Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Go´morgen til jer alle

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Go´morgen til jer alle

Indlæg af Brandsen » 27 mar 2015 22:10

Halløj i forum,

Arh, [tag]Nemocharlie[/tag], jeg må godt nok lige arrestere din stærk sexistiske holdning,
om at det nok skulle være Københavnsk blondine der har set omtalte kat, og publiceret den
vedhæftede plakat.

Jeg mener bestemt ikke, at der er belæg for at sige det skulle være en blondine, der findes jo
rent faktisk ret intelligente blondiner, vil jeg bare lige sige.
Jeg synes at huske, at de intelligente blondiner hedder 'Golden Retrievers'

Dixi Baxi !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


nemocharley

Go´morgen til jer alle

Indlæg af nemocharley » 28 mar 2015 00:42

calle skrev:
Han blev ca. 10 år.

Mvh.
en ærværdig alder for en aktiv jagthund.

Det er noget underligt noget med de kræ, jeg har haft hund det meste af mit liv - og selv om de kan være så nervefræsende belastende en gang imellem, så er det uendeligt trist, når man ikke har dem mere.

calle

Go´morgen til jer alle

Indlæg af calle » 28 mar 2015 08:39

nemocharley skrev:
en ærværdig alder for en aktiv jagthund.

Det er noget underligt noget med de kræ, jeg har haft hund det meste af mit liv - og selv om de kan være så nervefræsende belastende en gang imellem, så er det uendeligt trist, når man ikke har dem mere.
Det oplever vi også. Vores ruhårede hønsehund, der døde for ca. 3 år siden, blev 11 år inden den kom alvorligt til skade og desværre måtte have hjælp til at komme herfra. Vi var nær aldrig kommet over det. Når en hund bliver gammel sker der jo ofte det, at den har tilpasset sig i så høj en grad, at den bliver helt menneskelig. Man er nødt til at stave forskellige ting til hinanden, hvis der er noget den ikke skal vide, idet enkelte ord, kan få den til at springe rundt som en gummibold :shock: :D Derfor er det helt naturligt, at der opstår et enormt tomrum, når der forsvinder et fuldgyldigt familiemedlem. Lige nu ligger vores 8 mdr. gamle hvalp inde i sengen hos sin mor. Det er fast rutine om morgenen, at hun kommer op og bliver puttet. Nogen vil måske mene, at en jagthund hører hjemme ude i en løbegård, men en nær tilknytning og naturlig god kontakt med hunden, er afgørende for den måde hvorpå jeg arbejder med den. Når vi er på vores daglige tur i Hareskoven, så kalder jeg ikke på hende en eneste gang, og hun ved hele tiden hvor jeg er. Igår middag gik vi i kanten af skoven og ude på engen stødte vi 3 stykker råvildt - en rå og to smaldyr, der strøg afsted med spejlet slået helt ud (Gad vide om det er dem Lintzyboy har fotograferet :roll: ) Jeg hev mobilen op og ville fotografere det flotte syn til jer, og mens jeg fumlede med telefonen gik hvalpen af hånd. Held i uheld drønede hun lige ind i et elektrisk hegn 50 meter væk. Hun gav naturligvis et vræl fra sig, og styrtede tilbage til sin far. Nu må vi se, om hun er blevet klogere, når vi kommer forbi igen her til middag.

Venlig hilsen

nemocharley

Go´morgen til jer alle

Indlæg af nemocharley » 28 mar 2015 09:20

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Arh, [tag]Nemocharlie[/tag], jeg må godt nok lige arrestere din stærk sexistiske holdning,
om at det nok skulle være Københavnsk blondine der har set omtalte kat, og publiceret den
vedhæftede plakat.

Jeg mener bestemt ikke, at der er belæg for at sige det skulle være en blondine, der findes jo
rent faktisk ret intelligente blondiner, vil jeg bare lige sige.
Jeg synes at huske, at de intelligente blondiner hedder 'Golden Retrievers'

Dixi Baxi !
begrebet blondine-dum har ikke levet forgæves - uanset hvor urimeligt det end måtte være. Det er en give and take ting tror jeg :) - blondes have more fun vs. ups der var jeg sgu lige en tand for blond.

og nu må jeg hellere stoppe - jeg er nemlig selv gift med en af slagsen....

calle

Go´morgen til jer alle

Indlæg af calle » 28 mar 2015 17:48

Så var hunden og jeg atter henne ved engen midt i skoven. De 3 stykker råvildt var der igen. De hyggede sig. Den ene lå ned og nød solen. Hunden forholdt sig helt roligt,(den er lærenem icon_cheesygrin.gif ) så jeg havde god tid til at finde telefonen frem og tage et snapshot.
3 stk. råvildt henne på engen.jpg
Venlig hilsen


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Go´morgen til jer alle

Indlæg af Lintz » 28 mar 2015 18:10

calle skrev:Så var hunden og jeg atter henne ved engen midt i skoven. De 3 stykker råvildt var der igen. De hyggede sig. Den ene lå ned og nød solen. Hunden forholdt sig helt roligt,(den er lærenem icon_cheesygrin.gif ) så jeg havde god tid til at finde telefonen frem og tage et snapshot.
3 stk. råvildt henne på engen.jpg
Venlig hilsen
Det er squ skønt at se sådan noget - Vi har ca 300 meter grusvej op til huset, og kommer vi hjem lidt hen af aften er det næsten sikker at der springer éen ud 3 - 4 meter foran bilen.

Lige et sidesprin - I har en vej derover der er Danmark svar på "Deal gap" mosevejen eller mosekonensvej eller noget ligende - ligger den også i Hareskoven.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Go´morgen til jer alle

Indlæg af calle » 28 mar 2015 18:54

Hej Lintzyboy.

Den eneste vej ved navn Mosevej som jeg kender ligger ovre ved Søndersø. Lille Hareskov er fyldt med mosehuller. De ligger meget tæt. Skoven er desuden meget kuperet, hvilket gør den spændende. Istiden har sat sine tydelige spor. Over mod Frederiksdal er der stejle skrænter ned mod Furesøen, der med sine 37,7 m er Danmarks dybeste. Den blev skabt af en klump dødis, der blev liggende, da isen trak sig tilbage. Skoven er mest bøgeskov, og dermed noget mørk om sommeren, men der bliver for tiden tyndet gevaldigt ud rundt omkring. Det skal nok blive rigtig godt. Jeg elsker den skov på trods af at den efterhånden er noget overrendt. Der kommer mountainbikere fra det halve af Sjælland pga. at de mega fede ruter, der oven i købet er kortlagte. Midt i skoven har vi bryggeriet Skovlyst, hvor man kan få varm chokolade icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Go´morgen til jer alle

Indlæg af Landlyst » 28 mar 2015 19:42

calle skrev: Midt i skoven har vi bryggeriet Skovlyst, hvor man kan få varm chokolade icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Tror eddermame ikke på du kun får varm chokolade der.... icon_cheesygrin.gif 8)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Go´morgen til jer alle

Indlæg af Lintz » 28 mar 2015 19:46

Landlyst skrev:
Tror eddermame ikke på du kun får varm chokolade der.... icon_cheesygrin.gif 8)
jo bailey i kaffe. icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Go´morgen til jer alle

Indlæg af calle » 28 mar 2015 20:42

Landlyst skrev:
Tror eddermame ikke på du kun får varm chokolade der.... icon_cheesygrin.gif 8)
Okay okay.

På J-dag er det halve af byen der, og så smutter der måske en enkelt snebajer ned icon_cheesygrin.gif

De laver forøvrigt godt øl, men tager sig også betalt for det.

Venlig hilsen


Besvar