Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Politikere revses

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Politikere revses

Indlæg af Flemmingth » 25 okt 2015 06:30

Eva Secher Mathiasen får sat de helt rigtige ord på, hvad jeg mener om dagens politikere.
http://www.bt.dk/politik/psykolog-revse ... nskere-har
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


nemocharley

Re: Politikere revses

Indlæg af nemocharley » 25 okt 2015 07:12

Efter min mening så siger hun det absolutte minimum af, hvad jeg forventer af en person i hendes stilling skal sige. At de sociale medier falder så meget på halen over hendes og f.eks Svend Brinkmann indlysende udsagn, er for mig at se et udtryk for at den humanistiske samfundskritik har det ekstremt dårligt herhjemme.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Politikere revses

Indlæg af Lintz » 25 okt 2015 07:46

nemocharley skrev:Efter min mening så siger hun det absolutte minimum af, hvad jeg forventer af en person i hendes stilling skal sige. At de sociale medier falder så meget på halen over hendes og f.eks Svend Brinkmann indlysende udsagn, er for mig at se et udtryk for at den humanistiske samfundskritik har det ekstremt dårligt herhjemme.
Jamen - Det bliver sagt - Nemo, og det på offentlig landsdækkende tv. Det er da altid noget.

- Og mon ikke der skal være en enkelt politiker eller to der vil prøve at slå mønt af det i den nærmeste fremtid

- Og om en uge er det glemt.........
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Re: Politikere revses

Indlæg af nemocharley » 25 okt 2015 07:53

ja det bliver sagt, det skal man self. holde fast i og anerkende - biddet er dog begrænset, måske især fordi som du selv skriver, at det er glemt om en uge.

Dybest set husker befolkningen bedst det, som magthaverne vil have dem til at huske. Det var så lidt samfundskritik herfra.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Politikere revses

Indlæg af MichaelK » 25 okt 2015 08:44

Det er nemt at have visioner, hvis man ikke skal forholde sig til, hvordan samme visioner
skal udføreres i praksis. Er det ikke altid de svar vi kræver af vores politikere, når de
fremlægger deres visioner? -At de også skal anvise måden at realisere dem på!

Hvis vi nu bare tager daginstitutionerne, som eksempel, så fremhæves længere åbningstid
som et middel til at aflaste den travle familie. Nu er der jo ingen der gratis arbejder i den
forlængede åbningstid, så de skal naturligvis have løn for det. Og så er vi ved det evindelige
økonomiske skænderi for, hvor skal pengene komme fra, når vi ikke vil hæve skatterne?

Så er det at man begynder at omfordele pengene, hvilket selvfølgelig giver klager fra dem,
der så mister penge, og som så kan tvinges til at spare på deres eget område.

Løsningen på denne problematik er dybest set det, der adskiller mange af partierne på
Christiansborg. Nogle vil effektivisere sig ud af problemerne, og andre vil hæve skatterne.
Man kan effektivisere sig til en vis grad, men der en grænser for, hvor meget man kan gøre
det. Det er en diskussion helt for sig selv, ligesom skatteforhøjelser er det.

For hvem skal det gå ud over? -For alle mener jo de betaler rigeligt.

Jeg har ikke løsningen, og det tror jeg reelt heller ikke andre har. Derfor stemmer vi på de
politikkere, der beskytter vores interesser bedst. Derfor er der flest røde vælgere i lejebolig,
og flest blå vælgere i ejeboliger.

Men jeg mener der er nogle, der skal til at tage sig sammen. Vi har alle et medansvar for at
få samfundet til at fungere, og det gør langt de fleste heldigvis også. Jeg kan sagtens forstå
at man kan have brug for hjælp fra det offentlige, det har jeg også selv haft brug for. Det må
bare ikke blive en sovepude, der frister folk til at blive i systemet. Folk der kan selv, bør kun
være i systemet i så lidt tid som muligt. Dem der har brug for mere hjælp, skal også have en
mulighed for det. Et af kritikpunkterne har været måden, hvorpå man får sorteret snylterne
fra, og får dem sparket videre. Jeg synes det er i orden at stille krav til folk, og så er man
også nødt til at udføre en vis grad af kontrol med de tildelte midler.

Så kan man for min skyld godt kalde det for konkurrencestatens fodsoldater, faktum er jo at
disse "soldater" skaffer det økonomiske råderum vi alle agere inden for. Selvfølgelig kan man
kun presse citronen til en vis grænse, og folk skal kunne føle at det kan betale sig at gøre en
ekstra indsats.
Det kan ikke nytte at man indretter systemet på en måde, så resultatet af den ekstra indsats
er en højere skatteregning, så resultatet af ens anstrengelser udhules. Derfor findes der sort
arbejde, fordi skatten på den ekstra tjente krone føles så uretfærdig.

Som I ser, og godt ved i forvejen, så er der nok af problemstillinger at tage fat på. Derfor er
arbejdet som politikker ganske omfattende, og jeg er fuldt af respekt for ALLE der tør give
sig i kast med det arbejde. Jeg har selv været medlem, og arbejdet for et politisk parti. Jeg
har også været at finde på kandidatlisten, når der har været kommunalvalg. Det er jeg ikke
længere, fordi det er for meget børnehave, og for lidt pragmatiske løsninger.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Politikere revses

Indlæg af Landlyst » 25 okt 2015 08:52

MichaelK; LIKE :great: :great:

Når nu [tag]Lintz[/tag] Ikke har fået lavet den knap :roll:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Politikere revses

Indlæg af Lintz » 25 okt 2015 09:01

Landlyst skrev:MichaelK; LIKE :great: :great:

Når nu [tag]Lintz[/tag] Ikke har fået lavet den knap :roll:
Også enig med Michael langt hen af vejen...

Landlyst - Med hensyn til den "Like-knap" er der i Redaktørgruppen nedsat et hurtigt-arbejdende udvalg som har forpligtige sig til at komme med en forløbelig redegørelse om 2 år - Det vil ske umiddelbart efter den 5 ugers studietur til USA hvor problematikken omkring like-knappen vil blive diskuteret.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Politikere revses

Indlæg af Landlyst » 25 okt 2015 09:12

Lintz skrev:Også enig med Michael langt hen af vejen...

Landlyst - Med hensyn til den "Like-knap" er der i Redaktørgruppen nedsat et hurtigt-arbejdende udvalg som har forpligtige sig til at komme med en forløbelig redegørelse om 2 år - Det vil ske umiddelbart efter den 5 ugers studietur til USA hvor problematikken omkring like-knappen vil blive diskuteret.

Ja man kan da godt se du er igang med at træne til at stille op som politiker..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


Besvar