Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af pendec » 08 dec 2018 15:40

MichaelK skrev:
08 dec 2018 15:29
I følge elpris.dk er det intro-priser der skiltes med, i hvert tilfælde ved nogle af dem.
Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad prisen så bliver, når intro-perioder
er slut?
Det har du ret i, så der skal du ind på elselskab siderne og se dagspriser . Det nævnte jeg også med vindstød som tager en anden pris efter 6 måneder men!
Fra 164,- kr + 27øre, så holder du stadig knap 2kr, det er sgu flot hos vindstød vest for storebælt, når jeg betaler 2,3 her i øst.

På elpris.dk er de ikke pålagt at skilte med "normal" priser, kun rabat i de 6 måneder som reklameres for på siden, så derfor er elpris.dk kun en reklame søjle og fortæller lidt om omkostninger. elprisen skal man selv holde styr på, især når den kan gå fra 0,025 til 0,3 kr :) eller som NRGi op til 0,53 kr for el alene.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af lamborg » 08 dec 2018 15:49

hæ hæ Lintz.
De 14000 er pga storkøkkenet.
Når det er festdag så ligger jeg vel på ca 20-25 kwh mens den står på . Så det render hurtigt.
Hvis jeg kikker på feks maj mdr så var forbruget 1529 kwh og kikker jeg ind på dage så er feks 6/5 den højeste med 144 kwh timer :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af pendec » 08 dec 2018 15:51

Lintz skrev:
08 dec 2018 15:36
Et gæt er at prisen er for høj og at de satser på at man måske lige glemmer at få afmeldt og de derved kan beholde kunden et par mdr. ekstra så det de tabte de første mdr bliver tjent ind de efterfølgende.
præcis! Du har helt fat i den rigtige ende, vi er for sløve til at skifte ofte, og jeg følte også nettopower var billig men da jeg så vindstød med deres 6 måneder til 0,03kr , så tænkte jeg hvorfor ikke. og nu har jeg så valgt at blive, fordi nettopower synes at være 7-10 øre dyrere end vindstød lige pt.

Ewii , har et tilbud til mig på 1,85kr lige nu, de har så en skjult binding (Løbende måned + 30 dage) på 2måneder der. Desværre for mig så koster el 57 øre efter 6 måneder, og man ender på 2,43kr øst for storebælt her.

Så ja, nærlæs tal og tilbud og find deres dagpriser på deres ordning som man overgår til efter 6 måneder. Ewii er billig de første 6 måneder (0kr/kwh) men så falder hammeren hos de fleste.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af lamborg » 08 dec 2018 16:04

Jeg har tænkt mig at ringe til dem og få deres pris uden alt det der tilbud værk . Det er vel den eneste rigtige måde at få den rigtige pris på.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af pendec » 08 dec 2018 16:13

lamborg skrev:
08 dec 2018 16:04
Jeg har tænkt mig at ringe til dem og få deres pris uden alt det der tilbud værk . Det er vel den eneste rigtige måde at få den rigtige pris på.
Jeg synes problemet med den vinkel er, sælger kan snakke elpriser og du fatter ikke en bjælke hvis sælger også snakker abb og yderligere transport afgifter og så begynder at blande ex.moms/med moms ind over, og så er der fastpris aftalerne og kontrakter hvor prisen er uændret i flere år osv.... en jungle uden lige..

Så bliver den telefon samtale en stor gang tal og du holder du ikke tungen lige i munden, så sætter du dig for en 2 årig aftale hvor prisen måske er meget dyrere fordi du glippede på ex.moms, der blev talt elpris uden abb osv..

Hvis du kan styre det, så er det nok fint men tør du? Det er da så meget lettere at se alle fakta, du får helt sikkert ikke en bedre aftale i telefonen, det tror jeg simpelthen ikke sker med den konkurrence på nettet?
Måske kan du om nogen tid vende tilbage og modbevise det.

Glemte jeg at den sælger kan bilde dig ind du har tegnet en aftale og sende papirer på det, og så kommer du ud i ngoet rod med af få det afmeldt. Det nummer er ikke ukendt, min søster røg i sådan en fælde med gulstrøm dengang, da de ringede til folk.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af MichaelK » 08 dec 2018 16:19

pendec skrev:
08 dec 2018 15:40
Det har du ret i, så der skal du ind på elselskab siderne og se dagspriser . Det nævnte jeg også med vindstød som tager en anden pris efter 6 måneder men!
Fra 164,- kr + 27øre, så holder du stadig knap 2kr, det er sgu flot hos vindstød vest for storebælt, når jeg betaler 2,3 her i øst.

