Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skal jeg vælge fibernet ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af pendec » 08 feb 2016 12:01

baggadap skrev:Gad vide om det også påvirker Boxer? Jeg synes kanalerne i deres Flex abonnement er for få og for dyre..
BoxerTV sælger vel internet uden TV alligevel? for det er jo uafhængigt af linjen, da de bruger kobber til internettet og DVBT til tv signal? eller noget jeg ikke ved/forstår?


baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af baggadap » 08 feb 2016 12:28

pendec skrev:BoxerTV sælger vel internet uden TV alligevel? for det er jo uafhængigt af linjen, da de bruger kobber til internettet og DVBT til tv signal? eller noget jeg ikke ved/forstår?
Ja, du har helt ret! Tænkte mere på om konkurrencen ville "opløse" deres tv-pakker og gøre kanalvalgene billigere og helt frie..
De har varslet en større ændring til april - man har vel lov at håbe :D

pendec

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af pendec » 08 feb 2016 12:44

baggadap skrev:Ja, du har helt ret! Tænkte mere på om konkurrencen ville "opløse" deres tv-pakker og gøre kanalvalgene billigere og helt frie..
De har varslet en større ændring til april - man har vel lov at håbe :D
Well,
- Boxer kan næsten alle tage hvis bare signalet er lidt med dem.
- Yousee/Stofa er kun hvor kablet lægges ud, så begrænset konkurrence der.
- Waoo fiber er også igen forbeholdt byer og rammer vel sjældent udenfor bygrænsen (man kan ikke her) fordi der er langt mellem huse.
- Wifi løsninger findes men stadig begrænset i dækning. Men så ingen TV.

Så det kan være svært at se konkurrencen ;)

BoxerTV's har vel kun CanalDigital og Viasat som konkurrent? Og lige nu begynder kunderne vel at flygte til andre, når CanalD har sorte skærme på mange kanaler :)

xkfc

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af xkfc » 08 feb 2016 14:08

Den med Waoo er forbeholdt byer forstår jeg ikke helt.

Det var Waoo vi fik herude på landet. Mig bekendt er Waoo en sammenslutning af bl.a. elselskaber, men det er vist ved at falde helt fra hinanden, flere og flere af selskaberne trækker sig, sidst var der SE der trak sig ud og købte Stofa i stedet. Årsagen er at Waoo er for lille, og det er vildt svært at forhandle gode TV aftaler på plads for en lille skare.
Stofa har både internet på fiber, coax og ADSL hvilket Yousee også har, dog har TDC været meget tilbageholdende med fiber, hvorfor de har tabt vildt mange kunder.

Det er super at knaldperlen har så voldsomt VDSL, jeg vil dog mene at der må være tale om VDSL2 da det er eneste der går over 100mbit, og så ligger der nok en central rimelig tæt på for allerede omkring 1,5km er hastigheden omkring ADSL2+

@knaldperlen hvem er det forøvrigt at du har en så hurtig VDSL igennem?

pendec

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af pendec » 08 feb 2016 16:15

xkfc skrev:Den med Waoo er forbeholdt byer forstår jeg ikke helt.
Jeg er helt enig men checker du WAOO og et par storby adresser, så er de ikke der men kikker du på Søllested eller Stokkemarke, så er de der. Altså småbyer har masser af det, bare ikke, som jeg skrev, når du krydser byzonen hernede. Jeg har flere "byer" som har fiber i byområdet men udenfor byskiltet så er der lukket for fiber.

I storbyerne er det Stofa og Yousee, og så andre boligforeninger som reelt vel også er på fiber men ikke waoo løsninger, som man læser om det.

Om det er 1./2./3. generation af VDSL er sgu underordnet, når det ikke er tilgængeligt her alligevel. ;) Man får et nej lige meget hvilken generation du giver det.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af MichaelK » 08 feb 2016 16:25

Jeg har Waoo gennem den lokale antenneforening, men det er nu spørgsmålet
om udviklingen overhaler dem indenom?

Nu er det rent internet jeg har hos dem, og kun en 20/20 forbindelse til 199,-
om måneden. Det var et rimeligt godt tilbud, men det synes jeg ikke rigtig det
er længere. Jeg har nemlig en rigtig god 4G dækning her ( 500 m. til masten),
og kan sidde i sofaen med min tablet, og trække 45/45 igennem her.

Jeg mangler bare et 4G abb. med 50+ Gb data til en fornuftig pris, så tror jeg
der bliver skiftet over til det?


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af pendec » 08 feb 2016 16:37

MichaelK skrev: Jeg mangler bare et 4G abb. med 50+ Gb data til en fornuftig pris, så tror jeg
der bliver skiftet over til det?
Jeg har adsl pair bonding , fiber og en backup 4G på ca. 35/35 afhængig af setup. på 4G kører det sådan set rimeligt ok, desværre bare uden fast offentlig ip, og delt med en masse andre, så den bruges kun til sjov. (Erhvervsmæssigt kræver jeg fast ip til firma forbindelserne)

4G på landet er klart på vejen frem, og bliver nok foretrukket af mange, har selv sat et par andre op med 4G router og de synes det e rigtig lækkert, da de kun havde de 2-4Mbit/128Kbit før :)

calle

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af calle » 08 feb 2016 16:59

Skønt med en masse gode inputs. Mange tak :great: Kom endelig med endnu flere, inden jeg skriver under på noget.

Venlig hilsen

calle

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af calle » 08 feb 2016 17:43

Har talt med både TDC og Viasat idag. Jeg får en udgiftstigning på 119 kr. om måneden ved at vælge fiber. Det første år dog kun 19 kr. om måneden. Får alligevel rabatten på 100 kr. om måneden det første år. Dvs. at min samlede udgift efter et år bliver 1049 kr. for Totalpaken med 18 HD-kanaler, pause-spole, TDC-musiktjeneste, gratis B-film og serier :wink: extra TV boks forbundet via Wifi (300kr. for oprettelse). Internet med 50/10 samt mobilabonnement med 8/8.

Det bliver som sagt en stigning på 119 kr. og mit mobilabonnement går ned fra 12/12 til 8/8. Håber så på en bedre dækning, når jeg er i Jylland. Til gengæld får vi virkelig en internetforbindelse der vil noget, når vi streamer TV, og det er faktisk blevet vores helt store dille. Har jeg brug for mere upload, og hvis ja, så til hvad ?

Som sagt sparer vi 5000 kr. på etableringen, men de ædes jo stille og roligt op af extraudgiften på 119 kr. om måneden.

Venlig hilsen

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af MichaelK » 08 feb 2016 18:26

Med mindre du har for vane at sende mange, eller forholdsvis store filer ud på
nettet, så har du heller ikke brug for den helt store upload-hastighed. Jeg har
dog fået oprettet en harddisk i "Skyen", og bruger denne som backup til alle
mine vigtige filer. Her er det rart med et god forbindelse, men altså ikke et must.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Besvar