Hvad er der sket med nemocharlie?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af Bigfoot »

et stort tab? tjah.....
han var en stor stak kataloger og reklamer for diverse pillefyr.
Han har aldrig set dem, andet end den atmos han selv fik installeret, men han kunne godt nok skrive en masse i en fart.
Og selvom han havde diverse meninger om hvordan ting skulle skrues sammen, så bar det et tydeligt præg af at han ALDRIG har haft et stykke værktøj i hånden.
(min personlige, private holdning)

Men at sige han blev mobbet ud, det må sku være en udtalelse der skal underbygges. Han var selv noget frembrusende med sine grunde og årsager, men det kom i et emne han slet ikke var deltager i, eller nævnt i. Og det som skulle være til baggrund for hans exit, blev aldrig dokumenteret. Det valgte han selv at lade være med.
Han gav selv udtryk for at det var igennem nogle private beskeder, et sted han også gerne selv tog en diskution/konflikt igennem, på en måde hvor jeg personligt gerne stillede hans alder til tvivl.
(han har også forsøgt sådan en konflikt med mig grundet en irettesættelse)

Ang Levi, så ligger der ikke noget konflikt eller noget til baggrund for hans exit. Jeg forstår ikke han er smuttet, for det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har bakket ham en del op. Men mon ikke bare at firmaet tager alt for meget af hans tid, og han måske har en ide i støbeskeen.
Han har jo tidligere ejet sit eget bio-energi forum, nemlig fyrrum.dk (for dem som kan huske det endnu..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif )
Det lukkede dog sammen med det "gamle" dv center.

Det sker jo at folk melder sig ud, og det er ikke altid at årsagen skal være ligetil, så hellere lave en konflikt ud af det.

Men mon ikke de kommer igen begge to?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af triumph »

Bigfoot skrev:et stort tab? tjah.....
han var en stor stak kataloger og reklamer for diverse pillefyr.
Han har aldrig set dem, andet end den atmos han selv fik installeret, men han kunne godt nok skrive en masse i en fart.
Og selvom han havde diverse meninger om hvordan ting skulle skrues sammen, så bar det et tydeligt præg af at han ALDRIG har haft et stykke værktøj i hånden.
(min personlige, private holdning)

Men at sige han blev mobbet ud, det må sku være en udtalelse der skal underbygges. Han var selv noget frembrusende med sine grunde og årsager, men det kom i et emne han slet ikke var deltager i, eller nævnt i. Og det som skulle være til baggrund for hans exit, blev aldrig dokumenteret. Det valgte han selv at lade være med.
Han gav selv udtryk for at det var igennem nogle private beskeder, et sted han også gerne selv tog en diskution/konflikt igennem, på en måde hvor jeg personligt gerne stillede hans alder til tvivl.
(han har også forsøgt sådan en konflikt med mig grundet en irettesættelse)

Ang Levi, så ligger der ikke noget konflikt eller noget til baggrund for hans exit. Jeg forstår ikke han er smuttet, for det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har bakket ham en del op. Men mon ikke bare at firmaet tager alt for meget af hans tid, og han måske har en ide i støbeskeen.
Han har jo tidligere ejet sit eget bio-energi forum, nemlig fyrrum.dk (for dem som kan huske det endnu..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif )
Det lukkede dog sammen med det "gamle" dv center.

Det sker jo at folk melder sig ud, og det er ikke altid at årsagen skal være ligetil, så hellere lave en konflikt ud af det.

Men mon ikke de kommer igen begge to?
Nu er det jo ikke et forum for for blikkenslagere, men et forum for folk der søger viden om biobrændsel (samt gerne vil lufte sine holdninger til dit og dat). Derfor er det vel heller ikke en forudsætning at man har et svendebrev, for at udtale sig her på forummet.
Jeg var bestemt ikke enig med Nemo, hverken om hvordan en pillefyrs-installations skulle skrues sammen, eller om hvordan verden skulle skrues sammen. Men Nemo undersøgte konstant markedet, og holdt sig opdateret om produkter, jeg aldrig havde hørt om. Måske mest for at undersøge / underbygge sin egen holdning, men ikke detsumindre var han ret velfunderet i sin viden om hvad der fantes på markedet.
Og vis man skal være klogere, så giver det da et mere retvisende billede, hvis man høre 2 forskellige holdninger til hvordan en ting bør laves. End blot få "sandheden" serveret af den første der svare på et indlæg.
Jeg har ihvertfald mere end en gang oplevet at en bruger har stillet et spørgsmål til f.eks. en ny installation. Nemo har svaret noget jeg ikke er enig i. Og derfor har jeg svaret.
Noget jeg måske ikke ville have gjort, hvis der ikke havde stået noget jeg havde været uenig i.
Jeg syntes også at jeg gennem diskutioner er blevet klogere, fordi jeg er blevet nød til at gennemtænke hvorfor det er et anlæg er skruet sammen som det er.
Vedrørende andre mere holdningsbaserede indlæg, så var jeg ofte ikke enig. Men når man ser hvormange bevarelser der var på indlægende. Så var der ofte mange, og gav andledning til mange ofte gode (men til tider hårde) diskutioner)
Og han var dermed med til at gøre det til et spændende forum (selvom man ikke var enig i alle udsagn)

Det er klart at hvis man stikker næsen frem, så er det klart at man risikere at få den i klemme. Om tonen var for hård, eller Nemo var var for ømskindet, det ved jeg ikke.
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af Flammen »

nemo er sq lidt af en sjov fisk.
han ved godt, at kun de døde fisk, der flyder med strømmen.
nemo er spræld levende
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af Ulrik »

Det er altid et tab når aktive brugere vælger at forlade et forum.
Men jeg ved af erfaring, at det hurtigt kan blive for meget. Både tids- og følelsesmæssigt.

Hvil i fred, I er altid velkomne til at kigge forbi igen :great:
MvH Ulrik©
mchlbk
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af mchlbk »

Hans exit er et tab for forum.

Han var meget aktiv og havde spændende holdninger til miljøneutral energiforsyning.

Forhåbentlig ombestemmer han sig på et tidspunkt.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af Lau »

mchlbk skrev:Hans exit er et tab for forum.

Han var meget aktiv og havde spændende holdninger til miljøneutral energiforsyning.

Forhåbentlig ombestemmer han sig på et tidspunkt.
Jeg er fuldstændigt enig - jeg opfatter ham som en person der forsøgte at udvide egen og andres horisont, noget som jeg egentligt syntes ret godt om.
timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Blevet takket: 3 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af timkenneth »

Jeg vælger kun at indtrede i tråde jeg ved noget om og har erfaring med.
Det synes jeg mange kunne lære noget af.

Jeg savner også meget fyrrum.dk. forummet var renset for "æwl å a klit".

God jul
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af kovas »

timkenneth skrev:
Jeg savner også meget fyrrum.dk. forummet var renset for "æwl å a klit".

God jul
Det er måske derfor det ikke er mere icon_cheesygrin.gif
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af lamborg »

Godt være at nemo kom med mange mere eller mindre relevante tråde for forum men så kunne man jo bare lade være med at læse dem . En ting er sikkert jeg har aldrig læst et grimt indslag fra ham. Om han er ømskindet ved jeg ikke men det der irritere mig mest var at jeg fik spurgt ham om det var ham der medvirkede i en radio udsendelse om folk som havde rejst sig efter et voldsom tilbageslag. Jeg kan ikke huske hele historien men Der var en som måtte sælge sit firma og gik helt ned ( tror det var noget rygproblemer og det var kun gå ture med hans to hunde Nemo og charlie som hjalp ham på fode igen.
Ps tråden skrives på en måde som om han var død men det er han da forhåbentligt ikke :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Bagger
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 472
Tilmeldt: 12 jan 2007 01:18
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 170 + 75kvm værksted
Dagligt forbrug: Ukendt
Årligt forbrug: Ukendt
Blevet takket: 6 gange

Re: Hvad er der sket med nemocharlie?

Indlæg af Bagger »

Der kan være trælse indlæg og kommentarer osv. Men for pokker, det er et internetforum. Hvis man lader kommentarer fra sådan et sted påvirke ens hverdag, så er det kun godt at man tager en pause fra det..

Folk burde generelt være bedre til at differentiere mellem deres virkelige liv, og dét, en flok skribenter bag et tastatur ytrer.. :)

Når det er sagt, så vil jeg da lige ønske jer alle en god jul! :P

Besvar