Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af pendec » 08 feb 2018 21:54

MichaelK skrev:
08 feb 2018 17:44
Herunder høre vel også, stort set alle udenlandsk baserede netbutikker? -Den boykot vil jeg i hvert fald ikke deltage i icon_cheesygrin.gif
Det tror jeg ikke kan betale sig, for de udenlandske forhandlere som sælger for over 300k+ til Danmark, lader danskere betale dansk moms, så skat får sin del af kagen for de produkter som de forhandler.

Derimod kan du læse på skat's side at køb af træpiller i tyskland til eget forbrug og man får afhentet fra Danmark , er helt lovligt at hente hjem og for de tyske firmaer at sælge til danske købere. da køb og afhentning jo er i Tyskland modsat firmaer som leverer deres vare. Så vi kan ikke opkræve tyske træpiller dansk moms, for handlen foregår 100% på tysk jord og de afhentes også af en danskere dernede.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af MichaelK » 08 feb 2018 22:10

Moms, ja. Men nu blev der skrevet "Selskabsskat". Det betaler udenlandske butikker jo ikke i Danmark.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af pendec » 08 feb 2018 22:22

MichaelK skrev:
08 feb 2018 22:10
Moms, ja. Men nu blev der skrevet "Selskabsskat". Det betaler udenlandske butikker jo ikke i Danmark.
Well, salget af produkter, bevarer en del af pengene i Danmark, derimod bevarer en boykot af træpiller sælgere at danskere køber dansk og moms bliver en del af salget, selvom om firmaet måske ikke har overskud.

Så der er et lillle win-win for skat, selvom det ikke bliver selskabsskatten, og køb af danske træpiller giver måske endnu flere et job end de last bil chauffører som kører til Tyskland og henter for dig.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af EJB » 08 feb 2018 22:46

Uden jeg skal lyde bedrevidende, så tror jeg at Ulrik snakker moral og ikke lov.
De to ting hænger mange gange ikke sammen.

Politikerne laver lovene og vi andre, ja, vi er vel moralister, som ikke altid synes at tingene burde være som de er.

Nogen gange kan vi være så heldige, at politikerne høre hvad vi siger, og pludselig får en lys idé og laver lovene om, hvis de kan.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af MichaelK » 08 feb 2018 22:55

Pendec, Du skriver om moms, jeg kommentere på selskabskat.... :roll:

Du skriver om netbutikkers afregning af moms til DK, når de sælger for mere end 300k til danskere.
Det er fint nok, men det var jo ikke det jeg kommenterede på. Mattiassonne opfordrede til boykot
af tyske træpillesælgere, fordi de ikke betaler selskabsskat.

Jeg siger så nej til en boykot på det grundlag, da det simpelthen er forkert. Ingen udenlandske net-
butikker betaler selskabsskat, heller ikke dem der sælger for mere end 300k til danske købere.

I min verden er selskabsskat og moms altså to forskellige ting.

I øvrigt har jeg det fint med at udnytte reglerne til det yderste. Vi alm. lønmodtagere betaler i for-
vejen så meget i skatter og afgifter, at det kun er rimeligt at man forsøger at slippe så billigt som
muligt :twisted:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


pendec

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af pendec » 08 feb 2018 23:58

MichaelK skrev:
08 feb 2018 22:55
Pendec, Du skriver om moms, jeg kommentere på selskabskat.... :roll:

Du skriver om netbutikkers afregning af moms til DK, når de sælger for mere end 300k til danskere.
Det er fint nok, men det var jo ikke det jeg kommenterede på. Mattiassonne opfordrede til boykot
af tyske træpillesælgere, fordi de ikke betaler selskabsskat.

Jeg siger så nej til en boykot på det grundlag, da det simpelthen er forkert. Ingen udenlandske net-
butikker betaler selskabsskat, heller ikke dem der sælger for mere end 300k til danske købere.

I min verden er selskabsskat og moms altså to forskellige ting.

