Afstemning om Retsforbeholdet.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Afstemning om retsforbeholdet

Afstemning sluttede 02 dec 2015 11:43

JA
8
13%
NEJ
51
84%
VED IKKE
2
3%
 
Afgivne stemmer: 61

nemocharley

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af nemocharley »

triumph skrev:er det ikke mest et augment for at stemme ja ?
nej ikke hvis et ja er lig med at vise tillid til Holst, Lunde Larsen eller Rasmussen.....

men hvis du mener et ja, for på sigt helt at kvæle det danske folketing - jo men kun hvis du synes folk som Baroso, Dominique Straus kahn, hende den svenske kommisær der fornylig sagde at vælgerne/det europæiske parlaments trivsel ikke var hendes problem etc er super fede typer.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af newpas »

Det er (sgu) da netop de typer du skal forhandle med i tilfælde af nej!!
nemocharley

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af nemocharley »

newpas skrev:Det er (sgu) da netop de typer du skal forhandle med i tilfælde af nej!!
Godmorgen :)

Du læser lidt mine opslag som fanden læser biblen. 1) Opslaget var ment som en spøg. 2) Som dansker har jeg større kontrol med min egen regering (omend den er beskeden) end jeg har med EU (systemet er ret uoverskueligt og der foregår lobbyisme i en efter danske forhold hidtil uset grad). 3) Kernen i omdannelsen af retsforbeholdet handler om yderligere suverænitetsafgivelse (fordi et ja vil give LLR og hans kumpaner frie hænder til at sige ja og nej på retsområde-tiltag fra EU, uden at vi skal spørges om det igen. De 22 retsakter som vi skal føjes ind under (og det er bare begyndelsen) vil blandt andet betyde at du som borger (men også mindre og mellemstore virksomheder) i en helt anden grad er underlagt andre EU landes lovgivning (de 22 retsakter har blandt andet til formål at ensrette og strømline EU landenes lovgivning og styrke et overnationalt rets-system). Jeg kunne forstå at en del politibetjente var utilpasse med det her, da de i realiteten kunne blive tvunget til at agere udøvende magt for et eksempelvis spansk, engelsk, fransk, tysk,rumænsk lovkrav. De fagforbund som er imod omdannelsen af retskravet siger at de kan se, at andre EU virksomheder helt frit ville kunne indføre tyske arbejdsregler på dansk jord (men det er self. helt i tråd med det ekstreme centrum i dansk politik som behandler konkurrencestats-ideologi som religion, den neo-liberale virkelighed med en stor klasse working poor, og en ekstremt rig elite er jo helt ukritisk ved at blive realiseret.) - 4) Ved et ja forsvinder dansk retspraksis for evigt. Vi er 5,6 millioner ud af 505 millioner EU-borgere i et parlamentarisk system, som om muligt er mere totalitært end det danske. Det er f.eks slut med at bestemme hvor mange flygtninge du vil modtage, og under hvilke forhold du vil indkvartere dem, med et ja - noget som nok kan få mange stokerpro-brugere til at kløjes i klejnen. 5) Helt principielt er jeg overbevist om at den bedste retspraksis er den der udføres lokalt og borgernært, ikke på alle områder, men på langt de fleste.

Jeg hørte forleden, det argument, at grunden til at vi stemte om retsforbeholdet, var jo fordi, at danskerne havde ret til at blive spurgt igen - de nye vælgere kunne jo have en helt anden mening end den fra 1993. Journalisten var hurtig på aftrækkeren, og spurgte om man så ikke ud fra samme logik skulle have et valg, der ville afgøre om vi var af en anden mening end i 1973. Det mente kommunikationsrådgiveren/spindoktoren dog ikke :lol:
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af newpas »

