Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af calle » 13 mar 2016 19:38

Vi er glade - meget glade :D

Der er ingen ventetid.

Håber det bedste for alle jer Stoker Pro frænder :great:

Venlig hilsen :)


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af Lintz » 13 mar 2016 20:31

Fik lige betalt konens restgæld med nogle af dem jeg skal have tilbage :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af thy » 13 mar 2016 21:08

:evil: hmm -8500
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af Brandsen » 13 mar 2016 21:25

Halløj i forum,

Surt show Dr. Thy !

Men gad vide om du ikke bare mangler én eller anden form for brillegodtgørelse ?

Nu hedengangne Monrad, fik engang et kraftigt skattesmæk, hvilket han ikke var helt tilfreds med,
og svedte i timer over selvangivelsen, indtil det øjeblik han tog sine briller på, hvorefter han jo
så tydeligt kunne se, at han jo bare skulle skrive nogle flere fradrag og godtgørelser på selvangivelsen 8)

Heraf udtrykket 'brillegodtgørelse'

Courage mon ami !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af MichaelK » 13 mar 2016 21:29

Ja, jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har skullet penge tilbage. Jeg har skullet efterbetale 4-5000
de sidste gange, og uanset hvor meget jeg gør mig umage, så kan jeg pinedød ikke ramme rigtigt :evil:

Jeg har dog endnu til gode at checke opgørelsen denne gang, så jeg ved ikke noget endnu?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af Oldgaard » 13 mar 2016 22:32

MichaelK skrev:Ja, jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har skullet penge tilbage. Jeg har skullet efterbetale 4-5000
de sidste gange, og uanset hvor meget jeg gør mig umage, så kan jeg pinedød ikke ramme rigtigt :evil:

Jeg har dog endnu til gode at checke opgørelsen denne gang, så jeg ved ikke noget endnu?
Kontrollere MichaelK kontrollere ;)

tja fruen siger at jeg skal have 12000 tilbage, og har for husfredens skyld valgt at stole på hende :lol:
I bund og grund, så er det jo noget pjat at vi jubler over at få vores egen penge retur eller betale ekstra, det viser jo bare man ikke har gidet kigge ordentligt efter i løbet af året ;) nææ det var bedre dengang man fik lidt renter oveni ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af Bigfoot » 14 mar 2016 08:20

jeg fik at vide jeg skulle efterbetale 6000, mit kørselsbedrag var dog ikke på, så det rettede jeg lige, 22.000 i kørsel indberettet, og nu kun 900 kr tilbage i skat.......... hmm
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

pendec

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af pendec » 14 mar 2016 10:14

Som arbejdende og med overarbejde, tillæg, bonus ordning og kørsel til forskellige lokationer, så kan man ikke gøres ansvarlig for at have fejl eller penge til gode fra skat. Det er alt for meget rapportering i løbet af et år, som ingen gider bruger tid på , og så får man jo også de 0,5% oveni hatten når man kommer frem til næste år. (Ikke at glemme køb/salg af aktier med tab eller gevinst)

Så mon ikke de menige folk med fast løn og ingen variable lån eller ændringer kan regne den ud år efter år, og andre med et arbejde som kan være +/- 50000 eller lign, så må leve med at skyde for lavt og få det udbetalt senere. For ja, det er ens penge og det er en enkel måde at spare op på, når man ikke gider lave opsparing i banken og ikke gør den del særligt godt, så er skattefar en hjælp.

@Bigfoot, husk at det er kun ca. 30% af det indberettigede beløb som egentlig er penge tilbage til dig, når alt er inkl. Så den er nok god nok.

mattiassonne
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af mattiassonne » 14 mar 2016 12:32

Jeg kunne egentligt bare godt tænke mig at vide hvordan jeg slipper for at betale skat i løbet af året, og så kan nøjes med en masse lige til slut...

Jeg har jo sådan et prioritets boliglån hos Nordea. Og renten er her 6,45%. Det fixe er så at jeg har en modkonto, der også giver 6,45% af det indestående, sådan at jeg i princippet kan betale lånet med det samme, og blot bruge det som en form for kassekredit.
Nå, men pointen er jo, at det da havde været smart at låne en masse penge billigt af skattefar, sådan at renteudgifterne på banklånet kom lidt ned.. :-)

pendec

Re: Husk at se, om du har penge til gode hos skattefar

Indlæg af pendec » 14 mar 2016 12:52

mattiassonne skrev:Jeg kunne egentligt bare godt tænke mig at vide hvordan jeg slipper for at betale skat i løbet af året, og så kan nøjes med en masse lige til slut...
hmmm.
Mon ikke en forhøjet rente udgift i de 9 første måneder, kan gøre det? ie.. 1.200.000 i renter Jan-Okt. I mindten af september oplyser du så at det er forkert, og sætter beløbet til det rigtige og de sidste 3 måneder skal du så betale hele lønnen tilbage? (altså tænkte 40K per måned her). så har du 9 måneders forrentning til 6,45% i banken af 360.000 over 9 måneder? (løbende fra 0 +40k per måned).

Ved ikke om det er lovligt for private men det er vist næsten sådan firmaer kan få beskatningen beregnet og betale mere nogle måneder..


Besvar