fanden tror du vi skulle få pengene fra til at betale 8 X feks 20000 til dem hvis det nu var ???
Og ja du har DF der er mere end villige til at se åhhhh så gode ud men de har vist også nogle stemmer de skal have hentet ind .
Og der er rigeligt med ordninger nu der kan giver medarbejdere fri med løn men det nytter ikke hvis man ikke har pengene .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af pendec »

lamborg skrev: 21 mar 2020 10:05 Jamen det er da ikke ligegyldigt . Vi er tvangslukkede og på de sidste dage er alt indtil 2/6 aflyst så nu har det kostet os 370000 i omsætning og vi skaber bunden for at betale hvad vi skal . Nu er vores ansatte heldigvis løst ansatte fritids job så de får kun for de timer de arbejde men hvor fanden tror du vi skulle få pengene fra til at betale 8 X feks 20000 til dem hvis det nu var ???
Og ja du har DF der er mere end villige til at se åhhhh så gode ud men de har vist også nogle stemmer de skal have hentet ind .
Og der er rigeligt med ordninger nu der kan giver medarbejdere fri med løn men det nytter ikke hvis man ikke har pengene .
Jeg tror ikke vi skal debattere det mere, for din pengepung den har det hårdt, og hvis du gad læse mine indlæg ville du forstå det ikke er din pengepung du skal bekymre dig om men mere dine løsarbejdere og danskere generelt, så tak for snakken men den trænger ikke igennem.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af lamborg »

Nej kammerat vi skal ikke diskutere mere men det er nu ikke min pengepung der har det hårdt men din da det er dig der vil uanset at det vil presse en masse firmaer ud i konkurs vil have dine penge fordi du åbenbart ikke vil forstår at pengene ikke står i en fond men hos firmaer som har det mega hårdt lige nu.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
pendec

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af pendec »

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af lamborg »

Altså ikke fordi jeg gider starte denne her op igen.
Men har du læst artiklen så vil også kunne se at forslaget går ud på at vores store fælleskasse ( statens ) skal betale pengene for som jeg har skrevet hele tiden har firmaerne ikke indbetalt pengene til fonden og firmaer har bestemt ikke de penge lige nu. Så skylder firmaerne pengene til staten og ikke til fonden . Det er måske en udemærket ide for at få gang i det hele når nu alt er åbnet op igen ,men spørgsmålet er vel om staten har råd til at lægge i gemmesnit vel 15-20000 kr ud for alle lønmodtagere . De har jo brugt rigeligt på hjælpepakker og der er vel bund i kassen på et tidspunkt. Men pengene kommer jo ind igen ved jeg godt men hvis aftalen er den samme som den tid de har til at indbetale til fonden så er det jo lange udsigter.
Men har vi råd til at lade være . ??
Tja det vil jeg trygt overlade til politikerne.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af pendec »

lamborg skrev: 07 apr 2020 09:37 Altså ikke fordi jeg gider starte denne her op igen.
Men har du læst artiklen så vil også kunne se at forslaget går ud på at vores store fælleskasse ( statens ) skal betale pengene for som jeg har skrevet hele tiden har firmaerne ikke indbetalt pengene til fonden og firmaer har bestemt ikke de penge lige nu.
Og hvis du gad læse mine indlæg så skrev jeg dette for uger siden, så nej, vi fortsætter ikke for du læser ikke mine indlæg, det er helt forstået.
pendec skrev: 21 mar 2020 07:35 Hvad staten og firmaer så har af aftaler må komme til et efterspil, hvis de giver borgere 3 ugers ekstra ferie med løn, istedet for alternativet som er fyring.
Jeg undskylder gerne, fordi jeg ikke kalder staten garant for beløbet , det er min fejl, pointen og indlæg sagde det samme igen og igen.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af lamborg »

Staten skal ikke være garant for noget . I forslaget skal de BETALE pengene fordi pengene som jeg har forsøgt at forklare dig IKKE er i fonden men det vil du åbenbart ikke vil sætte dig ind i . Det er ellers bare at læse loven om indbetaling til feriefonden.
Jeg undskylder da også gerne at jeg ikke går og husker på hvad du skrev for 14 dage siden . Måske fordi det ikke ændre noget for der er kun småpenge i den fond.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
pendec

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af pendec »

Du burde selv læse den lovtekst, du ved åbenlyst ikke meget om den, og præcis hvordan du skal dokumentere at pengene står på en konto, og at disse penge øges ud fra indextal som opgives, og at man hvert år skal bekræfte man fortsat kan administrere pengene, modsat skal man så indbetale pengene.

