Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Operation af øjne.. Linseoperation..

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pelle » 11 maj 2017 20:09

Så, har jeg været til øjen undersøgelse i går. Og er godkendt til operation. Der var begyndende grå stær. Ellers så det fint ud. Sundheds forsikringen betaler undersøgelsen og operationen. Så, jeg må selv punge ud med udgiften til de multifokale øjenlinser, når jeg nu vælger de flerstyrkede linser til 6.500 kr pr øje ( og det er dælme også helt i orden da. Havde da regnet med at skulle betale det hele selv) . Ellers havde det været gratis for mig, som det er tilfældet for EJB.
Det ene øje opererer de d. 31 maj og det andet øje d. 7 juni. Så, må vi se (Hæ Hæ) hvordan det går..Hende øjenlægen på privathospitalet havde opereret 20000 øjne og der var desværre en der var bleven blind på det eneøje. Så, jeg tager chancen og løber risikoen. Der er trods alt 85 % chance for at blive brillefri resten af livet. Jeg tænker jo alligevel tilbage på den gamle og hvad aller helvedes bøvl det gav ham at blive stort set blind i en alder af halvfjerds, p.g.a det grå stær. Det ville da være skønt at slippe for gråstær og briller.
Last edited by 1 on pelle; edited 11 times in total
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af Lintz » 11 maj 2017 20:13

pelle skrev:Så, har jeg været til øjen undersøgelse i går. Og er godkendt til operation. Der var begyndende grå stær. Ellers så det fint ud. Sundheds forsikringen betaler undersøgelsen og operationen. Så, jeg må selv punge ud med udgiften til de multifokale øjenlinser, når jeg nu vælger de flerstyrkede linser til 6.500 kr pr øje ( og det er dæme også helt i orden da. Havde da regnet med at skulle betale det hele selv) . Ellers havde det været gratis for mig, som det er tilfældet for EJB.
Det ene øje opererer de d. 31 maj og det andet øje d. 7 juni. Så, må vi se (Hæ Hæ) hvordan det går..Hende øjenlægen på privathospitalet havde opereret 20000 øjne og der var desværre et der var bleven blind. Så, jeg tager chancen og løber risikoen. Der er trods alt 85 % chance for at blive brillefri resten af livet. Jeg tænker jo alligevel tilbage på den gamle og hvad aller helvedes bøvl det gav ham at blive stort set blind i en alder af halvfjers, pga det grå stær. Det ville da være skønt at slippe for gråstær og briller.
Pøj pøj med det - Regner da med vi får en opdate senere - Dog ikke i blindskrift....... :roll:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pelle » 11 maj 2017 20:19

Lintz skrev:Pøj pøj med det - Regner da med vi får en opdate senere - Dog ikke i blindskrift....... :roll:
Ellers kan jeg vel få job som tigger. Har du forresten hørt om ham den blinde der blev taget i at svinge sin hund rundt i halen inde i et stormagasin. Da, man spurgte ham om hvad han havde gang i. Svarede han " Jeg kikker mig bare lidt omkring" :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af lamborg » 13 maj 2017 11:11

Fedt Pelle.
Det er gode nyheder :-).. Min gamle saglige far fik også fixet grå stær (underligt udtryk :-) og selvom han var hårdt ramt af parkinson og noget dement så var det en lille glædeståre man fældede da man så hvor glad han blev over pludselig at kunne se skarpt igen...
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pelle » 01 jun 2017 12:18

Hal-øje-sa.. :)

Så, fik jeg det højre øje opereret i går formiddags. Operationen tog 10 min. Jeg kunne dog ikke køre hjem. Havde bind for øjet i 4 timer. Men, op af dagen kunne jeg se mere og mere og til aften kunne jeg læse avis med øjet. Jeg var til kontrol i Vejle her i formiddags. Jeg kunne uden ophold læse alle bogstaverne på væggen. Også de allermindste. Det var sygeplejersken sku noget imponeret over. Så, fik jeg målt trykket i øjet af øjenlægen. Og hun konstaterede alt var i skønneste orden. Linsen sad som den skulle. "Men, smid de der briller væk". sagde hun. Jeg havde jo taget et par billige briller på og klemt det ene glas ud. Så, jeg kørte hjem uden briller. Det sjove er at det nye øje går ind og overtager for det andet øje. :)
Men, sikke lyst alting bliver. Jeg har jo stadigvæk det andet øje at sammenligne med. Vores tapet er hvidt og ikke nikotin gult/gråt at se på længere. Og gruset på gårdspladsen er også blevet meget lysere.

Ved i forresten hvordan Stevie Wonders kone hun ser ud.. Nå, ikke.. Jamen, det ved han heller ikke selv. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af EJB » 01 jun 2017 14:12

Rigtig meget tillykke. Det er som en genfødsel.
Nu håber vi at det går lige så godt med det andet øje, du skulle jo gerne kunne se i stereo.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af John Skov Jensen » 01 jun 2017 17:39

pelle skrev:Hal-øje-sa.. :)

Så, fik jeg det højre øje opereret i går formiddags. Operationen tog 10 min. Jeg kunne dog ikke køre hjem. Havde bind for øjet i 4 timer. Men, op af dagen kunne jeg se mere og mere og til aften kunne jeg læse avis med øjet. Jeg var til kontrol i Vejle her i formiddags. Jeg kunne uden ophold læse alle bogstaverne på væggen. Også de allermindste. Det var sygeplejersken sku noget imponeret over. Så, fik jeg målt trykket i øjet af øjenlægen. Og hun konstaterede alt var i skønneste orden. Linsen sad som den skulle. "Men, smid de der briller væk". sagde hun. Jeg havde jo taget et par billige briller på og klemt det ene glas ud. Så, jeg kørte hjem uden briller. Det sjove er at det nye øje går ind og overtager for det andet øje. :)
Men, sikke lyst alting bliver. Jeg har jo stadigvæk det andet øje at sammenligne med. Vores tapet er hvidt og ikke nikotin gult/gråt at se på længere. Og gruset på gårdspladsen er også blevet meget lysere.

Ved i forresten hvordan Stevie Wonders kone hun ser ud.. Nå, ikke.. Jamen, det ved han heller ikke selv. :)
:great:

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af lamborg » 02 jun 2017 05:13

Super pelle :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af pelle » 08 jun 2017 13:08

Så, fik jeg det andet øje opereret igår og er nu kommet hjem fra kontrol. Alt i skønneste orden. Kan nu nemt læse alt teksten på en sort slots dåsebajer. Hvad mere kan man næsten ønske sig. :) . Jeg skal dog lidt tættere på for at se vejskilte. Det langt ude i horisonten står også næsten helt skarpt. Men, det skulle gerne blive bedre. Det kræver tilvænning at bruge multifokale linser. fra et par mdr. til et halv år. Men, det skal nok gå,når det bare går fremad fra nu. Og der er ikke noget der har gjort det mindste ondt. Måske kan jeg holde den gående, brillefri,resten af livet. Skulle det ske man skulle bruge en let læsebrille, engang i mellem, er det nu også til at komme over. Godt man ikke skal vippe med hovedet længere. Det skulle gerne kunne tage nakkesmerterne.
Det var her jeg fik det udført.

http://www.molholm.dk/page1238.aspx?recordid1238=17
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Operation af øjne.. Linseoperation..

Indlæg af EJB » 08 jun 2017 13:53

Hjertelig tillykke Pelle.
Jeg ville nu ha' foretrukket en Albani Classic.


Besvar