Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

fri el advarsel

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 07 apr 2016 12:23

@Calle,
Hvordan er dit abonnement anderledes end det som trådstarter beskriver? For er det ikke det vi alle ser på elpris.dk? Men at de så skriver til dig med en aconto regning som lyder på et andet beløb? Har du også fået din første aconto regning så du kan forklare noget andet end det udsagn i starten?


calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 07 apr 2016 13:17

pendec skrev:@Calle,
Hvordan er dit abonnement anderledes end det som trådstarter beskriver? For er det ikke det vi alle ser på elpris.dk? Men at de så skriver til dig med en aconto regning som lyder på et andet beløb? Har du også fået din første aconto regning så du kan forklare noget andet end det udsagn i starten?
Jeg betaler hver 3. måned via min betalingsservice. Har ikke modtaget noget ud over en bekræftende mail på, at jeg nu er på Flexpris. Går ud fra, at alt bare fortsætter som hidtil, men til en langt billigere pris. Den pris jeg betalte her til sidst for Puljestrøm svarede helt til den pris, der er listet på Vindstrøms hjemmeside. Jeg har ikke haft nogen problemer med dem.

Venlig hilsen

pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 07 apr 2016 13:32

calle skrev:Jeg betaler hver 3. måned via min betalingsservice. Har ikke modtaget noget ud over en bekræftende mail på, at jeg nu er på Flexpris. Går ud fra, at alt bare fortsætter som hidtil, men til en langt billigere pris. Den pris jeg betalte her til sidst for Puljestrøm svarede helt til den pris, der er listet på Vindstrøms hjemmeside. Jeg har ikke haft nogen problemer med dem.

Venlig hilsen
Ok, Når jeg ser på deres side, så er det jo ikke et match på elpris.dk ? vindstød nævner pris ca.28øre eller flex til 17øre. Det er jo ikke det elpris.dk nævner, når de skriver 0,80øre for el der ;) Så er det jo godt du ikke kikkede på elpris.dk først for at spare.

Anyways, håber da ikke du havde pujleprisen til 49,88øre, så har du da betalt strømmen 2 gange :twisted:

edit: Efter at have set jbsorensen's aconto regning, så skal du sikre at du også får rabatten til 0,80øre for el de første 6 måneder ;) Det ser ellers helt fint ud.
Last edited by 1 on pendec; edited 7 times in total

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: fri el advarsel

Indlæg af ibsoerensen » 07 apr 2016 14:08

det viser jo atter en gang at man skal se sig for og jeg kan se at priserne efter 1.april næsten ved alle er steget mon det er fordi elregningen nu er forståelig med færre poster
vedhæftet er min aconto fra Vindstød og hvis man dividerer acontobeløbet med kxh er prisen 2,36 kwh
522990(2).pdf
(42.58 KiB) Downloadet 79 gange
Vedhæftede filer
ELPRIS.pdf
(306.97 KiB) Downloadet 77 gange

pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 07 apr 2016 14:21

@ibsoerensen
Tak, det gav så lidt mere mening nu ;)

Din aconto indbetaling på 480kr, må jo være dit oprindelige elselskabs afgifter og tilslutning til elnet + abbo osv..
Da du kun har opgivet 255kWh i forbrug på 1 måned, så bliver snit prisen jo rimelig høj, da afgifterne stadig er faste.

Jeg synes ikke det ser helt forkert ud på den regning, som jeg læser den ;) Så jeg ville da gerne tro dem nu, når du fremlægger hårde fakta.

Der hvor vi alle kan gå galt i byen er estimeret forbrug på et år. og 255*12 er kun 3000kWh, så det vil altid blive dyrere end den pris, de viser på elpris.dk , og det er fejlen vi skal have rettet på elpris.dk.. deres information er misvisende, når du ikke kan matche 3000kWh, så ser det dyrere ud end det du tilmelder.


ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: fri el advarsel

Indlæg af ibsoerensen » 07 apr 2016 16:36

det har intet at gøre med min gamle leverandør da vindstød først fra og tilmelder når de har modtaget aconto beløbet, og med start den 01.05 og jeg valgte et forbrug op til 4000 kwh, de 255kw er heller ikke noget unormalt i det er jo den lyse tid og jeg skal hertil bemærke at vi kun er to og ikke er hjemme ca 7 uger i sommerperioden så deres aconto pris er stadig 2,36 og ikke 1,91 som annonceret
det jeg forventer er (og det er nok for meget forlangt) ærlighed og at man skal kunne stole på hinanden, de 1 øre pr kwh som de så fint fremhæver er for at skabe konkurrence, er kun estimeret selv om det var en fastprisaftale
aftalen blev selvfølgelig opsagt øjeblikkeligt der er jo ingen binding.

calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 07 apr 2016 19:31

ibsoerensen skrev:det har intet at gøre med min gamle leverandør da vindstød først fra og tilmelder når de har modtaget aconto beløbet, og med start den 01.05 og jeg valgte et forbrug op til 4000 kwh, de 255kw er heller ikke noget unormalt i det er jo den lyse tid og jeg skal hertil bemærke at vi kun er to og ikke er hjemme ca 7 uger i sommerperioden så deres aconto pris er stadig 2,36 og ikke 1,91 som annonceret
det jeg forventer er (og det er nok for meget forlangt) ærlighed og at man skal kunne stole på hinanden, de 1 øre pr kwh som de så fint fremhæver er for at skabe konkurrence, er kun estimeret selv om det var en fastprisaftale
aftalen blev selvfølgelig opsagt øjeblikkeligt der er jo ingen binding.
Nu skal jeg lige forstå det rigtigt. Aconto beløbet er vel ligegyldigt. Hvis du forbruger mindre, får du jo blot penge tilbage.

Venlig hilsen

pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 07 apr 2016 20:32

ibsoerensen skrev:så deres aconto pris er stadig 2,36 og ikke 1,91 som annonceret
Nu skal du ikke blive sur ;) Men der er altså intet forkert, når aconto information er et cirka beløb, så kan du altså ikke regne noget præcist ud med det. De kunne have givet dig et aconto på 80kr, og så ville du have været langt under 191øre og rigtig glad nu. Dog misvisende og du ville få en efter-regning fordi dit elselskab's netafgifter osv, stadig skal betales som altid..

Vil du have det præcise beløb, så skal du kikke på din regning fra dit oprindelige elselskab, trække el-pris fra (velnok 30-50øre) og så har du afgifter+abbo+moms, abonnement vil stadig være der, da dit elnet stadig opkræves dette uafhængigt af hvem du betaler elnet igennem.

Så du skulle måske have beholdt det, når du nu var igang, for regningen er helt rigtigt, og jeg indrømmer gerne jeg råbte "ulven" kommer, for vindstød hjemmeside afspejler ikke de beløb særligt klart med 0,80øre for EL, når de skriver priser på 17øre ;)

edit:
Jeg tænker lidt at du måske slet ikke ved, at det selskab som opkræver elpriserne nu, også skal opkræve elnet og afgifter nu, derfor bruger de et aconto beløb vil jeg mener, og særligt godt, da de ikke vil have aconto for 3 måneder :)
Tænk bare, var prisen kun 0,80øre *225kWh, så ville du skulle af med 2kr? og så var det jo perfekt.. Hvis altså det var før 1. april 2016.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: fri el advarsel

Indlæg af MichaelK » 07 apr 2016 21:16

Alt det bøvl for at spare 150,- om året, det gad jeg ikke. Just my 10 cents......

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 07 apr 2016 21:38

MichaelK skrev:Alt det bøvl for at spare 150,- om året, det gad jeg ikke. Just my 10 cents......
Så har du læst forkert, vi andre sparer 500-800kr på den oplevelse.. Dem kan jeg godt lide for de 30mins det tager at skifte leverandør ;)

Hvis det var sådan her: 27øre * 3700kWh = 999kr, vindstød hvis det var 12 måneder 0,01*3700 = 37kr.

Nu tror jeg ikke de giver mere end de 17øre, så det giver 370kr for mig men alt afhænger af ens førpris, er det første gang man skifter, så kommer man nok fra en pris meget højere end 27øre, seas-nve ligger på 39-44øre her..det kan give nogen 800kr at spare, hvis de kommer med 3700kWh+.

Hvis kun 14% skifter idag(2016), så lyder du til at være en af dem som ikke har prøvet?

måske værd at læse lidt op på det? http://energiwatch.dk/Energinyt/Energis ... 758043.ece


Besvar