Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af EJB » 07 feb 2018 15:20

Hvis det fortsætter så ser 2018 ud til at blive et rigtigt lorte-år for mig.

Bestilte en Pizza-ovn og glæde mig til at få den leveret 15. januar, har ikke set noget til den endnu,
og den "reservation" på beløbet for købet, er forsvundet fra mit kreditkort?

Fik ny antenne til mit bredbånd før jul. Tør ikke selv gå i højden for at skifte antenne ud på tagryggen.
Derfor bestilte jeg en "antennemand" til at udføre arbejdet.
Han havde travt, så det kunne desværre først blive efter jul, har nu rykket et par gange, men ikke set skyggen af ham.

Kontaktede så ham der kom med antennen, han sagde den gang først i december,
at hvis jeg ikke selv kunne gå i højden, kunne han sende en mand, til at udføre opgaven.
Nu har jeg så kontaktet ham igen, for at tage imod tilbuddet.
"Jeg sørger for at teknikeren ringer til dig i morgen, for at aftale tid om hvornår han kommer og skifter antennen.
Nu er i morgen så blevet i overmorgen, og han har stadig ikke ringet, så nu er jeg begyndt at tænke sorte skyer, han ringer nok heller ikke.

Og så det aller værste.
Ekoheaten som har kørt siden jeg startede op efter sommeren, skifter pludselig mening.
Nu vil den igen være det dumme svin, der ødelægger min dag, ved at melde "alarm udbrændt".
Jeg har skiftet dypkogeren (tændelement) og skiftet lux-måleren, og jeg ved hvorfor den melder "udbrændt".
Det er fordi herden allerde dagen efter jeg har renset, er fyldt op med aske op ad siderne,
og derfor spærre for tilgang til luxmåleren, og så får jeg selvfølgelig melding "udbrændt".

Alt i alt noget lort, men Ekoheaten er dog det værste.
Havde jeg dog bare købt en kedel, der var nem at rense, i stedet for at skifte hele molevitten inklusive min lille TB-mini, der kørte eksemplarisk.
Det var den gamle kedel, der skulle udskiftes, ikke TB-minien, men det har jeg føst indset bagefter.
Ekoheat... min bare.

Jeg håber og ønsker ikke at 2018 skal fortsætte på denne måde, det er sgu surt show...


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af Tom_AT » 07 feb 2018 18:56

Altså, hvad din pizzaovn angår. når købet er foretaget med dankort kan du jo altid kræve pengene tilbage for vare du ikke har modtaget.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af EJB » 07 feb 2018 20:56

Tom_AT skrev:
07 feb 2018 18:56
Altså, hvad din pizzaovn angår. når købet er foretaget med dankort kan du jo altid kræve pengene tilbage for vare du ikke har modtaget.
Ja, jeg er bare ærgerlig over at den ikke er kommet. Glæder mig til at lave pizza på det lille vidunder.
Sjovt nok, da jeg havde postet dette indlæg, som gerne må læses med et smil på læben, modtog jeg en e-mail fra firmaet, at nu, ja, altså i næste uge, så mener de, at jeg vil modtage min pizza-ovn. Man bliver da holdt i åndeløs spænding, men håbet er der.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af Tom_AT » 07 feb 2018 21:07

Det kan jeg selvfølgelig godt følge dig i.
Det bliver spændende så, om og hvornår du modtager den :)

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af EJB » 08 feb 2018 18:52

Vi fortsætter.

Var over i laden og rense det selvrensende fyr, det var godt sodet til i røg-rørene, så nu kører det forhåbentlig en lille stund igen.
Jeg er bange for at ego-peter har meldt sig ind i fagforeningen BAE (Bevidst Arbejdssky Elementer), og er blevet en rigtig fagforeningsmand.

Nå, men det er jo året 2018, og om det bli'r godt eller lort, det drejer sig om.

Askestøvsugeren røg sig en tur.
Jeg har aldrig været ude for sådan en kortslutning, eller hvad det nu var.
Der lød et ordentlig brag, og der stod gnister ud alle vegne, og da jeg efterfølgende ville tage stikproppen ud, havde den selv klaret det.
Eller det vil sige, stikproppen sad i kontakten, men ledningen var gået midt over og fløjet gennem lokalet. Relæet havde ikke slået fra, men sikringen var sprunget. Meget mystisk, men nu skal jeg så på jagt efter en ny askestøvsuger.

PS: Du behøver jo ikke følge min tråd, hvis du ikke gider høre om mine problemer. :)


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af thy » 08 feb 2018 19:43

Hmm hvorfor er der bare dage hvor man ikke,er helt heldig med indsatsen..
havde en sæk piller hjemme,så sku lige have hentet 3 paller på lageret ved kammerat..
hentede lige knægten fra skole super vejr så,vi ku lige hente hunden og lege på isen lige ved baunehøjen,hunden vil gerne gå ved kanten rundt,men da der var ca 2cm sne på kom den hurtig med på isen lavede glide bane og ja det var sjovt lige indtil der lige sku glides i gennem,så kom hund lige på tværs for satan jeg slog skinnebenet,gør stadig ondt..
så hjem og gøre klar til piller kørte hen og låner gammel major med byggelift som jeg plejer..
hmm så virker hydraulig ikke,opvarmer gearkasse hvor filteret er inden i og langsomt kommer der gang i skidtet..hente løfte vogn første palle af sted og ind i garagen super af sted efter næste satte lige bånd på da der er 1150kilo på de sidste 2..har ca 500 meter på vejen,så orinter mig lige og gasser op.. hmm så sætter den ud ups kørt tør,så holder man der på trafikeret vej hmm hjem efter 20 liter disel som jeg heldig vis havde og tragt da den er dum at fylde..
tænker prøver lige om den vil..jubiii øv dør igen hmm lyden af for lidt strøm hmm... hjem efter ekstra batteri og start kabel ,og værktøj..
vil jo ikke risikere at løbe tør for strøm igen udluftede lidt kom faktisk ikke ret meget luft...så startede den igen jubii hen med pallen med piller så afhente startbatteri hente løftevogn flytte første palle ind til fyret,hente den sidste ind med den til fyret og så den sidste ind...aflevere traktor sætte alting på plads...
hva faen sku man ellers få sårn et par timer til at gå i det gode vejr..
så regner jeg ikke med der skal bruges flere piller inden sommer /efteråret..
det er nu sjovest her bag efter hvor jeg har fået det blå/grønne skinne ben op at lægge..

he he spændene tråd :-)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af EJB » 08 feb 2018 22:36

Ja, man skal ikke sige:
"Herligt, jeg er ikke alene om at tingene går i lort", men det varmer lidt alligevel, når andre ikke har det bedre.
Så'n må man ikke sige, men alligevel.

Flere ulykker i januar, som jeg ikke har berettet om, men her kommer den, og jeg er ikke stolt af den.

Kommer kørende på landevejen, det er mørkt, og jeg er et sted hvor ingen kunne drømme om at gå, men så alligevel.

Imod mig en stribe biler med, synes jeg meget lys på, det hjælper heller ikke det regner, så der er genskind alle vegne.

Pludselig et brag og højre sidespejl er slået i stykker. Hva' fa'n var det?
Lettere rystet, nej, meget rystet får jeg standset, husker endda at blinke, og går ud for at se hvad der er sket.

Jeg har ramt en barnevogn. Gud fader.
Men imod mig kommer en temmelig skræmt person, og råber op om, at alt og alle prøver at køre ham ihjel.

Det viser sig at være en af landevejens faste befærtere, med alle sine ejendele i barnevognen, som oven i købet er mørk, lige som hans sorte læderjakke og sorte bukser.

Lettere chokeret spørger jeg ham, om han er kommet til skade.
Han lægger sig på knæ, og tager mig i hånden, og spørger om der er sket mig noget.

Flere biler køre forbi, det må se komisk ud, der i mørket står en mand, mens en anden ligger på knæ og holder hånd.

Vi bliver enige om, at der ikke er sket noget.

En anden bil stopper, og spørger om der er sket noget, vi svare nej, alt er i orden, ingen er kommet til skade.

Pludselig begynder den nye mand og landevejs-ridderen at skændes.
Da de skubber til hinanden, kan jeg ikke tage mere, og siger, nu kører jeg.

Sidespejlet, ja, jeg fandt et nyt/brugt til 700 kr.
Hvad min vej-kammerat efterfølgende har fundet ud af, hvad der er sket med hans barnevogn, ja, det ved jeg ikke, men han har sikkert også fundet nogle skader, som han ikke har været tilfreds med.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af triumph » 10 feb 2018 13:21

Vi har boet i vores hus i 12 år, og siden vi flyttede ind har vi ville gøre noget ved vores badeværelse fra 1974.
Jeg har hele tiden sagt, at når det skulle gøres, så skulle det gøres ordenligt = banke gulvet op, nye rør, osv.
Og da vi kun har et badeværelse, så har vi aldrig kommet til det, da det jo har fungeret fint.
Vores plastic bruseafskærmning gik i stykker, og i juleferien hang lågen på vores ubeskriveligt grimme bademøbel, så meget at lamellerne faldt ud, Og ved nærmere eftersyn var spånpladen under plastic-laminatet, blevet til spagnum.
Vores økonomi er ofte lidt presset i januar, men vi syntes faktisk at vi havde et rimeligt råderum, dog ikke til et nyt badeværelse.
Så konen foreslog at vi bare malede fliserne, og satte nyt møblement ind.
Jeg gik i gang med at vaske ned, og fjerne tapet, og det gamle møblement. Mens jeg gjorde det nagede det mig og skulle lave sådan noget halvt arbejdede. Og da jeg talte med farvehandleren, sagde han at malingen ikke ville holde i mere end et par år.
Jeg om bestemte mig og ville i stedet få banket fliser ned, banke gul op, og få skiftet rør. Jeg kunne dog ikke få fat i en mure mellem jul og nytår så jeg stoppede arbejdet, og vi købte fliser, bademøbel. håndklædetørre, mm for omkring 10.000
Dagen efter røg varmelegmet i vores 12 år gamle tørretumbler, og da et varmelegme kostere 800 kr, og da den samtidigt larmede i lejerne. købte jeg en ny tørretumbler.
Knægten har fødselsdag i 13 februar, så vi spurgte hvad han ønskede sig. Han ville gerne på ferie, så jeg fandt en lejlighed i Berlin fra d. 13 til 18 febuar.
3 dage efter røg programværket i vores vaskemaskine, og da den også var utæt i lågen. Købte jeg en ny vaskemaskine.
1 uge efter røg vores køleskab
Muren kom ud og kiggede. Vi blev enige om at jeg bankede gulv op, lagde isolering og lavde gulvvarme. Jeg havde set at vægen mellem gang og badværelse bare var gasbeton sat på gulvet, så den ville nok vælte, og så kunne man jo lige så godt banke gulvet i gange op, og lave gulvvarme der også......
Muern ville vende tilbage med pris og termin
Jeg havde fået en trailer af naboen, for at hjælpe med at ryde op efter manden var død. Naboen sagde at traileren skulle omregisteres nu.
Så jeg kørte den til mekanikeren der skiftede bremser, og lavede lys for 2200 kr.
Men da jeg kom hjem kunne jeg se at når jeg trak håndbremsen, kunne håndbremsen ikke holde, da takkerne var slidt, og alt omkring håndbremsen var helt rustet sammen. Ny håndbremse + div stumper kostede 1000 kr. Så vi de gudhjælpe mig have 700 for at syne en trailer, og 300 for omregistering. Så den gratis trailer kostede 4000
Så skulle jeg gøre rent i soveværelset. da drengen tisser i sengen, og nogengange sover i fruens seng. Var madrassen virkeligt ulækker, og rigtigt mange af lammerne i den (defekte) elevationsseng knækket. Så det blev til 2 nye elevationssenge, og en ny madras til fruen.
Muren var i mellemtiden vendt tilbage, og var kommet i tanke om at han aligevel ikke havde tid. Så jeg skulle finde en ny murer. Hvilket jeg gjorde.
Men jeg sad og talte sammen hvad jeg skulle bruge bare i vvs og sanitet. Der var for over 20.000. så er der div. mureting (isolering, ny dør, og ny væg, cement mv)
Jeg skulle have lejet en toiletvogn i dag, og havde begyndt at banke gulv op. Men både mig og knægten har fået influenza, og ligger i sengen. Og det er på tirsdag vi skal til berlin.............

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af MichaelK » 10 feb 2018 13:57

Føj for den....

Jeg kan se at mine sammenlagt 3 timer i tandlægestolen, og
13.000,- op af lommen, er vand ved siden af Jeres oplevelser.

Håber Vi alle kommer helskindede igennem strabadserne :rofl:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Gad vide om 2018 bliver et lorte-år?

Indlæg af Lintz » 10 feb 2018 14:09

Der var grums i kaffen i morges..................... :cry:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar