Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Afstemning om Retsforbeholdet.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Afstemning om retsforbeholdet

Afstemning sluttede 02 dec 2015 11:43

JA
8
13%
NEJ
51
84%
VED IKKE
2
3%
 
Afgivne stemmer: 61

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af Lintz » 01 dec 2015 13:39

kivi skrev:Her er også lidt til eftertanke.
Godt skrevet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af Bigfoot » 01 dec 2015 14:44

man må da sige at nej-siden er voldsomt markeret her på sitet.... icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 51 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af kivi » 01 dec 2015 15:20

Det er jo et forum for fornuftige mennesker icon_cheesygrin.gif
Mvh. Ole

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af vinther2 » 01 dec 2015 18:53

"kivi" du har ret,- det er forhåbentlig et forum for fornuftige mennesker :great:

For mange år siden, da sagde politikerne at vi skulle være rolige og ellers rette os efter dem. Det var under statsminister Stauning. Det var befolkningen også i et par år, men så kom utilfredsheden med at et andet land skulle bestemme over Danmark. Men det hele endte med, og gudskelov for det, at Danmark igen fik sin frihed.

Hvor vil jeg så hen med ovenstående beretning? Jo, kan I ikke se, at for hver gang der sker et eller andet EU relateret,- så er det som om at vi bliver mere og mere opslugt i et fælles europa, hvor vores selvstændighed til sidst forsvinder og til sidst er vi en stat i europa! Ikke et selvstændigt land.
Er alvorligt bange for,- at det er netop det, som på længere sigt er meningen med det hele.

At så man laver en folkeafstemning som meget få har svært ved at forstå og så i medierne, med statsministeren i spidsen,anbefaler at vi bare skal stemme ja,-- uden, gentager uden, at egentlig at vide hvad det er man siger ja til, fordi det er uoverskuligt for den enkelte borger.

I gl. dage kaldte man det propaganda, især i østlandende, og mange medier er, efter min vurdering med til at farve det til et ja.
Forleden dag var der en spørgerunde på gaden som blev vist i TV. Man spurgte 5 mennesker og ud af dem svarede de fire ja og den ene nej. Jamen,- hvad kan man bruge det til, udover at farve billedet til et ja.

Min klare holdning er et stort NEJ.

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 51 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af kivi » 01 dec 2015 18:55

Vel talt :great:
Mvh. Ole


Optimisten
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 30 aug 2015 20:29
Modtaget likes: 1 gang

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af Optimisten » 01 dec 2015 20:38

Når jeg forklarer det for mine børn bruger jeg følgende forklaring. I dag kan fodboldklubben opfordre jer til at spise sundt - men i behøver ikke at følge opfordringen. Ved et nej bliver det ved med at være sådan. Hvis det bliver et ja, kan EU - hen over hovedet på foldboldklubbeb - bestemme at i skal spise broccoli hver mandag, onsdag og fredag. Det vil ikke kunne ændres igen, da ja'et er uigenkaldeligt. ;-)
Baxi BF-O 20 kW oliefyr med Bertone Sterling ST108FUV brænder. HPW AW-10 DPHNE 10 kW luft/vand varmepumpe. Buffertank Viessmann VitoCell 500 rustfri m. 2,0 m2 spiral tilsluttet varmepumpen. Neotherm gulvvarme. Bekasin brændeovn model 1 og 4. Finsk masseovn.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af Lintz » 01 dec 2015 20:39

Optimisten skrev:Når jeg forklarer det for mine børn bruger jeg følgende forklaring. I dag kan fodboldklubben opfordre jer til at spise sundt - men i behøver ikke at følge opfordringen. Ved et nej bliver det ved med at være sådan. Hvis det bliver et ja, kan EU - hen over hovedet på foldboldklubbeb - bestemme at i skal spise broccoli hver mandag, onsdag og fredag. Det vil ikke kunne ændres igen, da ja'et er uigenkaldeligt. ;-)
:great: :great: :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af newpas » 01 dec 2015 23:58

Vinther 2: Hvad mener du der er i vejen med mig rent fornuftsmæssigt??

xkfc

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af xkfc » 02 dec 2015 07:57

Mit tvivlende sind er nok ved at springe på ja siden.
Grundlæggende mener jeg at alle håndværkere skal have det rigtige værktøj, uanset om man er tømrer, politi eller politiker. Vi har valgt nogle politikere ind i folketinget, så jeg har tidligere haft mulighed for at bestemme hvilket parti der skulle i regering, og i hvilken retning Danmark skulle i fremtiden.
De fleste partier anbefaler et ja, en større undtagelse er DF, men jeg tillægger det ikke stor betydning hvad de tøsedrenge siger, de har haft deres chance men turde ikke tage et ansvar
Fortid og fremtid: De gode gamle dage kommer ikke tilbage, i 1600tallet drømte man sig sikkert tilbage til 1570, i dag drømmer vi os tilbage til 80’erne, men faktum er at toget buldrer afsted og vil man med, må man hoppe på og helst indvendigt, hastighederne i dag gør det upraktisk at hænge fast udvendigt.
Jeg er opvokset med et fjende billede der hed Øst mod Vest, men da vi stirrede os blind blev vi overrumplet fra syd. Jeg forstår fint de stakkels mennesker, og havde jeg boet i Afrika tror jeg også jeg havde prøvet lykken et andet sted. Den store udfordring samfundet står over for i fremtiden tror jeg ikke at et enkelt land kan klare, men er man stor og stærk kan det måske lykkedes.
I bund og grund handler det jo om hvad jeg giver videre til de næste generationer, for mig at se er udfordringerne så store at der skal løftes i flok, det redder intet at jeg tramper øldåsen (uden pant) flad før jeg smider den i genbrugsbeholderen.
Jeg vil ikke anbefale hverken et nej eller et ja.

emadsen52

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af emadsen52 » 02 dec 2015 16:37

For mig ser det ud til at man er ved at afskaffe grundloven. Det bliver jo alligevel det s.... eu som skal bestemme alt her i landet hvis man stemmer for til alle deres vanvittige ting. Det bliver ligesom i USA og det er ikke noget man skal ønske sig


Besvar