Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dom over skorstensfejeren

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Dom over skorstensfejeren

Indlæg af coctail » 11 okt 2016 22:16

BWJ skrev:Arbejdsmiljø loven gælder IKKE for os dødelige (Private)
Nu mener jeg selvfølgelig også på de regler som gælder når vi er på arbejde. Skorstensfejeren kravler jo heller ikke rundt på dit tag som 'privat person', men som 'ansat/arbejder'.

hvorfor fortage noget dum og usikkert privat, som man ikke kunne drømme om at gøre når man er på arbejde? Det gør lige ondt at komme til skade eller lemlæste sig selv, kl 10.43 om tirsdagen eller kl 16.22 lørdag eftermiddag..
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!


pendec

Re: Dom over skorstensfejeren

Indlæg af pendec » 12 okt 2016 12:06

Lintz skrev:Om jeg så polerer skorstenen indvendig 3 gange om ugen kommer jeg stadig af med det samme beløb til "fejeren" da det betales over kommunen.
Ikke i vores område, der kommer deres regning direkte på BS og med afsender som skorstensfejeren, ingen kommune er inde over den regning mere, og den kan variere som vinden blæser, sidste 4-5 regninger har ikke været de samme eller tilnærmelsesvis tæt på.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Dom over skorstensfejeren

Indlæg af Lintz » 12 okt 2016 12:16

pendec skrev: ingen kommune er inde over den regning mere.
Vil det sige at det har været lagt ind under kommunen men er ført tilbage til fejeren ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Dom over skorstensfejeren

Indlæg af pendec » 12 okt 2016 12:20

Lintz skrev:Vil det sige at det har været lagt ind under kommunen men er ført tilbage til fejeren ?
yep, der blev ændret hernede for nogle år tilbage 3-4 år , kan ikke huske præcist og kan ikke se det på konto udtog desværre.

Jeg mener dog det var valgfrit, eller så mente skorstensfejer at der kom et girokort ind af døren, maybe...

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Dom over skorstensfejeren

Indlæg af Lintz » 12 okt 2016 12:26

pendec skrev:yep, der blev ændret hernede for nogle år tilbage 3-4 år , kan ikke huske præcist og kan ikke se det på konto udtog desværre.

Jeg mener dog det var valgfrit, eller så mente skorstensfejer at der kom et girokort ind af døren, maybe...
Ja. Her var det så omvendt. Prisen steg mærkeligt nok for det samme arbejde. Men fra dag et efter det blev lagt ind under kommunen kunne man opleve at fejeren holdte ved brugsen og drak bajxxx . Undskyld. Spiste kage. Så mon ikke det var en Win Win for kommune samt fejer.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Dom over skorstensfejeren

Indlæg af Torpet » 12 okt 2016 15:42

Som pendec rigtig skriver, så hernede er det nu en privat skorstenfejer der kommer, men ganske renovationen, som også er privatiseret hernede, så står kommunen for en slags guarantor for at de bliver betalt (men står ikke for opkrævningen). Altså vil kommunen kunne sætte en ejendom på tvang, hvis der er fejer gæld og ligeledes er de to sager noget der forfalder oveni købssummen i tilfælde af en tvangsauktion, ganske som kommuneskatten er det. Dog er det anderledes for vand og El, som kommunen ikke garanterer betalingen for og som heller ikke skal betales af evt. køber ved en tvangsauktion. Altså står el- og værdværket som tabere her.
Skorstensfejer.jpg
Skorstensfejer.jpg (5.25 KiB) Vist 2300 gange
Med selve prisen for skorstensfejere svinger meget, på trods af at der faktisk er en national vejledende prisliste. Vi har to kommuner involveret hernede, nemlig Lolland kommune og Guldborgsund Kommune. Lollands fejere er langt de dyreste. En fejer på i Lollands Kommune tager typist ca. 4-500 kr., hvor en fejer i Guldborgsund Kommune ligger på ca. 3-400 kr.

En stor part af Guldborgsund kommune (Falster) ligger på selve Lollands landområde. F.eks. er Sakskøbing i Guldborgsund Kommune, selvom byen faktisk ligger på Lolland.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Dom over skorstensfejeren

Indlæg af HR LUCCA » 12 okt 2016 21:51

Løsningen må være en kraftig Drone med kost under https://www.youtube.com/watch?v=iPG1Xa5Uqwo så kan de side dagen lang hos købmanden og få kringler icon_cheesygrin.gif


Besvar