I øvrigt har jeg det fint med at udnytte reglerne til det yderste. Vi alm. lønmodtagere betaler i for-
vejen så meget i skatter og afgifter, at det kun er rimeligt at man forsøger at slippe så billigt som
muligt :twisted:
Jeg skriver om ulempen ved at boykot af udenlandske butikker, moms/selskabsskat eller ej.
Forskellige afgifter men penge ned i kassen, sammenlignet med træpiller som det kom ud af.

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af fryseren » 09 feb 2018 17:10

Hvorfor boykot af virksomhedder der overholder loven?
Hvorfor anmeldes der ikke flere for sort arbejde?
Jeg synes det er morsomt at 90% af danskerne synes der er skåret for meget ned på ældrepleje, sygehuse, skoler, børnehaver mm.
Når der samtidigt er 66% der har medvirket til sort arbejde. (sidste gruppe burde vel kun være de 10% som ikke mente der var skåret for meget ned)

Hvorfor skal syge mennesker analprobes af jobcentrene?
Alt imens rigmænd frit får lov til både at hyre sort arbejdskraft fra polen, samt svindle med moms og udbytteskat?


Mit problem er at alle 179 knoldaber i folketinget er lige bindegale: jeg får min taburet og så er jeg glad.
ooohhhhh det der med Danmark og den ideologi der fik stemt mig ind........ FUCK DET JEG FIK EN STOL....!

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af Ulrik » 09 feb 2018 17:29

fryseren skrev:
09 feb 2018 17:10
Hvorfor boykot af virksomhedder der overholder loven?
Hvorfor anmeldes der ikke flere for sort arbejde?
Jeg synes det er morsomt at 90% af danskerne synes der er skåret for meget ned på ældrepleje, sygehuse, skoler, børnehaver mm.
Når der samtidigt er 66% der har medvirket til sort arbejde. (sidste gruppe burde vel kun være de 10% som ikke mente der var skåret for meget ned)

Hvorfor skal syge mennesker analprobes af jobcentrene?
Alt imens rigmænd frit får lov til både at hyre sort arbejdskraft fra polen, samt svindle med moms og udbytteskat?


Mit problem er at alle 179 knoldaber i folketinget er lige bindegale: jeg får min taburet og så er jeg glad.
ooohhhhh det der med Danmark og den ideologi der fik stemt mig ind........ FUCK DET JEG FIK EN STOL....!
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Faktisk ved jeg med 100% sikkerhed at noget af det du skriver er rigtigt :great:
Men så kommer vi ud i en helt anden diskussion.
MvH Ulrik©

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af Hjemme teori » 09 feb 2018 18:42

Mon ikke de tyske pille forhandlere betaler selskabskat i tyskland?

Hvis ikke, men derimod i Luxemborg med skatteaftale, så skal de boykottes.
Faktisk havde IKEA jo den slags skatteaftaler, men som jeg forstod i et program forleden, stoppede det da det blev løftet i et svensk TV program.
Så, hvis det virkede der, har Ulrik jo ret i at noget skal gøres - evt. boykot.

Jeg vil dog ikke være med !!!! jeg kommer allerede ikke i de butikker.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Boykot virksomheder der IKKE betaler skat i Danmark!

Indlæg af Brandsen » 09 feb 2018 21:06

Halløj i forum,

Nu da det lige netop var Stoker Pro frænden 'Fryseren' der skrev :
Mit problem er at alle 179 knoldaber i folketinget er lige bindegale: jeg får min taburet og så er jeg glad.
ooohhhhh det der med Danmark og den ideologi der fik stemt mig ind........ FUCK DET JEG FIK EN STOL....!

.... og jeg samtidigt har noteret mig, at benævnte knoldaber har iværksat en større udflytningplan for diverse
statslige institutioner,

... og at de på den satans ø hvor Christiansborg ligger på, alligevel taler et sprog som ingen dansker forstår,
så de kunne lige så godt tale russisk kunne de,

.. og at mine kombinatoriske evner er blevet vildt kraftigt forstærket her til aften, nu da konen lige bad om jeg ikke
kunne mixes en Tequila drink af en slags,

... og så var det, at det hele kom til mig : Vi skal simpelthen foreslå samtlige 179 pladser i folketinget udflyttes
til det absolut nordligste og mest øde område af Sibirien !

Dixi Baxi !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Besvar