tekster på dr dramaserie "bedrag"

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af kovas »

Hej til Jer.
Jeg ved ikke om I ser bedrag? Men det gør jeg og jeg kunne godt tænke mig at få danske undertekster også på de danske skuespillere. På dr tv har de denne forklaring http://www.dr.dk/om-dr/nyheder/saadan-u ... paa-bedrag Det giver bare ikke nogen mening her hos mig for på fjernbetjeningens subtitel slår jeg jo bare dvb til eller fra og der kommer ikke nogen danske undertekster ud af det. Er det hende fra dr som sludre? eller er det mig som skulle gøre noget andet. (og lad nu vær med at komme med den der med at jeg bare kan se noget andet)
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af pendec »

DR tv mener nok TekstTV undertekster. Du lyder til at køre kabel eller parabol, der kan du ikke bruge DVB undertekster på DR1.

Så find TekstTV knappen og find deres undertekst side.

På hvilken tekst-tv-side finder jeg undertekster?
Sidetalene for undertekster på tekst-tv er:
DR1 398
DR2 397
DR 3 396
DRK 398
DR Ultra 395 DR Ramasjang 397
Information om tekster 399
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af kovas »

pendec skrev:DR tv mener nok TekstTV undertekster. Du lyder til at køre kabel eller parabol, der kan du ikke bruge DVB undertekster på DR1.

Så find TekstTV knappen og find deres undertekst side.

På hvilken tekst-tv-side finder jeg undertekster?
Sidetalene for undertekster på tekst-tv er:
DR1 398
DR2 397
DR 3 396
DRK 398
DR Ultra 395 DR Ramasjang 397
Information om tekster 399
God morgen pendec.

Nej vi får tv gennem en tagantenne. Og jeg forstår på damen fra dr at det er muligt at få tekster både på den danske og den udenlandske tale. Jeg kan bare ikke forstå hvordan. Der står jo netop i linket at når man slår tekst tv til så slår man dvb fra.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
pendec

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af pendec »

korrekt, du får DVB-T signalet og her kan der være DVB undertekster. De påvirkes ikke af TekstTV , eller jo, afhængig af tv eller boks kan det være den ikke klarer begge dele på samme tid.
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af kovas »

pendec skrev:korrekt, du får DVB-T signalet og her kan der være DVB undertekster. De påvirkes ikke af TekstTV , eller jo, afhængig af tv eller boks kan det være den ikke klarer begge dele på samme tid.
Så hun har altså ikke rigtig styr på det, damen fra dr?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af pendec »

kovas skrev:Så hun har altså ikke rigtig styr på det, damen fra dr?
joda, der står bare en masse ord men kortere som jeg forklarede det. Pointen er du skal en af dem, så får du tekster på de danske sætninger udover de udenlandske som stadig bliver der. Og som der står til sidst DVB teksterne er pænere, jeg ved bare ikke om de altid er med og kommer på. Derfor tror jeg du skal prøve TekstTV næste gang. Eller på udsendelsen som du måske har optaget, der virker teksttv nemlig også.
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af kovas »

pendec skrev:joda, der står bare en masse ord men kortere som jeg forklarede det. Pointen er du skal en af dem, så får du tekster på de danske sætninger udover de udenlandske som stadig bliver der. Og som der står til sidst DVB teksterne er pænere, jeg ved bare ikke om de altid er med og kommer på. Derfor tror jeg du skal prøve TekstTV næste gang. Eller på udsendelsen som du måske har optaget, der virker teksttv nemlig også.
Øh "pointen er du skal en af dem" hvad mener du? Problemet er bare at hvis jeg sættet ttv på så forsvinder dvb teksterne dvs at så får jeg dansk på det danske sprog men ingen tekst på det udenlandske. Så forstår jeg bare at damen siger at begge dele kan lade sig gøre. Men hvordan? Har ikke en optager til tv.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
pendec

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af pendec »

Så er problemet vel TV og ikke det hun forklarer :)

Som jeg skrev, så kan det være TV't ikke klarer begge dele samtidig, og det er jo en producent fejl, og ikke hvad personen hos DR kan udtale sig om, mener jeg. Jeg kan have begge dele aktive på min optager, så det virker altså for nogle.
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af newpas »

Nej hvis du bruger teksttv forsvinder teksten for det udenlandske. Jeg har selv det samme (pisse)irriterende problem, så det er ikke tv'et det er galt med. Har Waoo fiber!
pendec

Re: tekster på dr dramaserie "bedrag"

Indlæg af pendec »

newpas skrev:Nej hvis du bruger teksttv forsvinder teksten for det udenlandske. Jeg har selv det samme (pisse)irriterende problem, så det er ikke tv'et det er galt med. Har Waoo fiber!
Dem som bruger DVB-T signal har DVB undertekster aktiveret når det er danske programmer, boksen eller tv't kan så i tilfælde , teknisk set, bruge samme overflade til at smide tekster på, så når DVB undertekster ligger på overfladen, så kommer tekstTV og lægger en blank henover, og så tekstTV undertekster ovenpå. Sådan bliver det så slettet.
Waoo boksen smider vist også billedet på TV via DVB-T? (du søger efter kanalerne på TV eller er det waoo boksen du skifter kanal på?

Så smides tv signal over på TV fra antenne eller fra waoo boks, så er det TV't som til sidst lægger tekster på. Derimod, kommer billede fra Waoo boks via HDMI, så er det på Waoo boksen man har DVB undertekster og TekstTV aktiveret, og så er det jo waoo boksen som fejler.

Teknisk:
TV billede og tekstTV er 2 forskellige layers, så når teksttv lægges ovenpå billede, er det uafhængigt af tv signalet og som mange ser på kodet kanaler, så har man tekster på sort skærm. Men er det så også et layer som deles med teksttv, så forsvinder DVB når man åbner tekstTV, det kan se på den option, hvor man har gennemsigtig teksttv og billede i baggrunden.

Besvar