Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hul / sprække i snegl???

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Hul / sprække i snegl???

Indlæg af Troldmand. » 01 feb 2008 20:14

Hej
Jeg er igang med et lidt vildt projekt, der kræver en del hjemmebyg.
Projektet er en meget nøjagtig pille-doserer til en fald stoker. Den har jeg lavet og virker perfekt.
En 80 mm. spiralsnegl med 350 RPM. skal føde doseren med piller en ca. fire gange i døgnet. Sneglen har jeg også lavet.

Men...

Hvordan skal hullet i sneglrøret se ud (der hvor pillerne skal ind i sneglen) for at den trækker piller ind optimalt /flest muligt pr min / omdrejning.???

Jeg har gået og tænk på både et rundt hul, en sprække mm. synes altid jeg kommer til et sted, hvor jeg løber på et problem.
Kom lige med de forløsende ord, det løser problemet :great:

I skal nok få skidtet at se, når det kører :oops:


Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Hul / sprække i snegl???

Indlæg af Falck » 02 feb 2008 09:53

Troldmand. skrev:Hej
Jeg er igang med et lidt vildt projekt, der kræver en del hjemmebyg.
Projektet er en meget nøjagtig pille-doserer til en fald stoker. Den har jeg lavet og virker perfekt.
En 80 mm. spiralsnegl med 350 RPM. skal føde doseren med piller en ca. fire gange i døgnet. Sneglen har jeg også lavet.

Men...

Hvordan skal hullet i sneglrøret se ud (der hvor pillerne skal ind i sneglen) for at den trækker piller ind optimalt /flest muligt pr min / omdrejning.???

Jeg har gået og tænk på både et rundt hul, en sprække mm. synes altid jeg kommer til et sted, hvor jeg løber på et problem.
Kom lige med de forløsende ord, det løser problemet :great:

I skal nok få skidtet at se, når det kører :oops:
Jeg ved ikke om du kan bruge det til en sk** men Vaillant har nogle skitser af hvordan de flytter piller med en extern snegl...
http://dk.eight.vaillant.com/stepone2/d ... il-web.pdf
Men ligger den ned på jorden, skal den vel være så ånen så muligt = så lidt rør at den kun styrer sneglen...
Held med det
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

Besvar