Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nu er jeg sgi træt.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af BWJ » 05 sep 2015 19:16

Har lige fået en bøde for en sprunget baglygte pære på bilen :evil:

Gad vide hvornår særbehandlingen af "Bjarne Riis" typerne som dagligt overtræder adskillige love uden konsekvenser ophører :x
Bla..

FL § 4, stk. 1 Færdselstavle eller pile ikke respekteret
FL § 14, stk. 1 Undladt at benytte cykelsti
FL § 15, stk. 1 Undladt at holde så langt til højre som muligt
FL § 15, stk. 4 Undladt at køre højre om helleanlæg m.v.
FL § 16, stk. 1/3 Forkert placering før/under svingning
FL § 26, stk. 2 Ubetinget vigepligt (fuldt stop)
FL § 32, stk. 2 Manglende tegngivning
CB § 6 Cykel uden tændt lygte/lygter
FL § 49, stk. 1 Flere end 2 ved siden af hinanden – ved siden af andet køretøj
FL § 49, stk. 2 Undladt at holde til højre i vognbane
FL § 49, stk. 3 Forkert placering før/under svingning m.v.
FL § 67, stk. 2 Uvirksom/manglende refleksglas, Uvirksom klokke.

Intet under at rigtig mange er trætte af de klaphatte.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af kovas » 05 sep 2015 19:30

Nåå skal jeg tørre dine øjne
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af bennylar » 05 sep 2015 19:45

Ja det havde været billigere at skifte pæren... men fuck da en emsig betjent eller??
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af Lintz » 05 sep 2015 20:15

Er der særbehandling af de omtalte "Bjarne Riis" typer som du kalder dem - Næ, det tror jeg såmænd ikke.
Ikke fordi jeg vil holde hånden over dem, er selv irriteret over dem mange gang.
Men der skal nu altså være en politibil i nærheden for at give dem en bøde.
Og hvor mange gange er der det ?

Du er blevet snuppet med en defekt baglygte. Enig - det er squ surt, og måske lidt smålig af betjenten, men hvor længe har du kørt sådan. Et halv år eller to dage ?
Hvor mange småforseelser har du begået siden sidste bøde ?

Ikke for at anklage dig for noget men mon ikke vi alle træder lidt ved siden af med hensyn til færdselsloven af og til.
Kører en 5 - 8 km for stærkt.
Glemmer at sætte stikket i til traileren eller tjekke lyset på den.
Tager en "Taxa-gul"
Tager først selen på efter man har kørt et par hundrede meter osv. osv.

Jeg selv kører rundt regnet 45 - 50,000 km om året i/på forskellige køretøjer men vi skal nok over ti år tilbage for at finde min sidste bøde.
Selv om at jeg faktisk syntes at jeg kører pænt sker der da at jeg laver nogle småforseelser af og til - men der er bare ikke nogle til at fange mig i det.
Jeg syntes ikke at det danske politi er særligt synligt på de danske veje - Bevares vi har fået en del flere fotovogne, men de er squ lette at spotte.

Forsøg at betale din bøde med et smil og tænk på at "Peter-betjent" måske 5 min efter tog tre "Bjarne Riis klaphatte" som kørte ude på hovedvejen ved siden af hinanden i stedet for at bruge den nydelig cykelsti som regionen har ofret millioner på.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af BWJ » 05 sep 2015 20:23

Lintz skrev:Er der særbehandling af de omtalte "Bjarne Riis" typer som du kalder dem - Næ, det tror jeg såmænd ikke.
Ikke fordi jeg vil holde hånden over dem, er selv irriteret over dem mange gang.
Men der skal nu altså være en politibil i nærheden for at give dem en bøde.
Og hvor mange gange er der det ?

Du er blevet snuppet med en defekt baglygte. Enig - det er squ surt, og måske lidt smålig af betjenten, men hvor længe har du kørt sådan. Et halv år eller to dage ?
Hvor mange småforseelser har du begået siden sidste bøde ?

Ikke for at anklage dig for noget men mon ikke vi alle træder lidt ved siden af med hensyn til færdselsloven af og til.
Kører en 5 - 8 km for stærkt.
Glemmer at sætte stikket i til traileren eller tjekke lyset på den.
Tager en "Taxa-gul"
Tager først selen på efter man har kørt et par hundrede meter osv. osv.

