Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skal jeg vælge fibernet ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af pendec » 06 feb 2016 20:57

Her var Hd kanalerne på TDC TV for en merpris på 99,- Så det får du nok ikke gratis.

Der en positiv (negativ når man har canal digital) at kvaliteten er på linje med viasat parabol, de kører cirka 3Mbit bitrate, så kvaliten er lidt under god.
Canal digital har bitrate på 5Mbit på flere kanaler, og 20Mbit på HD. Det er dog ikke lige nu, når mange kanaler er lukket hos dem ;(

Du får nok 4K men igen, for en merpris, så lag på lag, og du slipper hurtigt med 1000kr om måneden fordi du vil ha det hele. Men ok, viasat var vel allerede dyr nok ;)


jopa

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af jopa » 06 feb 2016 21:00

calle skrev: Rygters bureau oplyser desuden, at Viasat har sendt en satelit op, der kan sende i 4K. Vil det betyde at jeg så også kommer til at modtage i 4K over fiberkablet, og kommer det til at koste extra ?


Ja et nyt fjernsyn der kan klare 4K

En traditionel HD-fladskærm har en opløsning på 1.920 x 1.080 pixel, hvor et 4K fjernsyn har en opløsning på 3.840 x 2.160 pixel. Det svarer til, at et 4K TV har hele 8 millioner pixel.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af Knaldperlen » 06 feb 2016 21:06

Det er noget værre "febersnak" når folk aldrig kan andet end at lovprise fiberforbindelser. Kobber forbindelser (eller for den sags skyld, også trådløse forbindelser) kan levere en akkurat lige så god oplevelse.

Det hele kommer an på behovet, og hvad der tilbydes i området. At det er fiber betyder ikke automatisk at det er bedste løsning til personen.

Så kig i stedet på prisen samt behovet. Og tænk også over at elselskaberne har brugt/bruger vores allesammens penge på noget, som ofte er helt unødvendigt - og som de senere nedskriver med milliardtab til følge (og derefter højere priser til forbrugerne).

Jeg kører f.eks. 140/70Mb på de gode gamle kobberpar - for det er det kabel jeg allerede havde inde på matriklen

calle

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af calle » 06 feb 2016 21:10

jopa skrev:Ja et nyt fjernsyn der kan klare 4K

En traditionel HD-fladskærm har en opløsning på 1.920 x 1.080 pixel, hvor et 4K fjernsyn har en opløsning på 3.840 x 2.160 pixel. Det svarer til, at et 4K TV har hele 8 millioner pixel.
Det er lige præcis sådan et monstrum jeg har købt. Et LG 65" UF950V, og det vil jeg naturligvis gerne kunne udnytte.

Venlig hilsen

calle

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af calle » 06 feb 2016 21:16

Knaldperlen skrev:Det er noget værre "febersnak" når folk aldrig kan andet end at lovprise fiberforbindelser. Kobber forbindelser (eller for den sags skyld, også trådløse forbindelser) kan levere en akkurat lige så god oplevelse.

Det hele kommer an på behovet, og hvad der tilbydes i området. At det er fiber betyder ikke automatisk at det er bedste løsning til personen.

Så kig i stedet på prisen samt behovet. Og tænk også over at elselskaberne har brugt/bruger vores allesammens penge på noget, som ofte er helt unødvendigt - og som de senere nedskriver med milliardtab til følge (og derefter højere priser til forbrugerne).

Jeg kører f.eks. 140/70Mb på de gode gamle kobberpar - for det er det kabel jeg allerede havde inde på matriklen
Den eneste grund til at vi overvejer fiber er internetdelen (samt den gratis etablering). Vores telefoner og TV kører perfekt med de nuværende udbydere. Vi har faktisk lige købt ny HDplus TV-boks til soveværelset til den nette sum af 1200 dask. Men 10/1 på nettet er somme tider i underkanten, når der er to, der streamer.

Venlig hilsen


jopa

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af jopa » 06 feb 2016 21:19

Hvis du vil bruge smart tv's muligheder bør du efter min mening vælge fiber.

Er der ikke andre fiberudbydere i området ?

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af newpas » 06 feb 2016 21:21

Installer det når der er et godt tilbud. Så har du det i huset. Boxen med HD og spol skal du give ekstra for. Dit kobber kommer jo aldreig op på de samme hastigheder. Og 100/100 er skønt!!!!

calle

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af calle » 06 feb 2016 21:24

jopa skrev:Hvis du vil bruge smart tv's muligheder bør du efter min mening vælge fiber.

Er der ikke andre fiberudbydere i området ?
Altså nu er jeg jo totalt nybegynder ud i fiberkabel, men det er TDC der ejer skidtet her på vejen. Så vidt jeg kan læse mig til, kan jeg godt skifte til en anden udbyder efter bindingsperioden på 6 måneder, men kommer der så fiberleje ?

Venlig hilsen

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af newpas » 06 feb 2016 21:29

Jeg tror ikke at du kan skifte. TDC ejer det jo og der er ikke andre der kan komme ind på deres net. Rent teknisk kan det vel ikke lade sig gøre at der sendes forskellige signaler i samme net?

pendec

Re: Skal jeg vælge fibernet ?

Indlæg af pendec » 06 feb 2016 21:45

btw,
HVIS du nu sælger huset, så stiger det klart lidt i værdi når man ser der er fiber i huset.

Som knaldperlen forsøger at sige, så kan coax forbindelser fra stofa/yousee også levere 300/300 hos de fleste men det kræver jo at du har fået tilbuddet eller er kommentaren jo lige meget, når man ikke tilbydes alternativerne, og en 140/70 på kobber hvor er det lige? Dem jeg ser og hører, har max 50Mbit på kobber, indtil TDC udbreder de nye bokse på 500Mbit som altså kun er på vej(måske har du en, knaldperlen). Men er kobber tilbuddet som der nævnes på 10/1, så er det jo idioti at lade være med at vælge fiber, som du også nævner behovet er der.


Besvar