Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vågn op, før det er for sent

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
nemocharley

Re: Vågn op, før det er for sent

Indlæg af nemocharley » 19 okt 2015 22:48

jeg opfordrede ikke dig til at forlade tråden, det var en beskrivelse af hvad jeg gjorde/gør nu - det er mig der har forladt tråden...... altså fra nu af.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Vågn op, før det er for sent

Indlæg af MichaelK » 19 okt 2015 22:57

Ok, nu jeg læser din kommentar igen, kan jeg godt det det var det du mente :wink:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

jopa

Re: Vågn op, før det er for sent

Indlæg af jopa » 20 okt 2015 11:12

Ser med gru på Sverrige og Tyskland.

levi

Re: Vågn op, før det er for sent

Indlæg af levi » 20 okt 2015 13:59

nemocharley skrev:1 mill flygtninge koster 12.5 mia dkr om året, hvilket falder og vender til plus i fald integrationen lykkedes. Vi ser på en pensionsklart Europa, som har desperat brug for foryngelse. Integrationen lykkedes desværre ikke, da vi fattes penge - hvilket forståeligt nok gør at folk føler sig truet på eksistensen, da de kan se at kapitalflugten ødelægger deres samfund (som det har taget generationer at bygge op)

hvor mon pengene bliver af?

Virksomheders og privatpersoners skattely koster EU 1000 mia dkr om året.

Det borgerlige flertal med deres neo-liberale døde ideologi vil i øvrigt ikke betale skat længere (vi har efterhånden nået engelske forhold for de fattigste 10% i DK). Jeg har lige fået at vide, at en af de unge mennesker jeg skulle hjælpe for et par år siden, har siddet i sultestrejke foran kommunen i ren desperation over ikke at kunne få den behandling han ellers var visiteret til (dvs havde lovpligtig krav på).

Vi skider på FN´s anbefalinger hvad angår indkomstfordelingen, men det er jo blevet et dansk varemærke at forbryde sig mod FN (vi havde endda en statsminister, som gjorde karriere på det)

I Danmark ejer lidt mindre end 1% knap 1/3 af værdierne, de har tjent på krisen og deres andel af landets samlede lønindkomst er steget gennem de sidste 10 år. Det er dem der forgyldes under den neoliberale kapitalisme. Det er deres magtbase, som befæstes i disse år (uanset regering, da det politiske centrum er blevet det ekstreme).

Nå skulle vi nu ikke få noget kaffe og se på TV bomberne falde over nogle muslimer, så de kan blive der, hvor de hører til.
Nemo - du er god til at lave indlæg, - og endda mange af dem!

Men du er ikke god til at acceptere at der heldigvis ikke er mange i det ganske land der er enige i dine kommunistisk holdninger & synspunkter!

Når man vælger at gå ind i en tråd som denne, - så husk at have dine boller med dig, - for med dine holdninger er det klart at bølgerne kommer til at gå højere end normalt.

DU er ekstremt dårlig til at modtage modargumenter/holdninger ift. dine kommunistiske overbevisninger, - og det er godt nok sørgeligt at se.

Det er IKKE første gang at du enten forlader en tråd, - eller endog helt "truer" med at holde dig helt væk fra SP når vinden ikke lige blæser din vej....

Nulr dine boller min dreng, - og accepter at du ikke bor i en Sovjet republik.

/Kram herfra

P.S - Jeg stiller mig 120 procent bag Michael her, - og kan på ingen måde se han går over stregen.

nemocharley

Re: Vågn op, før det er for sent

Indlæg af nemocharley » 20 okt 2015 14:31

Vi er ikke enige her. Heller ikke i hvor grænsen går, for hvad der er i orden at skrive til hinanden.

Du er perfid i din måde at henvende dig på, og jeg gider simpelthen ikke bruge tid på det.

Man kunne jo fint argumentere for, at det ikke er mig men andre, der er enormt dårlig til at håndtere andre synspunkter, eftersom det ikke er mig der tyr til ondskabsfuldheder på skrift.

Ikke at jeg er fejlfri, jeg har bestemt gået over stregen tidligere og har efterfølgende besindet mig og måtte sige pænt undskyld. Den slags kræver modenhed.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Vågn op, før det er for sent

Indlæg af Bigfoot » 20 okt 2015 16:34

Kan vi ikke blive enige om at i allerede nu, har fået to opfordringer til at skrive/tale pænt???

Utroligt at voksne mennesker kan skrive sådan til hinanden.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

nemocharley

Re: Vågn op, før det er for sent

Indlæg af nemocharley » 29 nov 2015 08:48

http://www.folkeskolen.dk/575938/formaa ... WqCXIVug7K - jeg faldt over den her artikel i forb. med mit sidste projekt, og synes den er meget relevant ift. denne tråd.


Besvar