Og hvis du har fornyet din viden så er det ikke længere et lov forslag vi snakkede om i slut marts, det var forslag fra DF, som du , med rødt kort præsenterede en sær trang til at udtrykke det røde flag og støtten til S. Næste omgang som pt kører at at DI og andre organisationer støtter op om forslaget og dette skal efter deres vurdering sætte gang i økonomien på den anden side.

Det er lidt sørgeligt du stadig henviser til trådens oprindelige emne, når den for længst er trådt ind i en krise som du bl.a i andre tråde gør udtryk for du gerne vil have penge fra i støtte og hvordan du håber at alt reddes, og så skal du præsentere et rødt flag for lønnede medarbejdere og forslag fra DI og andre, bare fordi du tænker på et gammel lovforslag, som du åbenlyst stadig henviser til.

Måske skal vi trække løn kompensationer, firmastøtte og moms udsættelser og penge som virksomheder kan låne nu i denne tid, du vil sikkert holde fast i dette er en konspirationsteori fra mig, og at lønmodtagerens bidrag er endnu en konspiration fra DI og andre organisationer og det er DF som står bag det hele, og MF slet ikke har udtrykt nu at hun vil se på det forslag præcis som andre forslag skal bidrage til åbningen af Danmark.

Hvor har du været, de sidste uger?
pendec

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af pendec »

Opbakning fra Christiansborg
I den konkrete model, som Fagbevægelsens Hovedorganisation og Dansk Arbejdsgiverforening foreslår, skal staten lægge ud for de indefrosne feriepenge, selvom det egentlig er op til virksomhederne at tilbageholde pengene.

Og det er en fin måde at gøre det på, for på den måde undgår man at fjerne likviditet fra virksomhederne. Det mener Venstres finansordfører Torsten Schack:

- Forslaget nu, hvor det er staten, der går ind og lægger penge ud, gør, at vi er ude over min bekymring, der var, at vi tømte kasserne hos virksomhederne. Så det nye forslag her er langt bedre, siger han.

Nye Borgerlige og Dansk Folkeparti bakker også op om forslaget, mens regeringen også er positiv - hvis den konkrete model viser sig at være lovlig i forhold til EU-regler, forklarer beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard (S):

- Vi er altid meget lydhør, når arbejdsmarkedets parter kommer med fælles indstillinger til forskellige tiltag, siger han.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Feriepenge gak.

Indlæg af lamborg »

Åh hold da kæft mand du gør dig selv til grin. Du har startet tråden og dens emne omhandler ferieloven og ikke Corona. At du så nu vælger at den skal omhandle Corona er jo ikke mit problem.Desuden er ferieloven ikke en gammel lov men helt ny og lovteksten er den eneste jeg har kommenteret på i denne tråd. Hvilken politisk linie jeg tilhører rager ikke dig kammerat . Og desuden er ferieloven vedtaget under en borgerlig regering .
Og hvis du vil skifte emne i tråden så start en ny . Desuden har S ikke på noget tidspunkt sagt at der og det kan du jo også se hvis du læser det sidste indlæg du kommer med som nøjagtigt beskriver det jeg har sagt hele tiden...
Der er ingen ingen penge i feriefonden og det vil tømme firmaers kasse hvis man forlanger dem udbetalt . Hvis staten betaler er det da helt fint . Det har jeg da INTET imod.
"Du burde selv læse den lovtekst, du ved åbenlyst ikke meget om den, og præcis hvordan du skal dokumentere at pengene står på en konto, og at disse penge øges ud fra indextal som opgives, og at man hvert år skal bekræfte man fortsat kan administrere pengene, modsat skal man så indbetale pengene."
Dette vrøvl skriver du men her er teksten og det er vist dig der ikke kender en skid til noget som helst.

