Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af pendec » 08 feb 2018 09:07

Og meget kort har Irland lavet en aftale om at de skulle betale 0kr, hvordan relaterer du dette til danske forhold? Har du viden om danske statsinteresser som går bag regeringen og laver skumle aftaler, så de slipper for dette? Eller? mener du andet her?

Irland har i mange år, tilbudt virksomheder (inkl. det jeg arbejder hos) 0 skat i Irland hvis de flyttede arbejdskraft til dem. Det er da ikke noget Danmark praktiserer?


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af Ulrik » 08 feb 2018 09:40

pendec skrev:
08 feb 2018 09:07
Og meget kort har Irland lavet en aftale om at de skulle betale 0kr, hvordan relaterer du dette til danske forhold? Har du viden om danske statsinteresser som går bag regeringen og laver skumle aftaler, så de slipper for dette? Eller? mener du andet her?

Irland har i mange år, tilbudt virksomheder (inkl. det jeg arbejder hos) 0 skat i Irland hvis de flyttede arbejdskraft til dem. Det er da ikke noget Danmark praktiserer?
Det er essensen af mit opslag pendec.
Flyt din virksomhed til en bananstat som f.eks. Irland og slip for at betale skat.
Det kræver ikke de store kunster at flytte et overskud fra Danmark til Irland for at slippe for at betale skat i Danmark.
Penge tjent i Danmark skal også beskattes i Danmark.
Hvor svært kan det være?
Jeg forstår simpelthen ikke modstanden mod det budskab.

Jeg er helt med på at dem der gør dette, stadig bidrager i form af brug at den danske arbejdsstyrke.
Det er bare ikke godt nok. Penge tjent i Danmark SKAL beskattes i Danmark.
I min optik gælder det både privatpersoner og virksomheder.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af Ulrik » 08 feb 2018 10:05

pendec skrev:
08 feb 2018 09:07
Irland har i mange år, tilbudt virksomheder (inkl. det jeg arbejder hos) 0 skat i Irland hvis de flyttede arbejdskraft til dem. Det er da ikke noget Danmark praktiserer?
Hvorfor tror du den virksomhed du arbejder for har gjort dette? For at skabe arbejdspladser i Irland?
Hvordan tror du at dette påvirker din skatteprocent? Her tænker jeg på ALLE de virksomheder og privatpersoner der benytter sig af skattely.
MvH Ulrik©

pendec

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af pendec » 08 feb 2018 10:14

Ulrik skrev:
08 feb 2018 10:05
Hvorfor tror du den virksomhed du arbejder for har gjort dette? For at skabe arbejdspladser i Irland?
Hvordan tror du at dette påvirker din skatteprocent? Her tænker jeg på ALLE de virksomheder og privatpersoner der benytter sig af skattely.
Jeg synes du skulle kikke på de virksomheders regnskaber , som du først og fremmest mistænker, så kan vi tale om det.

Magneten for vores virksomhed var at komme tættere på hovedafdelingen i England, og så klart beskatningen som de kunne lokkes af.

Vi taler så om Danmark, og ikke multinationale virksomheder, som har kunder i lande som Tyskland med næsten 20x så stor befolknings tal, og større beløb at arbejde med, så når du ser på deres regnskab for Danmark, så skal du jo først og fremmest finde de beløb de flytter, hvis det er hvad du mener virksomheder som LIDL gør.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af Tom_AT » 08 feb 2018 10:28

Dette opslag er for mig at se ved at være svært at tage seriøst når du kalder Irland for en bananstat.

Jeg er normalt ikke synderligt naiv anlagt. Og er godt klar over udfordringer med skat fx. Men du nævner jo kun lige meget konkrete eksempler. Derfor jeg hælder til at systemet fungerer.. ikke mindst på tværs af landegrænser med EU osv.


pendec

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af pendec » 08 feb 2018 10:55

Klart der er virksomheder som direkte snyder og flytter deres penge til lyssky lande men det har intet med Irland at gøre.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af Ulrik » 08 feb 2018 10:56

Tom_AT skrev:
08 feb 2018 10:28
Dette opslag er for mig at se ved at være svært at tage seriøst når du kalder Irland for en bananstat.

Jeg er normalt ikke synderligt naiv anlagt. Og er godt klar over udfordringer med skat fx. Men du nævner jo kun lige meget konkrete eksempler. Derfor jeg hælder til at systemet fungerer.. ikke mindst på tværs af landegrænser med EU osv.
Seriøsiteten forsvandt for mit vedkommende her Tom:
Tom_AT skrev:
07 feb 2018 22:08
Ellers må sølvpapirshatten dælme være stor.
Men det er da rart nok at få dig med på vognen :wink:
pendec skrev:
08 feb 2018 10:14


Jeg synes du skulle kikke på de virksomheders regnskaber , som du først og fremmest mistænker, så kan vi tale om det.

Magneten for vores virksomhed var at komme tættere på hovedafdelingen i England, og så klart beskatningen som de kunne lokkes af.

Vi taler så om Danmark, og ikke multinationale virksomheder, som har kunder i lande som Tyskland med næsten 20x så stor befolknings tal, og større beløb at arbejde med, så når du ser på deres regnskab for Danmark, så skal du jo først og fremmest finde de beløb de flytter, hvis det er hvad du mener virksomheder som LIDL gør.
Jeg mistænker ikke nogen specifikt. Men vi ved med garanti at det foregår. Lidl var blot et af eksemplerne, og som før skrevet kun et eksempel.
Du bragte selv den virksomhed du arbejder for på bane. Lige som du bekræftede at de klart blev lokket af beskatningen.

Jeg taler OGSÅ om multinationale selskaber der opererer i Danmark. Tjener de penge i Danmark skal de også beskattes i Danmark.
Faktisk er jeg bedøvende ligeglad med om det er et dansk selskab, privatpersoner - se tidligere links - eller multinationale selskaber.
Kravet er det samme. Betalt skat i Danmark at de kroner der tjenes i Danmark.


Igen må jeg spørge hvad folket tror konsekvenserne af dette er?
Ulrik skrev:
08 feb 2018 10:05
Hvordan tror du at dette påvirker din skatteprocent? Her tænker jeg på ALLE de virksomheder og privatpersoner der benytter sig af skattely.
Højere, lavere eller samme skatteprocent?
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Rakjaer
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 06 jul 2017 10:25
Mit fyr: RTB 50kW + Atmos DC75SE
Areal: 800m2/ 4 boligenhed
Brændsel: Håndbrænde + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3310
Årligt forbrug: 95.000kW
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af Rakjaer » 08 feb 2018 12:13

Boycut skat for at være komplet uduelige. *Hint* *12 milliarder tabt i udbytteskat til Dubai* betal du bare glædeligt din skat eller smid dine pengene direkte i skraldespanden - de gør lige meget gavn begge steder.
RTB 50kW + Atmos 75SE + 50m2 solfangeranlæg + 5000l akkumulering + 12kW solceller + 20kWh batteri
https://stokercloud.dk/v3/#/rakjaer/main-page

mattiassonne
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af mattiassonne » 08 feb 2018 14:03

Vi kunne jo så starte med at boykotte de tyske pillehandlere, de betaler ikke selskabsskat til Danmark...

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af MichaelK » 08 feb 2018 17:44

mattiassonne skrev:
08 feb 2018 14:03
Vi kunne jo så starte med at boykotte de tyske pillehandlere, de betaler ikke selskabsskat til Danmark...
Herunder høre vel også, stort set alle udenlandsk baserede netbutikker? -Den boykot vil jeg i hvert fald ikke deltage i icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Besvar