Hej. Det er muligt at jeg ikke er god til at læse, så bær venligst over med mig at jeg tager for gode varer hvad der bliver skrevet og sagt! LLr og hans kumpaner: er det mette og morten? 22akter, hvor ved du fra det kun er begyndelsen? Hvorfor er det slut med at bestemme hvor mange flygtninge der kommer? Har soc.dem lovet dette? Og sådan kunne jeg blive ved med at argumentere men vil blot konstatere at vi har vidt forskelligt syn på: (alt) :shock:
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af MichaelK »

Omend nemo og jeg har forskellige politiske ståsteder, så er jeg 100%
enig i ovenstående udsagn. :great: Jeg gør som 4 ud af 10, at jeg pr.
automatik, stemmer nej HVER gang det handler om EU. icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

kivi
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 37 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af kivi »

Kender ikke nemo's politiske ståsted, men hold da kæft det er godt skrevet, helt enig. Stem nej!
Mvh. Ole
nemocharley

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af nemocharley »

newpas skrev:Hej. Det er muligt at jeg ikke er god til at læse, så bær venligst over med mig at jeg tager for gode varer hvad der bliver skrevet og sagt! LLr og hans kumpaner: er det mette og morten? 22akter, hvor ved du fra det kun er begyndelsen? Hvorfor er det slut med at bestemme hvor mange flygtninge der kommer? Har soc.dem lovet dette? Og sådan kunne jeg blive ved med at argumentere men vil blot konstatere at vi har vidt forskelligt syn på: (alt) :shock:
nu linker jeg lige til en artikel, som går imod mine egne synspunkter - jeg vil bare understrege, at artiklens pointe om at et ja samlet set er bedre, er fuldt ud afhængig af, at vi kan stole på vores politkere. Det mener jeg ikke vi kan. Sagerne om politiske kovendinger, magtmisbrug etc er flere end jeg kan tælle - http://www.politiko.dk/nyheder/jeg-har- ... -retsakter


her er en mere neutral artikel: http://videnskab.dk/kultur-samfund/folk ... du-stemmer

Jeg kunne godt finde en fra den intellektuelle venstrefløj, hvor jeg nu engang hører til - men det vil vist kun stoppe diskussionen.

Jeg tror ikke vi er uenige om alt, det ville da være mærkeligt. Men du må meget gerne oplyse mig om fordelene ved et ja, for jeg kan simpelthen ikke få øje på dem selv.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af MichaelK »

newpas skrev:Hej. Det er muligt at jeg ikke er god til at læse, så bær venligst over med mig at jeg tager for gode varer hvad der bliver skrevet og sagt! LLr og hans kumpaner: er det mette og morten? 22akter, hvor ved du fra det kun er begyndelsen? Hvorfor er det slut med at bestemme hvor mange flygtninge der kommer? Har soc.dem lovet dette? Og sådan kunne jeg blive ved med at argumentere men vil blot konstatere at vi har vidt forskelligt syn på: (alt) :shock:
De 22 akter ER kun toppen af isbjerget! Se selv her: http://www.dr.dk/nyheder/politik/eu15/e ... 22-eu-love

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af Landlyst »

Jeg hørte forleden, det argument, at grunden til at vi stemte om retsforbeholdet, var jo fordi, at danskerne havde ret til at blive spurgt igen - de nye vælgere kunne jo have en helt anden mening end den fra 1993. Journalisten var hurtig på aftrækkeren, og spurgte om man så ikke ud fra samme logik skulle have et valg, der ville afgøre om vi var af en anden mening end i 1973. Det mente kommunikationsrådgiveren/spindoktoren dog ikke :lol:

:great: :great: :great: :great: :great: :great: :great: Ja jeg vil godt stemme på den journalist icon_cheesygrin.gif Han har sgu noget mellem ørene! :D
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af Flemmingth »

Lintz skrev:Gu ved om der har været en journalist der har siddet og Grint lidt i skægget da han har placeret den der....
Nu er det jo ikke en journalist som opsætter avissiderne. Det er en REDAKTØR new23
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Besvar