Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Belær mig lidt om Ebay

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Lintz » 04 apr 2015 20:07

pendec skrev:Når ebay tilbyder dækning af told og moms på varen, så er det fordi de dækker omkostninger ved fortoldning og moms som skal betales ved import til Danmark. Så den er 100% god nok, når der står denne information. Så der er ingen som snyder nogen her, det er e-bay som står for den information og sælgeren følger de regler.

Når der intet står, så er det dig selv som står for regningen når fortoldning sker i Danmark når den kommer forbi toldkontoret og checkes. Du kan forvente at det kan tage nogle dage ekstra, og du får en email fra toldvæsnet hvis de opsnapper pakken og du får informationer omkring at betale gebyr + moms online fra dem, og så sender de pakken videre til omdeling. Alt dette kun når pakken kommer fra et IKKE EU land og e-bay IKKE har dækket pakken og informerer om dækning på varen på siden.

Der er flere sælgere som har e-bay dækning, når du betaler med paypal, så skal du bare informere paypal om manglende modtagelse indenfor 30 dage efter du har betalt, så kan du kræve handlen ophævet hvis varen ikke er modtaget, mangler indhold eller anden tvist du har imod sælger.

fyi, postdk's gebyr ved en evt. fortoldning er 160kr, så kommer resten oveni dette beløb. og ikke alle varer skal fortoldes, derimod skal alle vare pålægges moms udenfor EU.
DET var satme et fint svar :great: Men vil det sige at jeg skal ligge 25 % oveni prisen på varen som jeg linker til ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Lintz » 04 apr 2015 20:14

Lintz skrev:
DET var satme et fint svar :great: Men vil det sige at jeg skal ligge 25 % oveni prisen på varen som jeg linker til ?
Næ - Det skal jeg vist ikke, efter jeg har nærlæst det....
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

kmerrild
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 25 dec 2014 20:45

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af kmerrild » 05 apr 2015 22:18

Her er endnu en god side.
Jeg har selv købt masser af ting derfra.

www.aliexpress.com
Denne side er en handelsstation for utallige handlende i Kina og vesten.
Jeg har gennemført 30 handler uden problemer - mine kortinfo bliver oplyst på siden, og siden sørger for betaling til leverandøren.
Jeg er ikke bekymret for mine kortdata, for en side som dette kan ikke overleve hvis de får alle deres data stjået.

http://www.aliexpress.com/item/Stylus-P ... 64831.html
Det er en pen der kan bruges på min tablet, sådan at jeg kan tegne med en pen i stedet for at bruge en finger. 0,2USD incl fragt. Det er en dims sendt fra Kina til Danmark for "0,2*6,8=1,36 dkr - incl porto!!
Til den pris købte jeg 3, bare for at være sikker på at en af dem virkede.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1615423&vId=0
danske regler omkring moms+told.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Flammen » 06 apr 2015 23:56

aliexpress.com er meget fin til småting til små beløb, men vil du købe for lidt mere, må du bestemt ikke bruge denne side, for de score stort. til gode indkøb skal du bruge http://www.alibaba.com/ (alibaba og de fyretyverøver), men der er så selvfølgelig et hvis stykantal som minium. der kan forhandles via forspørgelse. ps. pas på fragt omkostninger
eller er der også http://www.dx.com/ der er der også meget skrammel at finde

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Lintz » 23 maj 2015 08:09

Ja - Det ente jo med at man tog sig sammen til at få bestilt hjem.
Netop hjemkommet - I svigerdatterens navn - Hvis nu told og skat skulle banke på icon_cheesygrin.gif

Og dog, det skulle være "ti-fire" det hele, akkurat som [tag]Pendec[/tag] skrev i sit indlæg.

"Når ebay tilbyder dækning af told og moms på varen, så er det fordi de dækker omkostninger ved fortoldning og moms som skal betales ved import til Danmark"
Kopholder.jpg
Kopholder
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


calle

Re: Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af calle » 23 maj 2015 12:01

Lintz skrev:Ja - Det ente jo med at man tog sig sammen til at få bestilt hjem.
Netop hjemkommet - I svigerdatterens navn - Hvis nu told og skat skulle banke på icon_cheesygrin.gif

Og dog, det skulle være "ti-fire" det hele, akkurat som [tag]Pendec[/tag] skrev i sit indlæg.

"Når ebay tilbyder dækning af told og moms på varen, så er det fordi de dækker omkostninger ved fortoldning og moms som skal betales ved import til Danmark"
Kopholder.jpg
Er det Cocioholdere til flagskibet ?

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Lintz » 23 maj 2015 12:10

calle skrev: Er det Cocioholdere til flagskibet ?

Venlig hilsen

:great: :P
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar