Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mon 2018 bliver et godt år :)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Mon 2018 bliver et godt år :)

Indlæg af pendec » 14 feb 2018 08:10

lamborg skrev:
14 feb 2018 06:06
Hvad fa.... ville du med en tømrer ??? :-) Han har da ikke en stand for skid på kabler . Jowww han er god til at ødelægge gamle ledninger når han skifter vinduer og rykke det af fodlister i gamle huse meeenn ellers så :-). Hvad er det for en skærm du snakker om ?? er det et alu folie der ligger mellem yder iso og iso på trådene ?? .Altså jeg har været telefon montør i 34år så du kan nok regne ud at jeg har afisoleret mannnnnnngeeee kabler i min tid og ja jeg har da også klippet en tråd hvor jeg ikke skulle men det foretrukne værktøj er en skævbider . Træk i kablet så vil den ydere isolering blive strukket og slå en bule når du slipper . Så klipper du en snip af på langs af kablet . Trækker igen og dine inderledere popper ud af hullet og du kan klippe ydre iso af nedenunder. Der er ikke som sådan noget der hedder RJ45 kabel men mindre det er de færdig støbte. Ved godt at butikkerne kalder dem det men det er bare en ganske alm 8 ledet 0,5 mm telefonkabel. Men det er sikkert et fint stykke værktøj du har fået fingre i der :-)
Nej, det hedder UTP (Uskærmet krydset par), altså ingen skærmen bare plast rundt om. Og de er ikke 0,5mm , iflg nogle forskellige sider 0,3-0,4mm , plast omkring kabel er 0,2.

I de nye kabler man køber ligger der tråd indeni som man burde kunne trække ned, så man kan afskille skærmen, det virkede dog ikke helt så smart som annonceret. Faren ved at klippen ned igennem isolering er jo at man let kan ramme de ledere indeni, og sidst når man endelig har skærm af, så skal der yderligere pilles en plast afskiller som sidder i midten af et cat6 som ikke kan gå i ind et rj45 stik, da det bliver for tykt.

men nok om det, tang virker fint, har fået set et par stykker på ny i aftes, og resten mens der er lys i dag.

Vigtigt var at ift. gammel crimptang og andre værktøjer, så var det altså den nye måde der virkede her :) Og gjorde lidt af 2018 til et bedre år, med håb om mange flere gode oplevelser.


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Mon 2018 bliver et godt år :)

Indlæg af John Skov Jensen » 14 feb 2018 08:29

Lad os lige få et link
Den ser da fin ud og det lyder som om den er nem at anvende

pendec

Re: Mon 2018 bliver et godt år :)

Indlæg af pendec » 14 feb 2018 08:45

John Skov Jensen skrev:
14 feb 2018 08:29
Lad os lige få et link
Den ser da fin ud og det lyder som om den er nem at anvende
Så første indlæg.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Mon 2018 bliver et godt år :)

Indlæg af John Skov Jensen » 14 feb 2018 09:14

Jeg kan ikke finde et link til der hvor du har fundet og købt den
Måske er det mine svage øjne, i så fald skal jeg også bruge et link til et par læsebriller :-)

pendec

Re: Mon 2018 bliver et godt år :)

Indlæg af pendec » 14 feb 2018 10:13

John Skov Jensen skrev:
14 feb 2018 09:14
Jeg kan ikke finde et link til der hvor du har fundet og købt den
Måske er det mine svage øjne, i så fald skal jeg også bruge et link til et par læsebriller :-)
undskyld, fik ikke læst indlæg korrekt

https://www.av-cables.dk/netvaerksstik/ ... ipper.html


Besvar