Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Byg en vejhøvl men hvordan?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Byg en vejhøvl men hvordan?

Indlæg af Ole S. » 02 apr 2008 19:39

Hej

Her et eksempel på, hvor enkelt en vejhøvl kan fremstilles, og samtidig være super effektiv.Har brugt den i flere år og den virker bare. Alt der skal bruges er lidt I-jern og firkantstål.
Vedhæftede filer
DSC00725.JPG
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør


jojorsal
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28 mar 2008 09:38

Re: Byg en vejhøvl men hvordan?

Indlæg af jojorsal » 04 apr 2008 19:57

Hvordan sætter i liftarmene på disse løsninger, skal de stå lige højt eller skal der være forskel i højden, i min termologi skal der være forskel for at få hældning på vejen men på den anden side skal den vel sænkes helt og så er det vel ligegyldig

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Byg en vejhøvl men hvordan?

Indlæg af ktm » 04 apr 2008 20:42

jojorsal skrev:Hvordan sætter i liftarmene på disse løsninger, skal de stå lige højt eller skal der være forskel i højden, i min termologi skal der være forskel for at få hældning på vejen men på den anden side skal den vel sænkes helt og så er det vel ligegyldig
Hvis du låser dine liftarme, kan du styre hældningen. På min Fordson kan man vælge "flydende" arme, eller faste arme, og så virker det. Der er meget stor forskel på, hvorledes man indstiller den højre liftarm.
Som du ser på mine billeder er den højre liftarm sænket betydeligt, og dermed nærmest graver jeg af rabatten.
Sikke en herlig vinter vi har gennemlevet. Ingen perioder med skiftevis frost og tø igennem længere tid og næsten ingen snesjap, som er gift for en grusvej! :)
mvh
ktm

Brugeravatar
christian
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 111
Tilmeldt: 19 jan 2007 14:23
Mit fyr: Universal Stokeren
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8930
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 8-10 tons
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Byg en vejhøvl men hvordan?

Indlæg af christian » 06 maj 2008 14:40

coctail skrev:Jeg kan dog ikke lige huske om en grusvej skal være højst eller lavest på midten, det kan i andre nok svare på, og så høvlen laves efter det.
Højest på midten så vandet kan løbe af, derfor man laver alle tre skrå, så er det nemmere at vinkle dem.
mvh Christian :-) - http://www.yee-haw.dk - http://www.linkedin.com/pub/2/277/185
http://012.dk/userbar.gif
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng, eller en defekt palleløfter. Helst max. 50 km fra Randers.
HAVES: 2 træsiloer, som har været brugt til korntørring, GRATIS !!!!!!


Besvar