Dette er fra dataløn ...
Sådan påvirker den nye ferielov jeres økonomi - få svar på de vigtigste spørgsmål

I DataLøn beskæftiger vi os som bekendt kun med de dele af ferieloven, der har betydning for udarbejdelsen af jeres løn. Men vi vil også gerne hjælpe dig med de dele af den ny ferielov, der har betydning for jeres økonomi. Derfor har vi fået lov til at stille en række spørgsmål til vores samarbejdspartner, rådgivnings- og revisionsselskabet BDO.
I forbindelse med overgangsordningen: Kan man selv vælge, om man vil overføre indefrosne midler til den nyoprettede fond, eller om man vil beholde dem i virksomheden?
Ja. Virksomhederne bestemmer, om de vil beholde midlerne eller indbetale til fonden. Man kan dog kun vælge at beholde pengene i virksomheden for medarbejdere, der har ferie med løn. Det samme er tilfældet for feriekortordninger uden feriekasser. Dem, der i dag indbetaler til Feriekonto og feriekortordninger med feriekasser, skal fortsat løbende indbetale.

Hvordan vurderer man, om det er bedst at indbetale eller beholde pengene selv?
Det afhænger af virksomhedens økonomi, likviditet, ind- og udlånsrenter. Hvis man skal give nogle generelle anbefalinger, vil det være, at hvis virksomheden har indeståender, hvor man ikke får renteindtægter eller betaler negative renter, så vil det være en fordel at indbetale til fonden. Men hvis man betaler rente på lån eller kassekredit, der ligger over den rente, man skal betale til fonden, så bør man ikke indbetale. Man forventer en rente pt. på ca. 3 % pa. Men husk, at man ikke kun skal se likviditeten på kort sigt, det skal også være på lang sigt.

Hvis man vælger at flytte midlerne ud af virksomheden, kan man så gøre det løbende, eller er det en engangsoverførsel?
Fonden spørger én gang årligt, om man fortsat vil skylde pengene. Hvis man ikke ønsker at skylde, vil der komme en opkrævning. Man kan således altid vælge at indbetale. Man kan vælge at indbetale for enkelte af sine medarbejdere, men man kan ikke lave en delvis indbetaling for det enkelte ansættelsesforhold. Så vælger man at betale for en medarbejder, er det det fulde beløb.

Hvad gør man, hvis man ikke har midlerne i virksomheden?
Man kan jo vente med at indbetale. Men den dag, man skal betale, og ikke kan betale, så vil det følge de almindelige regler for inddrivelse af fordringer. Det vil sige, at man i sidste ende kan blive begæret konkurs, hvis man ikke kan betale.

Hvis man vælger at beholde feriemidlerne i virksomheden, hvilke økonomiske overvejelser skal man så gøre sig?
Man skal tage stilling til, hvordan pengene placeres i forhold til, hvad det koster at skylde, og hvad man kan låne til i banken. Men man skal også tage stilling til de fremtidige finansieringsforhold. Man bør drøfte forholdene med sin rådgiver og overveje de fremtidige finansieringsbehov.

Hvordan vil den nye ferielov påvirke regnskabet?
Resultatopgørelsen vil blive påvirket på samme måde som i dag. Det vil sige, at feriepengeforpligtelsen løbende bliver omkostningsført. På balancen vil man løbende opgøre den samlede forpligtelse – det vil sige, at man optjener ferie, samtidig med at man afholder ferie. Med hensyn til indbetaling til fonden, så vil en indbetaling blot være en indbetaling, og man minimerer dermed forpligtelserne i balancen. Hvis man vælger at beholde pengene i virksomheden og dermed har en forpligtelse, vil det være en langfristet gældsforpligtelse i balancen, der i årsregnskabet skal opføres under posten “Anden gæld”. Dog skal den del af forpligtelsen, der forventes betalt inden for det kommende år efter balancedagen, præsenteres som kortfristet gæld efter de almindelige regler i årsregnskabsloven for opdeling af gæld i kort- og langfristet gæld.

Hvem sikrer de indefrosne midler mod konkurs?
Det gør Lønmodtagernes Garantifond.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar