Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny kategori ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til

Skal vi have en "mad-kategori" ?

Afstemning sluttede 26 dec 2015 16:43

Ja
11
38%
Nej
14
48%
Måske
4
14%
 
Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny kategori ?

Indlæg af Lintz » 12 dec 2015 20:58

Bigfoot skrev:Men der er da andre emner som har været nævnt oftere end madlavning..... politik f.eks icon_frown.gif

det kunne være rart at få alle de løbske emner samlet et sted. Det går næsten altid galt i dem.
Jamen - Bigfoot. Det er jo bla. det som gør det spændende at komme her. Livlige diskussioner kan jeg kun bifalde.
Og vil da nok påstå at så tit går det da heller ikke galt - og hvis, er det jo vores (Redaktørens) opgave at styre det.

Mener du at vi bør have et forum for politik ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Ny kategori ?

Indlæg af Bigfoot » 12 dec 2015 21:02

Lintz skrev:Jamen - Bigfoot. Det er jo bla. det som gør det spændende at komme her. Livlige diskussioner kan jeg kun bifalde.
Og vil da nok påstå at så tit går det da heller ikke galt - og hvis, er det jo vores (Redaktørens) opgave at styre det.

Mener du at vi bør have et forum for politik ?
nej jeg er faktisk helt personligt af den opfattelse at vi har alt for mange kategorier i forvejen.... icon_cheesygrin.gif
Den nemme udgave.... "pillefyr" "stokerfyr" "andre fyr" "andet"..... færdig icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny kategori ?

Indlæg af Lintz » 12 dec 2015 21:25

Bigfoot skrev:nej jeg er faktisk helt personligt af den opfattelse at vi har alt for mange kategorier i forvejen.... icon_cheesygrin.gif
Den nemme udgave.... "pillefyr" "stokerfyr" "andre fyr" "andet"..... færdig icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
På en måde har du jo ret.
Dette er et pille/stokerfyrs forum, så hvorfor snakke om andet ?

Når vi så alligevel snakker om andet er det for at søge råd og vejledning blandt nogle som man føler sig knyttet til via et usynlig bånd. Her er det så interessen for pille/stokerfyr.
Og når vi så diskutere forskellige emner bringer det os tættere sammen, med diverse godmodige mobning til følge. Det sker også at vi nogle gange er rygende uenige men skulle det køre af sporet må vi redaktører så bryde ind.
Kan kun bifalde at forumet er så varieret. Tror ikke at det havde været så skægt at søge herind hvis det KUN drejede sig om opsætning/fejlsøgning på diverse fyr.

Ved også at jeg aldrig havde søgt "jobbet" som redaktør hvis det kun omhandlede diverse pillefyr.

P.S. HUSK. det er OS der gør denne side til et interessant sted at komme.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Ny kategori ?

Indlæg af kovas » 13 dec 2015 11:56

pendec skrev:Nu er grillen jo ikke ukendt, og en mands profession, så den kunne være god men det er vel ikke derfor folk hænger her på forum?
Jeg tror det ville være bedre med flere specifikke fyr modeller og snak der end sidespor som er så langt fra fyrrummet som mad nu er ;)

Personligt vil jeg holde det på en "måske", da det jo ikke er målet her på forum, og sjældent bragt op i de mange år jeg har læst her.
Hej.
Nu er der jo nok mange grunde til at folk hænger ud her. Jeg startede selv fordi jeg ville have pillefyr. Der var andre forum, omkring det, men det her virkede som det mest alsidige.
Nu er der jo ikke meget grund til at blive for pillefyrets skyld, så der må vel være andre kvaliteter som får en til at blive. Som Bigfoot nævner så går det tit galt i de politiske emner hvor det ofte ender med at nogen går efter manden i stedet for efter bolden, så derfor er jeg holdt med, dels at læse dem og selvsagt at kommentere i dem.
Jeg synes ikke at madlavning er længere fra pillefyr end kæledyr og det meste under gør det selv. Man kunne måske oprette nye forum på prøve og så lukke det ned igen hvis interessen er for lille. Blot er det så vigtigt at beslutte på forhånd hvad succekriterierne er.
@ Pendec Hvilke specifikke pillefyr synes du som at der mangler?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

xkfc

Re: Ny kategori ?

Indlæg af xkfc » 13 dec 2015 12:16

Hva' faen skulle et par kategorier fra eller til betyde, det er jo i forvejen ved at blive en "mini facebook" icon_cheesygrin.gif det vigtigste er vel at folk hygger sig, og bliver lidt tid, det er jo den information der kan sælges til annoncørene :great: og der er intet i denne moderne verden der er gratis :(


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny kategori ?

Indlæg af Lintz » 13 dec 2015 12:19

Efter at have luret lidt til holdningerne her det sidste halve døgns tid må jeg nok erkende at det er lidt svært at være "ja-siger" i denne tid.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: Ny kategori ?

Indlæg af Flemmingth » 13 dec 2015 12:31

Lintz skrev:Efter at have luret lidt til holdningerne her det sidste halve døgns tid må jeg nok erkende at det er lidt svært at være "ja-siger" i denne tid.
Stakkels Lintz :cry:
Trøst dig med, at selvom de andre er flest, behøver de ikke nødvendigvis at have ret :twisted:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny kategori ?

Indlæg af Lintz » 13 dec 2015 12:37

Flemmingth skrev:Stakkels Lintz :cry:
Trøst dig med, at selvom de andre er flest, behøver de ikke nødvendigvis at have ret :twisted:
Ah - Tager det ikke så tungt - Når man forslår nogle forandringer må man jo også regne med at de måske ikke falder i god jord.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

xkfc

Re: Ny kategori ?

Indlæg af xkfc » 13 dec 2015 12:56

Det er vel bare at oprette tråden, så kan man da benytte den eller lade være.. det er jo et frit land :great:

Politiske emner syntes jeg dog er plat når mange brugere jo er anonyme.

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Ny kategori ?

Indlæg af JFinderup » 13 dec 2015 13:30

Personligt syntes jeg at diverse fora skal fokusere på et fagligt emne og emner der relaterer sig til det.

Jeg går hen der hvor der er en faglig kritisk masse for at finde informationer og deltage i evt. debatter.
Vil jeg vide noget om hunde, finder jeg nogle af de gode sites om det, og hvis jeg skal vide noget om mad eller grill søger på et af de utallige steder om det..... Og poltiske diskussioner kan man tage der hvor man syntes det hører hjemme - medmindre det relaterer sig til lovgivning omkring stoker/pillefyr etc.
Der står jo i dette sites formål

"Stoker Pro Forum er et interessefællesskab hvor stokerfyr, biobrændsel Alternativ Energi er i højsædet.
Formålet er at skabe et frit rum til diskussion af alle de emner, der er relevante i forhold til det at være stoker ejer - eller bare interesseret i emnet.

Brugerne har mulighed for at udveksle erfaringer og meninger, hvilket gerne skulle være med til at skabe en større gennemskuelig på markedet.
Ligeledes er der mulighed for at få hjælp og vejledning til de problemer og spørgsmål der kan opstå når man er til biobrændsel.

Stoker Pro Forum har ikke interesse i specielle produkter eller personer, men der vil altid være nogle emner/produkter der diskuteres mere end andre.

Har du spørgsmål eller viden om Pillefyr, Stokerfyr, Fastbrændsel, Pilleovne, Solceller, Solvarme eller Bioenergi er du meget velkommen til at tilmelde dig og deltage på forum som bruger.
Det kan både du og andre Pillefyr interesserede få glæde af."

Begynder diverse fora at brede sig for meget ud over det primære formål ender det med at udvande indholdet.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


Besvar