Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Juridisk spørgsmål vedr. hushandel med mulig forurenet grund

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Juridisk spørgsmål vedr. hushandel med mulig forurenet grund

Indlæg af triumph » 30 maj 2017 12:31

Expendable skrev:Hvad med bare at skrue lidt ned for smart-i-en-fart attituden, og i stedet prøve at kommunikere som et nogenlunde fornuftigt, voksent menneske. :roll: Hvis du havde gidet at ofre mere end 30 sek. i tråden, ville du vide at jeg fra starten af HAR med i overvejelserne, om jeg bare selv skal forsøge at rense grunden.

At man førhen almindeligvis gravede asbestplader ned, gør det jo ikke mindre giftigt. Det var også kotume at man dumpede kemikalietønder i havet - er det så i din optik bare en anden måde at lave et kunstigt rev på? At du negligerer dumpning og nedgravning af affald, siger mere om din holdning til miljøet, end min.

I øvrigt finder jeg det yderst morsomt, hvorledes du bagatelliserer oprydningsarbejdet på en grund du aldrig har set. :) Hvis du ikke kan bidrage sagligt, syntes jeg du skal kloge dig i en anden tråd, hvor man rent faktisk gider høre på dig...

Expendable out...
Hvad fanden bilder du dig egentlig ind !
Hvem af os 2 der er mest fornuftig, og voksen. Det tror jeg kan diskuteres LÆNGE.....
Det er dig der starter en tråd, og beder om råd, ikke mig.
De fleste voksne menesker ved at hvis man får konstateret forurening på sin grund, så kan kommunen stille krav om forureningenen borskaffes, på den metode som kommuene foreskriver.
Der er mange menesker der er havnet i en situation hvor de er blevet ruineret, pga forurening af deres ejendom, de ikke selv har lavet.
Og her står du i en situation hvor du ikke ved, hvem der kommer til at betale for en evt. oprydning. Og selv om du viste at sælger skulle betale, så er det jo ikke sikkert at han kan.
Her handler det om at der ligger nogen asbestplader, der uden vederlag kan afleveres på den nærmeste genbrugsstation


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Juridisk spørgsmål vedr. hushandel med mulig forurenet grund

Indlæg af Lintz » 30 maj 2017 12:38

Så tror jeg lige vi skal gentage Mejeristens lille påmindelse om at holde den gode tone. Skal vi regne med at det slutter her ellers må vi se os nødsaget til at lukke tråden.

Lintz / Redaktør.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Expendable
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31 aug 2014 10:30
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 141 m2
Brændsel: 6 mm German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8350
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Hundslund, Odder
Givet likes: 27 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Juridisk spørgsmål vedr. hushandel med mulig forurenet grund

Indlæg af Expendable » 30 maj 2017 12:42

Lintz, du lukker den bare. :great:

Jeg er blevet en lille smule klogere og takker for de gode, saglige og konstruktive indslag. Resten er sorteret fra via ignorer-funktionen, og har talt for døve øren for mit vedkommende. :wink:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Juridisk spørgsmål vedr. hushandel med mulig forurenet grund

Indlæg af Lintz » 30 maj 2017 12:45

Tråden er låst.

Lintz / Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Låst