Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hollandsk Film

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
levi

Re: Hollandsk Film

Indlæg af levi » 01 apr 2008 12:28

pelle skrev:fuck man !! Jeg anede ikke der var så mange inteleguelle mennesker, eller hvordan man nu staver det, her på stokerproforum. Men som jeg forstår det ved at have læst det meste.: Skid ikke på andre ,hvis du ikke selv ønsker at blive skidt på. Og det råd kan jeg fuldt ud tilslutte mig.
Godnat og sov godt.
med venlig hilsen
Pelle
Jeg tror ikke der er nogen her på dette forum der er specielt intellektuelle - vi er blot et ganske godt mix af hvad den danske befolkning består af - Indivuduelle fritænkende individer med egne holdninger, og egne meninger - og naturligvis egne erfaringer!.

Netop derfor er al slags debat sjov, men i særdeleshed når vi kan holde det på et pænt plan :0)


Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Hollandsk Film

Indlæg af ktm » 02 apr 2008 23:01

Det er jo i grunden sært, som disse gamle overleveringer, typisk skabt af gamle mænd, der altid har ønsket at bevare magten, over kvinder og yngre mennesker, så længe som overhovedet muligt, stadig kan bringe sindene i kog.
Det kan undre mig at kvinder igennem århundreder har fundet sig i denne 2.klasse rolle bestemt af sær overtro.

Uanset om det er kristne/katolikker, muhammedanere og næsten alt muligt andet, har det altid været ledernes fornemmeste opgave at holde menighederne ned i sort uvidenhed, for på den måde at kunne binde dem alle mulige og især umulige røverhistorier på ærmerne. Så har disse ledere/prælater bagefter kunne løse problemerne som helte og derved skabe sig endnu større magt.

Det er jo fantastisk at lægge øren til at den hvide klovn i Vatikanet, sammen med amerikanske mørkemænd, kan præke afholdenhed i stedet for prævention for at undgå utalrige uønskede børn, AIDS og øvrige vederstyggeligheder. Jamen, jamen, det er da kun fordi de ikke selv længere kan, at de kan komme på noget så fjollet!!!
Lige så fantastisk er det at mullaher og andre muhammedanske gejstlige, finder det i orden at unge mændt horer til højre og venstre, men stener de kvinder som bliver voldtaget af de friske, unge mænd. At de så også i år 2008 kan få kvinder til at gå med sæk over hovedet, er jo ganske imponerende. Jeg græmmes over menneskehedens dårskab.

Og det bavl køber folk utroligt nok den dag i dag, og nogle går endda hen og bliver ekstreme i deres overbevisning/tro.

Så længe folk kan holde deres sære overtro ved sig selv og ikke påvirke andre med disse særheder, kan ingen vel have noget imod disse særheder.
Jeg er selv en særling, som f.eks. ikke gider moderne biler, men holder langt mere af ældre ting, jeg selv kan skrue i når der er problemer, men det er jo ikke ensbetydende med at jeg bekriger folk, der har hang til moderne indretninger.

For mig er det egentlig inderlig ligegyldigt, hvilken religion folk vedkender sig, så længe de ikke prøver at bekrige, eller på anden måde genere, mig.
Selv tilhører jeg ikke nogen forening af overtroende, og er måske ligefrem en hedning :-).
Jeg kan vel ikke kaldes vantro, når jeg ikke tror på noget af det bavl?

I grunden er det vel ikke så sært at en sådan debat har kunnet trives her på dette forum. Jeg har da lidt opfattelsen af at det her er folk, som tænker lidt længere end lige til næsetippen, alene af den grund at man ikke følger de gældende regler på Parnasset, men går egne veje f.eks. med opvarmning. Gennemsnitsmennesket vælger vel bare det letteste uden at tænke videre der over.

Så stopper jeg filosofien for nu! :-)
mvh
ktm

Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Hollandsk Film

Indlæg af Claus Birth » 02 apr 2008 23:12

Hej ktm!
Du har efter min mening ,ret et langt stykke hen ad vejen. Dog ved jeg ikke om du har ret, mht. det med mændene der ikke "kan", hvor ved du det fra? eller er det gæt?
Men nej, de der hengiver sig til det, du kalder "overtro", er jo at sammenligne med folk der f.eks ryger opium, altså ikke til at stole på. Så disse "hengivne" er jeg ikke tryk ved.

Hilsen en uden tilhørsforhold, rent religiøst.

Claus Birth :great:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.


Besvar