Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 01 jul 2015 11:37

I er dybest set hjernevaskede. Har i undersøgt det her til bunds, sådan udover BT, Berlingske, Jyllandpesten, Finans eller TV2 Nyhederne?

Deres store skatteunddragelser? Det gælder hvis netop kun en mindre elite, som i dobbeltforstand har haft gavn af at kolportere med udenlandske finanshuse. De samme eliter lever en parasittisk tilværelse rundt omkring - sørme også her i landet.

Syriza regeringen har netop lavet reformer ift. embedsmændende og offentligt ansatte - men nu siger de stop - og det ud fra helt anerkendt økonomiske viden. Spørgsmålet er - vil i demokrati og social sikkerhed eller autoritær finansiel kapitalisme? Går grækerne ned, så bliver det en sejr for de store spillere og et nederlag for den almindelige EU-borger, især økonomisk.


jopa

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af jopa » 01 jul 2015 11:42

Jeps og du er dybest set FOR rød efter min smag.

Har en kollega der ejer en lille lejlighed i et kompleks på Kreta med tilhørende restaurent samt brødudsalg.
Ejeren af restaurenten er med tiden blevet særdeles gode venner med min kollega, og det er liflige ting man hører fra ham om hvordan pengene skovles i lommerne uden at betale skat, og moms.
Falske bonner udleveres til gæster osv.

Jo de stakkels grækere har sgu nydt tilværelsen.

Lille elite hmmm.
Mener der på et tidspunkt blev lavet en undersøgelse i bankerne over den alm grækers lån, og den viste at med den opgivne indtægt var der kun lige råd til at betale renter, hvorefter man konkluderede at resten betales via sorte penge.

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 01 jul 2015 11:47

Så står vi der igen. Jeg vælger helt ensidigt at tro på makroanalyser fra uddannede økonomer og politologer (kapitalkritiske ja bevares - de højre-drejede ser jo ingen problemer i alt det der sker - vi sparer os bare ud af det, med vi menes os ikke dem selv), at drage konklusioner ud fra individuelle historier hører til på Nationen.dk.

Den undersøgelse du henviser til tror jeg (tror) blev lavet på foranledning af IMF, som et led i en eu-skatteborger betalt smædekampagne mod den græske befolkning - netop for at piske en modvilje op mod grækerne. Det samme så man under Islands krisen - men der var de gæve nordboer bare for hurtige i vendingen, de nåede netop at indefryse en masse kapital til gavn for befolkningen - og til skade for finanscentrummet i London - noget som blev udlagt som værende til skade for den engelske befolkning. Dette var en fed løgn - pengene var kun digitale, skabt af uhyrlig gæld og lånesystemer (pudsigt nok udviklet af samme finanscentrum) - de havde aldrig været og var aldrig tiltænkt til de britiske civilsamfund.

Nu vælter grækerne, snart Ukraine dernæst brister boblen i Kina - hvis vi ikke skifter spor noget nært øjeblikkeligt og fuldstændigt, så vælter hele lortet. Men det er måske en god ting?

Se The Real News, Paul Krugman, Kapitalnyheder for Kapitalløse, Modkraft og Information - der mange flere, men disse vil måske ikke være helt uspiselige for jer reaktionære icon_cheesygrin.gif . Whistlebloweren Karen Hudes har også nogle helt afsindige afsløringer omkring ECB og IMF, som man jo simpelthen ikke kan fatte.

Euroen er en overnational, og over-EU valuta uden for politisk kontrol - kontrollen sidder udelukkende i de store finansielle institutioner. Dette er pengenes tyranni.
Last edited by 2 on nemocharley; edited 1 times in total

jopa

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af jopa » 01 jul 2015 11:49

nemocharley skrev:Så står vi der igen. Jeg vælger helt ensidigt at tro på makroanalyser fra uddannede økonomer og politologer (kapitalkritiske ja bevares - de højre-drejede ser jo ingen problemer i alt det der sker - vi sparer os bare ud af det, med vi menes os ikke dem selv), at drage konklusioner ud fra individuelle historier hører til på Nationen.dk.
Jo jeg kan jo også blot google mig til informationerne som andre :D

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 01 jul 2015 11:58

er det søgemetoden eller indholdet der er under angreb nu? Google Scholar er en fin måde at starte en søgning på.


nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 03 jul 2015 11:40

ret skal være ret - TV2 Nyhederne forsøger sig her med en sjælden nuancering: http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-07- ... e-stem-nej

rigtig god journalistisk formidling i øvrigt.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af newpas » 03 jul 2015 13:39

Nemocharly du må sgu have det hårdt når du skal leve i et land sammen med så mange uvidende idioter! :oops: :oops:

jopa

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af jopa » 03 jul 2015 13:52

newpas skrev:Nemocharly du må sgu have det hårdt når du skal leve i et land sammen med så mange uvidende idioter! :oops: :oops:
Jeps det er ikke let at være rød for tiden. 8)

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 03 jul 2015 23:17

jeg har det faktisk sådan, at det er meget få, jeg synes er uvidende idioter - alle mennesker har en historie, alle mener, det de mener af en grund, som jeg virkelig prøver at have respekt for.

Min mekaniker er jo venlig nok til at ordne min gamle berlingo uden at kritisere mine manglende bil-kundskaber. Så skal jeg naturligvis gengælde den tjeneste i andre forhold, hvor jeg måske ved lidt mere (eller noget andet). At det smutter for mig en gang imellem tilskriver jeg lidt det faktum, at jeg faktisk brænder for noget af det jeg laver, og så helt sikkert manglende modenhed.

Og ja det er pinefuldt at være især grøn for tiden (jeg er mere grøn en rød i min egen selvforståelse, selvom jeg så småt er begyndt at indse at de to ting nok følges ad i et eller andet omfang). Fracking i Dybvad frustrerer mig simpelthen.

Skulle nogen have lyst til at læse lidt af jeg læser her op til min specialestart, så er der en helt fantastisk artikel her: http://isj.org.uk/the-global-crawl-continues/

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 03 jul 2015 23:26

i øvrigt mener jeg ikke en traditionel højre-venstre, blå-rød opdeling af Folketinget og politiske holdninger helt dækker den virkelighed, som er dagens Danmark :)


Besvar