Jeg selv kører rundt regnet 45 - 50,000 km om året i/på forskellige køretøjer men vi skal nok over ti år tilbage for at finde min sidste bøde.
Selv om at jeg faktisk syntes at jeg kører pænt sker der da at jeg laver nogle småforseelser af og til - men der er bare ikke nogle til at fange mig i det.
Jeg syntes ikke at det danske politi er særligt synligt på de danske veje - Bevares vi har fået en del flere fotovogne, men de er squ lette at spotte.

Forsøg at betale din bøde med et smil og tænk på at "Peter-betjent" måske 5 min efter tog tre "Bjarne Riis klaphatte" som kørte ude på hovedvejen ved siden af hinanden i stedet for at bruge den nydelig cykelsti som regionen har ofret millioner på.
Det der pisser mig af er ikke bøden, men mens man står der overhaler en folk cykeltosser på vejen trods der er cykelsti UDEN lygter reflekser klokke osv, uden der blev løftet et øjenbryn, - det er vist særbehandling - og modsat cykeltosserne optræder jeg ikke ulovligt 100% af tiden :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


pendec

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af pendec » 05 sep 2015 20:27

[tag]Lintz[/tag] Helt enig. Glemmer man og tages i en stikprøve kontrol, så er det bare at betale ved kasse 1.

[tag]BWJ[/tag]
Der er dage, de napper cyklister og lader bilisterne køre forbi, så mon ikke de bare gør deres arbejde. De er sgu ikke blæksprutter og multitask eksperter og kan hoppe rundt på vejen mens de taler med dig.
Last edited by 1 on pendec; edited 5 times in total

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af Lintz » 05 sep 2015 20:27

BWJ skrev: Det der pisser mig af er ikke bøden, men mens man står der overhaler en folk cykeltosser på vejen trods der er cykelsti UDEN lygter reflekser klokke osv, uden der blev løftet et øjenbryn, - det er vist særbehandling - og modsat cykeltosserne optræder jeg ikke ulovligt 100% af tiden :lol:
"der er cykelsti UDEN lygter reflekser klokke"

Vores cykelsti har heller ikke lygter, reflekser og klokke icon_cheesygrin.gif

Spøg til side - I det tilfælde kan jeg godt følge dig i at du bliver lidt små-sur. Lod du et ord falde ang. dette ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af Lintz » 05 sep 2015 20:30

pendec skrev:[tag]Lintz[/tag] Helt enig. Glemmer man og tages i en stikprøve kontrol, så er det bare at betale ved kasse 1.

[tag]BWJ[/tag]
Der er dage, de napper cyklister og lader bilisterne køre forbi, så mon ikke de bare gør deres arbejde. De er sgu ikke blæksprutter og multitask eksperter og kan hoppe rundt på vejen mens de taler med dig.
Næ - Men jeg ville da håbe at han speedede Skodaén op og tog cykelrytterne bagefter.
Se - f.eks 20 stk ryttere x 1000 bob i bøde giver altså lidt mere end en baglygtepære.......
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af pendec » 05 sep 2015 20:35

Lintz skrev: Næ - Men jeg ville da håbe at han speedede Skodaén op og tog cykelrytterne bagefter.
Se - f.eks 20 stk ryttere x 1000 bob i bøde giver altså lidt mere end en baglygtepære.......
så får han sgu da skrivekrampe, og det er jeg sikker på han ikke vil være glad for. Men man ved ikke, måske gjorde han det hvis det blev nævnt under opholdet. Det er da også meget stærkt og opmærksomt af [tag]BWJ[/tag] og se alle de fejl mens man ikke selv lægger mærke til sin egen bil og dens mangler :evil:

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Nu er jeg sgi træt.

Indlæg af BWJ » 05 sep 2015 20:38

pendec skrev: så får han sgu da skrivekrampe, og det er jeg sikker på han ikke vil være glad for. Men man ved ikke, måske gjorde han det hvis det blev nævnt under opholdet. Det er da også meget stærkt og opmærksomt af [tag]BWJ[/tag] og se alle de fejl mens man ikke selv lægger mærke til sin egen bil og dens mangler :evil:

Nope jeg skulle ikke kommentere noget :? cyklist overtrædelserne er mere reglen end undtagelsen - desværre.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar