Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af newpas » 25 jun 2015 00:02

Triumph tror du selv på det du siger???


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af Torpet » 25 jun 2015 13:30

Personligt vælger jeg altid bare det parti der syntes at tilbyde de laveste skatter, færre personlige begrænsninger og samtidig vil formå at styre et rimeligt samfund. Og helst uden noget religiøst pjat. :).

Noget underligt noget er så, at i så venstre (=rødt) orienteret samfund som det i danmark, har folkepensionister IKKE 50% rabat på strøm, vand og vægtafgift, som mange andre lande har det. Hvad foretager Ældresagen sig mon egentlig? Disse besparelser er meget mere værdifulde end forhøjelser i pensionerne. Fri benyttelse af offentligt transport om søndagen for folkepensionister er også noget mange andre har, idet det skaber ældreturisme i weekenden uden egentlig at koste samfundet ret meget, da der ofte køres ret tomt rundt alligevel. Noget her for Ældresagen at lege med?

Er liste Ø ikke bare Axel Larsens genopståelse, med brækket ben og det hele?

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 25 jun 2015 13:36

Jeg har svært ved at se at den danske stat er venstre-orienteret. Det er en krigsførende kapitalistisk magt, med en stærkt topstyret og lukket elite. Grunden til at der ikke tages vare på diverse samfunds-grupper er blandt andet fordi der skal bruges penge på at staten og dens aktører kan bibeholde deres magt og fremme elitens ideologi.

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af fryseren » 25 jun 2015 14:00

Danmark mfl: Krigsførende kapitalistiske magter med en stærkt topstyret og lukket elite.!!
Rusland mfl: Krigsførende kommunistiske magter med en stærkt topstyret og lukket elite.!!

I begge samfunds systemer undertykkes de svage og de anderledes tænkende! :great:


Selv et pacifistisk parti som Liste Ø vil undertrykke de som ikke er enige i deres ideologi. (hurraaaa,,,,,eller noet)

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af newpas » 25 jun 2015 14:41

Sorry! Men kan ikke lige se hvor de anderledes tænkende undertrykkes i DK. Har du et par eksempler så vi kan se hvad du mener med undertrykkelse?


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af Zarge » 25 jun 2015 15:48

Det er muligt jeg er dum og uvidende... Men faktum er at ud af den håndfuld kandidat test jeg klikkede mig igennem, var det ikke en eneste kandidat på resultat listen (eller top 5) som ikke var fra DF... Så hvad mon mit kryds endte ved... Og i betragtning af hvor udskældte de er for tiden,er det da utroligt de har fået så mange stemmer...:-P

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af fryseren » 25 jun 2015 16:38

newpas skrev:Sorry! Men kan ikke lige se hvor de anderledes tænkende undertrykkes i DK. Har du et par eksempler så vi kan se hvad du mener med undertrykkelse?

Hvis man f.eks ytrer sig kritisk om indvandring, så bliver man udråbt som et dårligt menneske = undertrykkelse at anderledes tænkende.

Se bare på alle de der himler op om "jeg skammer mig over at være dansker fordi DF fik fremgang"
Det er en meget undertrykkende opførsel, der minder om KKK's opførsel over for negre dengang de fik stemmeret.


"eliten" vil skære ned på de syge og de svage for at udsulte dem så de vil acceptere at arbejde under forhold der får kinesernes vilkår til at se gode ud.
Dette er også undertrykkelse.

Liste Ø vil f.eks afskaffe privat ejendomsret, statsliggøre virksomheder, hvilket er undertrykkelse af frihed.


Mænd har ikke samme lovmæssige rettigheder og beskyttelse som kvinder.
Ja. Vi bor faktisk i et land der legalt tillader undertrykkelse af mænd.!!!!!

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 25 jun 2015 16:40

newpas skrev:Sorry! Men kan ikke lige se hvor de anderledes tænkende undertrykkes i DK. Har du et par eksempler så vi kan se hvad du mener med undertrykkelse?
jeg bruger ikke udtrykket anderledes tænkende - undertrykkelsen økonomisk, hvor mange fattige har overskuddet til at forsvare sig mod den hetz de er blevet udsat for i årevis?

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 25 jun 2015 16:49

fryseren skrev:Danmark mfl: Krigsførende kapitalistiske magter med en stærkt topstyret og lukket elite.!!
Rusland mfl: Krigsførende kommunistiske magter med en stærkt topstyret og lukket elite.!!

I begge samfunds systemer undertykkes de svage og de anderledes tænkende! :great:


Selv et pacifistisk parti som Liste Ø vil undertrykke de som ikke er enige i deres ideologi. (hurraaaa,,,,,eller noet)
Det sidste du siger er der sikkert en dybere pointe i - ikke alle kan være lige tilfredse uanset samfundet. Men det er abstrakt. Mit er konkret - vi kunne jo starte med Pikettys forslag om skat på finansielle transaktioner, nye arveafgiftsregler m.m

Kommunisme i en marxistisk forstand har aldrig eksisteret. Leninisme og stalinisme i et dybest set planøkonomisk men stadig kapitalistisk samfund ser vi i Nordkorea lige pt, og Cuba hvor det ikke er helt fucked endnu, men det kommer self. nu hvor de må være med igen for den amerikanske administration.

Jeg så forleden en LA mand udtale at Ø ville have sovjetiske tilstande i DK hvis de fik lov - det er ligeså absurd som at sige at DF vil have det Tredje Rige tilbage.

Det mest ekstreme parti er netop LA, der dybest set vil se Hayeks økonomiske filosofi gennemført uden statslig regulering. Dette er den ekstreme kapitalisme hvor kun de allerede meget rige vinder - indtil jorden self. kollapser under deres hæmningsløshed.

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 25 jun 2015 16:55

fryseren skrev:
Hvis man f.eks ytrer sig kritisk om indvandring, så bliver man udråbt som et dårligt menneske = undertrykkelse at anderledes tænkende.

Se bare på alle de der himler op om "jeg skammer mig over at være dansker fordi DF fik fremgang"
Det er en meget undertrykkende opførsel, der minder om KKK's opførsel over for negre dengang de fik stemmeret.


"eliten" vil skære ned på de syge og de svage for at udsulte dem så de vil acceptere at arbejde under forhold der får kinesernes vilkår til at se gode ud.
Dette er også undertrykkelse.

Liste Ø vil f.eks afskaffe privat ejendomsret, statsliggøre virksomheder, hvilket er undertrykkelse af frihed.


Mænd har ikke samme lovmæssige rettigheder og beskyttelse som kvinder.
Ja. Vi bor faktisk i et land der legalt tillader undertrykkelse af mænd.!!!!!


Besvar