Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Om det at flytte "hjem"

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af Bigfoot » 28 feb 2016 09:00

jeg flyttede fra min hjemstavn i det sydligste sønderjylland, og jeg savner det ikke....

var netop dernede igår til familietamtam, og valgte at køre en tur igennem byen, for at se hvad jeg gik glip af ved at bo heroppe.
Det var ikke nogen interessant oplevelse i det.
Så jeg flytter nok aldrig "hjem"
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af triumph » 28 feb 2016 09:13

jeg vendte tilbage til min barndomsegn, efter at have boet i odense og århus i ca. 15 år.
Jeg har kontakt til en håndfuld af dem jeg kendte fra tidligere, og efter at have fået børn, er bekendtskabskredsen vokset betragteligt.
Hvis man mangler bekendtskab, er der jo masser af foreninger, lokalråd, eller lignende

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af Bjarne B. » 28 feb 2016 09:15

Jeg er ikke flyttet så langt hjemmefra, men dog til en anden by. Jeg kommer ofte forbi, hvor jeg er opvokset og føler stor lyst til at flytte tilbage, men jeg tror, at det, jeg savner, er mine forældre, barndomhjemmet, vennerne, friheden ved at være barn/ung osv, og alle disse ting er der jo ikke mere, så hvad er det egentlig, der trækker...?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af Lintz » 28 feb 2016 09:17

Bjarne B. skrev:Så hvad er det egentlig, der trækker...?
Sentimentalitet ??? :roll:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af triumph » 28 feb 2016 09:42

For mig var det mere praktisk. Jeg boede i Odense da jeg mødte fruen, der boede i en 2 værelses på Fredriksberg.
På et tidspunkt fik jeg et job ved korsør, så jeg flyttede ind hos fruen. Efter arbejde gik jeg rundt som en løve i et bur, i den 2 værelses. Jeg andede ikke hvad jeg skulle give mig til. Så der skulle vi ikke bo !
Fruen kunne ikke finde et job der passede hendes kvalifikationer i Odense. Så da jeg fik et job i Skælskør, med krav om at bo i nærheden. Så var bopælen bestemt. Derudover har en børnefamillie meget gavn af at bo tæt på bedsteforældrene.
Derudover er der vel også nogle værdier fra sin egen barndom man gerne vil have ens egne børn gerne skal have


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af Lintz » 28 feb 2016 09:53

For min del er jeg - Ligesom Calle - opvokset i Vejgaard, en bydel i Aalborg. Det rigtige sted :P :great:

I et lille dobbelthus i et alm gammeldags villakvarter - Boede der til jeg nok var 7 eller 8 år.
Syntes ikke at der er noget der trækker mig tilbage til huset selv om der er gode minder derfra.
- Men jeg vil frygtelig gerne ind og kigge det og har da listet op igennem gaden en gang imellem - Bare lige for at kigge.

Selv om jeg syntes at der er meget flottere andre steder i landet så vil jeg helst blive i nærheden af Aalborg. Dog helst uden for byskiltet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af J-B » 28 feb 2016 10:04

I mine unge dage flyttede fra min hjemstavn, hele 10km. væk :wink:
Så flyttede jeg tættere på hjemstavnen, ca 3km. der fra, der er mange bekendte og kammerater som er flyttet til byen eller har boet der hele tiden, så kan kun anbefale at komme tilbage hjemstavnen :great:

calle

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af calle » 28 feb 2016 11:35

lamborg skrev:Det er nok nu du skal gøre alvor af dine overvejelser . Der er rigtigt meget til salg for små penge .
Sidst jeg var i Skagen var vejen mellem Hirtshals og Skagen nærmest tapeseret med til salg skilte, men så langt nordpå vil du måske ikke
Ja markedet er rigtig gunstigt lige nu. Aalborg er forholdsvis dyr synes jeg, men man skal ikke langt uden for, før priserne er meget attraktive. Jeg vil gerne finde et sted med skoven i baghaven og saltvand i forhaven, og så skal området helst være kuperet icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af Lintz » 28 feb 2016 11:40

calle skrev:Ja markedet er rigtig gunstigt lige nu. Aalborg er forholdsvis dyr synes jeg, men man skal ikke langt uden for, før priserne er meget attraktive. Jeg vil gerne finde et sted med skoven i baghaven og saltvand i forhaven, og så skal området helst være kuperet icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Så er det ikke her på Egense-kanten du skal - Godt nok er der skov i baghaven og saltvand i forhaven - Men terrænet er fladere end flydespartel icon_cheesygrin.gif

Vil man stadig være lidt nord på og forholdsvis tæt på Aalborg syntes jeg Hobro - Mariager er bedre med de kriterier.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Re: Om det at flytte "hjem"

Indlæg af Bjarne B. » 28 feb 2016 12:06

Der er også lækkert ved Rebild.


Besvar