Side 3 af 3

Re: Byg en vejhøvl men hvordan?

: 02 apr 2008 19:39
af Ole S.
Hej

Her et eksempel på, hvor enkelt en vejhøvl kan fremstilles, og samtidig være super effektiv.Har brugt den i flere år og den virker bare. Alt der skal bruges er lidt I-jern og firkantstål.

Re: Byg en vejhøvl men hvordan?

: 04 apr 2008 19:57
af jojorsal
Hvordan sætter i liftarmene på disse løsninger, skal de stå lige højt eller skal der være forskel i højden, i min termologi skal der være forskel for at få hældning på vejen men på den anden side skal den vel sænkes helt og så er det vel ligegyldig

Re: Byg en vejhøvl men hvordan?

: 04 apr 2008 20:42
af ktm
jojorsal skrev:Hvordan sætter i liftarmene på disse løsninger, skal de stå lige højt eller skal der være forskel i højden, i min termologi skal der være forskel for at få hældning på vejen men på den anden side skal den vel sænkes helt og så er det vel ligegyldig
Hvis du låser dine liftarme, kan du styre hældningen. På min Fordson kan man vælge "flydende" arme, eller faste arme, og så virker det. Der er meget stor forskel på, hvorledes man indstiller den højre liftarm.
Som du ser på mine billeder er den højre liftarm sænket betydeligt, og dermed nærmest graver jeg af rabatten.
Sikke en herlig vinter vi har gennemlevet. Ingen perioder med skiftevis frost og tø igennem længere tid og næsten ingen snesjap, som er gift for en grusvej! :)

Re: Byg en vejhøvl men hvordan?

: 06 maj 2008 14:40
af christian
coctail skrev:Jeg kan dog ikke lige huske om en grusvej skal være højst eller lavest på midten, det kan i andre nok svare på, og så høvlen laves efter det.
Højest på midten så vandet kan løbe af, derfor man laver alle tre skrå, så er det nemmere at vinkle dem.