Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvor mange kroner gik op i røg ???

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Hvor mange kroner gik op i røg ???

Indlæg af pendec » 02 jan 2016 15:03

Lintz skrev:Jeg mente selvfølgelige med sætningen "Kunne være skægt at høre hvad Stoker frænderne fyrede af i kroner og ører i går." at det var Nytårsaften, altså d. 31/12 samt 1/1. Skal nok forsøge at udtrykke mig bedre i fremtiden....Godt nytår.
Det lyder godt, og hvis folk gider læse alle indlæg i tråden før man kommenterer, så bliver alle mere glade i fremtiden, og jeg skal forsøge at klargøre OT bemærkninger så man ikke overser dem, når man kommenterer..

Når folk hentyder til rygning, så var det jo klart på grund af et indlæg jeg skrev tidligere i tråden og læser man ikke den, så burde man heller ikke forsøge at rette på folk når man selv ikke har styr på forløbet, kommentarer og reglerne for at gøre sådanne, når man springer indlæg over, og skulle der rettes på nogle, så var det min indskydning omkring cigaretter for et år, og så var den heller ikke værre.

Så, godt nytår! Så gider vi ikke koge mere på det afbræk i emnet.


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Hvor mange kroner gik op i røg ???

Indlæg af Brandsen » 02 jan 2016 17:57

Halløj i forum,

Lad mig i den forbindelse lige citere Luserød Tidende :

Mange danskere køber ikke deres eget fyrværkeri, men nøjes med at kigge på det, andre har betalt for.
Den slags snylteri bør være strafbart, mener Uliberal Alliance.

Det er en velkendt og elsket tradition, at man skyder det nye år ind med farvestrålende fyrværkeri. Men mens nogle bruger flere tusinde kroner på at sende fyrværkeri mod himlen til glæde for alle, vælger andre at betragte nattehimlen, uden selv at betale en krone.

Det er en typisk dansk snyltermentalitet, mener Uliberal Alliances forbrugerordfører, han vil derfor gøre det strafbart at kigge på himlen nytårsaften uden at have købt mindst én raket.

Vil du nyde, må du yde : “År efter år knokler de få for de mange. Det er de samme, der bruger både tid og penge – for ikke at tale om den risiko, de løber – på at købe og antænde det fyrværkeri, der kommer os alle til gode,” siger ordføreren, og tilføjer, at alle bør gøre en indsats for at skabe en seværdig nattehimmel:

“Det er et usundt samfund, der tillader, at nogle bare læner sig tilbage og nasser på andres fyrværkeri. Vil du nyde, må du yde. Så lige nu arbejder vi i Uliberal Alliance på et lovforslag, der fra næste år gør det strafbart at kigge på himlen nytårsaften, medmindre man selv har købt et minimum af fyrværkeri.”

I regeringspartiet Venstre-Højre er man i udgangspunktet positivt stemt over for forslaget, men mener dog, at der bør være enkelte undtagelser.

“Et menneske, der har råd til at bruge mange tusind kroner på fyrværkeri, har sikkert allerede bidraget så meget i tidens løb, at det ikke er rimeligt at straffe hende eller ham for at springe et enkelt år over,” påpeger Venstre-Højres forbrugerordførerinde, Jane Jørgensen.

“Selvfølgelig skal vi ikke straffe rige mennesker, der allerede har bidraget rigeligt. Det handler om kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister og andre, som samfundet belønner for ingenting at lave. De skal ikke have lov at se på fyrværkeri for andres penge,” siger Uliberal Allicance, og slutter:

“Det er ikke synd for nogen. Folk kan bare lade være med at kigge op på himlen, hvis de ikke har råd til raketter.
Det er trods alt ikke en menneskeret at se på fyrværkeri.”

Stoker Pro lader lige billedet stå et øjeblik..........
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Hvor mange kroner gik op i røg ???

Indlæg af triumph » 02 jan 2016 18:42

For pokker Brandsen......!
Nu får du da Pendec helt op i det røde felt.
Han har lige skrevet et harmdirrende indlæg om at folk SKAL læse alle indlæg i tråden, inden de kommentere.
Se nu lige hvad jeg skrev på side 1 i tråden.......
ALTSÅ icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
triumph skrev:450, men jeg er også en af den slags personer: http://jyllands-posten.dk/bagsiden/Roko ... isnyltere/

Oppe i byen var der en der holdt fest, der blev nok fyret af for 10 kilo vil jeg tro. Der kunne jeg jo gå op og kigge, mens jeg drak deres øl.....


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Hvor mange kroner gik op i røg ???

Indlæg af Bigfoot » 02 jan 2016 18:49

ja pas nu på Brandsen, nu kommer Pendec og går helt i PMS (Pendec Mega Surmule) modus.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
JLO
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 jun 2014 20:46
Mit fyr: RTB 16 Kw 200kg. Magasin
Areal: 150
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 5-6 Ton
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 7 gange

Re: Hvor mange koner gik op i røg ???

Indlæg af JLO » 02 jan 2016 18:51

I år eller sidste år, eller igår, eller nytårsaften.
Undskyld kunne ikke lade være :wink:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Hvor mange koner gik op i røg ???

Indlæg af Bigfoot » 02 jan 2016 18:54

JLO skrev:I år eller sidste år, eller igår, eller nytårsaften.
Undskyld kunne ikke lade være :wink:
siden det er dig, så vil vi vide hvor meget fyrværkeri du fyrede af d. 19 august 2007, i tidsrummet 19.07 - 21.34 ca

er svaret nul, så skal du blot udvide tidsrummet icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
JLO
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 jun 2014 20:46
Mit fyr: RTB 16 Kw 200kg. Magasin
Areal: 150
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 5-6 Ton
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 7 gange

Re: Hvor mange koner gik op i røg ???

Indlæg af JLO » 02 jan 2016 19:00

Hov Hov... Se lige hvilket emne overskriften har. Man skal holde sig til emnet. Min tidligere kone gik op i røg da hun fløj til Bloksbjerg den 23 Juni sidste år.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Hvor mange koner gik op i røg ???

Indlæg af Bigfoot » 02 jan 2016 19:03

JLO skrev:Hov Hov... Se lige hvilket emne overskriften har. Man skal holde sig til emnet. Min tidligere kone gik op i røg da hun fløj til Bloksbjerg den 23 Juni sidste år.
ha ha..... det er sku i orden det der icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Hvor mange kroner gik op i røg ???

Indlæg af Brandsen » 02 jan 2016 20:24

Halløj i forum,

Ja, ok, lad os bare slette billedet i en fart..... Luserød er ikke hvad det har været,
så for at imødekomme [tag]Pendec[/tag] og andre, lad mig så citere P. Fugholm :

Oh, Luserød

Hør, hvad er det med dig, oh Luserød!?
Hvad er den af – mit Øje harm’ligt flammer!!
Oh, maa da ej min Kind vel blusse rød
ved det at du nu for dit Navn dig skammer!?!*)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Besvar