På elpris.dk er de ikke pålagt at skilte med "normal" priser, kun rabat i de 6 måneder som reklameres for på siden, så derfor er elpris.dk kun en reklame søjle og fortæller lidt om omkostninger. elprisen skal man selv holde styr på, især når den kan gå fra 0,025 til 0,3 kr :) eller som NRGi op til 0,53 kr for el alene.
Jeg været inde på Vindstød's hjemmeside, uden at kunne finde prisen efter intro-perioden. De skjuler den godt icon_frown.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af pendec » 08 dec 2018 16:32

MichaelK skrev:
08 dec 2018 16:19
Jeg været inde på Vindstød's hjemmeside, uden at kunne finde prisen efter intro-perioden. De skjuler den godt icon_frown.gif
Resultat får du her: https://www.vindstoed.dk/tilmeld_til_vind
Nu er jeg flink fordi vejret er noget lort og jeg har en lorte dag :) (sådan da)
333.JPG
Der får du samme tal som på elpris.dk, stadig flotte priser.

her er min ca. pris
334.JPG
Min er ikke fast, der er variabel.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af Lintz » 08 dec 2018 16:34

pendec skrev:
08 dec 2018 16:13
Jeg synes problemet med den vinkel er, sælger kan snakke elpriser og du fatter ikke en bjælke hvis sælger også snakker abb og yderligere transport afgifter og så begynder at blande ex.moms/med moms ind over, og så er der fastpris aftalerne og kontrakter hvor prisen er uændret i flere år osv.... en jungle uden lige..

Jeg må sige at hvis et firma og deres sælgerer er sådan er jeg stået af.
Kan de ikke give folk en ordentlig og lødig behandling skal jeg ikke være kunde ved dem.

Denne tråd opstod sådan lidt på den måde da jeg i går var i elgiganten for at købe gave til konen. Sælger sagde så at han sikkert kunne lave den 400 kr. billigere hvis jeg lige ville oplyse hvilken el-selskab jeg havde.
Han nåede ikke længere da jeg forklarede ham i en rimelig kontant tone at jeg var her for at købe gave til konen. IKKE for at skifte el-selskab.

- Hvilken selskab der var inde over med en gang bondefanger ri ved jeg ikke - Men det er det som jeg betegner det som når man lige skal lokkes til et abb ved et el-selskab ved køb af en eletronik-dims.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af lamborg » 08 dec 2018 17:18

Jamen det er da rigtigt Pendec men jeg kan jo bare holde fast i at jeg skal have kwh prisen og kan hanhun ikke give mig den ja så skal jeg bare ikke være kunde der . Men du skal holde fast i at det er det du vil og affærdige når al snakke kommer. Og hvis der er binding på aftalen skal det max være 6 mdr jeg gider ikke de der langtids aftaler.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Elpriser - Besparelse, hvor meget eller lidt.

Indlæg af godsejeren » 08 dec 2018 20:19

MichaelK skrev:
08 dec 2018 10:56
Men der skal vel så føreres et nyt elkabel mellem de 2 installationer. Mit set-up er 2 adskilte bygninger, hvor
de hver især har deres eget nedgravede kabel fra boksen ca. 30 meter væk. Måske det bare er Mig, men det
virker ikke simpelt at sløjfe den ene måler? -Selvom der kun er 4 meter mellem selve bygningerne.
Daws
Det kan godt lade sig gøre og sløjfe din ene måler :great: men du skal lige overveje det en gang mere da du højst sandsynlig
Har lagt flere ampere ind i bygning 2 nu det har været en gammel maskinfabrik. Det kunne jo være du fik brug for det engang.
Den besparelse du evt kan opnå ved at sløjfe en måler går hurtigt i vasken hvis du nu skulle til at bruge mere strøm end du har
I Bygning 1 og derved bliver nødt til at investere i flere ampere som koster rundt regnet 1000kr af stk. De fleste har 25 til 35a lagt ind i huset og der er nok 50a eller mere i din bygning 2. Håber det giver lidt mening det jeg skriver
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk


Besvar