Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

HN svejseinverter

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 654
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 24 gange

Re: HN svejseinverter

Indlæg af Alex fs » 01 jul 2016 17:11

Jeg havde en migatronic "lomme svejser" desværre blev den stjålet, da den stod i et maskinhus en nat.
Den kunne fint svejse, mener op til 130 amp. Og lige så længe som det skal være. Men den er altså følsom overfor kabel længder. Svejse man i yderenden af en gammel lade, hvor installationen er fra dengang Edison strømmen var det nye sort. Ja så er den intet værd.

Til gengæld har jeg ofte svejst med sådan en lille gul svejser, hos en jeg hjælper af og til. Denne er også til 230 volt. Jeg har aldrig oplevet en så lille svejser, svejse så godt. Den fylder og vejer, som 4 roulader sammensat i et lækkeri orgie.
Kan desværre ikke huske navnet.

Men jeg kan anbefale dig at holde øje med online auktioner. Jeg fandt min Esab LHL 250, til 500 kr. + moms. Den manglede så en stel klemme.
Den var defekt da jeg fik den, sendte den til elektro service.. Pinligt nok så var det, det runde kraftstik der var defekt... som Herren selv havde monteret :oops:
Fik ham til at montere nyt kabel og stik, 6 meter kabel = 250 Kr.
Landmand og Jølrøv' af guds nåde


can
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30 jun 2018 19:52

Re: HN svejseinverter

Indlæg af can » 30 jun 2018 19:58

Hej,
Jeg har netop købt HN's Scheppach 160A svejser.

Jeg forsøgte som det første at køre den varm med 3.2 Esab E7018 basiske elektroder på 120A. Efter 7 elektroder måtte jeg dykke emnet i vand for at kunne styre svejsningen.

Jeg har nogle 4mm elektroder jeg kan prøve, duty er kun 23% ved 160A.

Jeg synes den svejser lige så godt som min Migatronic RallyMic 161i (inverter der kan elektrodesvejse).

Can

Besvar