Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af triumph » 23 jun 2015 19:40

Jeg syntes her er lidt dødt på siten for tiden.
Hvad med en lille politisk disksution ?

Jeg stemmer bestemt ikke på DF, Men den her er 100% spot on, også for Vestsjælland. Så kan der godt side nogen og syntes at vi skal lave en klovneskole, og sidde i rundkreds og stemme om hvad partiet skal mene...........

http://www.information.dk/537354


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af Oldgaard » 23 jun 2015 21:23

Kan dog med sindsro sige at jeg bestemt ikke stemmer på hverken Enhedslisten eller Alternativet :wink:
men fuldkommen rigtigt triumph :great:
selv her lige midt på Djævleøen så kan jeg uden at lyve sige at jeg/vi bor i udkants Danmark og det med kun 60-70 km til Rådhuspladsen :shock:
Her på egnen kan der kun ses tilbagegang i beboerantal og firmarelateret aktiviteter de sidste 10 år :( , det er det sædvanlige, når det er uden for Valby bakke eller HT området, så skide værd med det, der bor jo kun bønder og andet rakkerpak ( sådan føles når man lytter til politikerne :| )
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

jopa

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af jopa » 23 jun 2015 21:41

Blev så glad da man meldte ud at vi skulle have flere cykelstier.
Men som med så meget andet gjaldt det kun KBH og de skulle have supercykelstier.

Her på landet er det livsfarligt at tage lillemor med på en cykeltur uden at blive blæst af H til af biler og lastbiler.
Den snart eneste fordel ved at bo på landet er at man slipper for Københavnerne new18.

Og nej jeg stemmer ikke DF men Venstre.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af triumph » 23 jun 2015 21:57

Nej, ikke bare skal københavn have 97% af kultur midlerne. De skal naturligvis også have en metro til 48 milliarder, Storebæltsbroen skal betale for billigere billeter over Øresund. Frederiksberg skal have udligning fra bla. vestsjæland (fordi der ikke er nogen der gider være gift med en Københavner, så husstandsindkomsten er lavere på Frederiksberg, end andre steder !) Stedet med de hurtigst stigende huspriser; Vesterbro, skal have 140 millioner i støtte til byfornyelse,Og så skal de fanme også¨have overdækkede cykelstier...... osv, osv, osv

På landet kan man til gengæld blive pålagt at blive tilsluttet kloak til 100.000 kr. Og hvis banken ikke vil låne penge til tilslutningen, så ryger man i spjældet. Skolerne lukker, offentlige kontorer, banker mm, flytter til de store byer, og busserne til de store byer holder op med at køre. Så folk uden bil har ikke en chance.
Til gendgæld kan tyve og røvere tage på landet, hvor der nu er blevet 50 km til den nærmeste politistation, så der ude er der ingen chance for at blive taget. De klager over uddannelses niveauet i provinsen. Men de forhindre at der etableres uddannelses institutioner i provinsen.
Landbefolkningen må tage til københavn for at tage en uddannelse. Til gendgæld skal den uddannede læge eller ingeniør da ikke tage til provinsen. Så er det da bedre at være arbejdsløs i københavn !
Jeg arbejder i Kalundborg. Der er det nemmere at få ingenøer fra Sønderjylland eller Ålborg, end fra København.
De vil "Beskytte" naturen. Men planloven forhindre en hver udvikling af landområder......
Industrien kan ikke låne penge til investeringer, det kan de kun i byen......

Puuha hvor var jeg sur..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 23 jun 2015 22:44

Jeg er kapital-kritiker i de national-konservatives land. Det er asynkront, underholdende, lærerigt, frustrerende og hyggeligt.

De traditionelle modpoler gælder vist ikke rigtigt mere i blå rød forstand - så lige en artikel i Berlingeren som ville genoplive samarbejdet ml A og V, hvilket er forståeligt nok da Berlingske både hader og frygter DF-segmentet (dybest set pga forhindringen for arbejdskraftens - og dermed produktionsdelen af kapitalen frie bevægelighed).

Ø og DF har på hver deres måde en modpol i LA.

Alternativet ? til hvad? Den traditionelle politik? hvilken politik - jeg forstår ikke det parti, men måske godt dets vælgere.

SF og Konservative - kan de ikke genfinde deres relevans, så er de på vej ud tror jeg.

S, B, V - de kunne sagtens sidde i regering sammen.

Ved valget her røg 21 pro eu mandater ud - 31 imod eu mandater røg ind - det er ret væsentligt, noget der virkelig kan ryste de mere skjulte magt strukturer i dk.

Miljøet taber i den her runde - næsten alle elsker Fracking.
Landet, bonderøvene og fattigrøvene vil fortsat tabe medmindre der sker noget helt uventet rent konjunkturmæssigt uden for dk´s grænser.

De intellektuelle i byerne forstår ikke landet - selvom måske flere føler motivationen derfor med DF´s eksplosive fremgang. Den brede befolkning på landet er som sædvanlig ret ligeglade med for alvor at finde ud af, hvad der foregår inde i hovederne på byboerne.

Lederne har ingen visioner, ihvertfald ikke som de tør dele. er administreres mens der gøres karriere.

Jeg tror vi får en VO regering som ville finde det lettest at lave aftaler med A - under alle omstændigheder, så var valget her lidt farligt for parnasset - uden dog at blive hel farligt endnu.

Har man egentlig de kritiske 60 mandater ti, at kunne afkræve afstemning om den kommende Bankunion? Kernelandene i EU er ved at sætte EU på et fast-track - det bliver meget spændende.

For dig og mig? Medmindre du er mangemillionær eller en del af eliten - så er mit bud: Gør jer gældfri, dyrk jorden og lær at lave tingene selv. Kommer der et Fracking røvhul forbi, så har du frit lejde...


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af triumph » 24 jun 2015 05:44

Jeg tror sku snart jeg håber på et militærkup..... icon_cheesygrin.gif
Selve optakten til valget var jo totalt latterlig, og bør give anledning til øget politikker lede.
Venstre stod og lovede 0 vækst, vel videne at de skulle regere på mandat fra DF. Og Thorning lovede øget velfærd, velvidende hun skulle regere med de radigale. Hverken V eller S udstak en retning, en politisk linie, eller nogen form for vistion. S gjorde ligefrem en dyd ud af ikke og ville ændre noget som helst. Det eneste de diskuterede var en nærmest forsvindende lille omfordeling af resurser. Der under normale forhold kunne var minde ændringer, end det der klares over en kop kaffe og en småkage, til finanslovsforhandlingerne.
Og mens V og S diskuterede ..... ingenting, så lukkede alt uden for de store byer.....
De partier der faktisk havde politiske visioner (selv om det var medvind på cykelstierne, og klovneskoler) De gik frem. Og at DF gik frem forstår jeg da til fulde.
Hvor gå en socialdemokrat hen der gerne vil have socialdemokatisk politik, hvor går den arbejdsløse hen, der har fået taget sit job af en østeuropæer (eller arbejdspladsen er flyttet)
Hvor går venstremanden hen, der er mindre EU begejstret end resten af blå blok (Og ikke har samme hang til skræder syede underhyler, som løkke)

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 24 jun 2015 08:01

de to sidste spørgsmål kan jeg godt svare på

Liste Ø fører socialdemokratisk politik, som den var før Nyrup. Liste Ø er de eneste som har en reel og langsigtet plan mod arbejdsløshed - fordi de er de eneste der for alvor forstår det som et resultat af kapitalens konjunkturer, og ikke et problem som skyldes dovne Robert.
Den EU skeptiske Venstre mand har kun DF som mulighed - men det kræver at vedkommende bliver mere national-konservativ end liberal.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af newpas » 24 jun 2015 09:11

Jeg er sikker på, at jeg får ørerne i maskinen! Men jeg forstår simpelthen ikke vendingen: Hvor går den arbejdsløse hen, der har fået taget sit job af en østeuropæer. Der må jo være en årsag til at østeuropæeren får det job, så hvad med at kigge indad først! (og her mener jeg ikke arbejdsgiveren)

Carl Erik
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16 apr 2015 16:10
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 232
Fremviser gerne i postnummer: 9230
Geografisk sted: Svenstrup J.

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af Carl Erik » 24 jun 2015 11:41

Hvorfor er det så vigtigt for mange at fastslå: "jeg har altså IKKE stemt på DF" ? .... nærmest som: "og jeg har altså ikke selv en kønssygdom"

Jeg mindes ikke at have set det samme med andre partier.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af newpas » 24 jun 2015 12:39

Jeg har ALTSÅ IKKE stemt på enhedslisten! (og jeg har heller aldrig haft en kønssygdom) :oops: :great:


Besvar