Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bopælspligt?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
nemocharley

Bopælspligt?

Indlæg af nemocharley » 26 mar 2015 11:18

ja jeg er helt enig - jeg siger jo også det handler om at være ærlig og melde klart ud hvad man vil istedet for at stå og lyve folk lige op i hovedet.

Dybest set handler det jo om og se realiteterne i øjnene - hvad der faktisk sker og hvordan faktisk gebærder sig - ikke hvad der siges.

Som det er nu ofrer man vel cirka en million danskere til en usikker og stavnsbunden tilværelse - tænk hvis bankpakkerne var gået til eftergive boliggæld i disse områder istedet - så folk kunne flytte som de ville, eller som vilkårene nu engang tvang dem.

Jeg tilhører ikke en af dem som har en sentimental indstilling til landet eller provinsen for den sags skyld (selvom det er der jeg er fra) - det jeg fokuserer på her er at landsbydøden ikke er lig med stor ulykke for enkeltindivider, det sidste er for mig det ulykkelige og urimelige.


nemocharley

Bopælspligt?

Indlæg af nemocharley » 26 mar 2015 11:20

levi skrev:
Okay ?......... Dvs. du og jeg skal købe ruiner, - og jævne dem med jorden efterfølgende ?.........

Hvor højt ønsker du at vores skattetryk skal op ?, - 80 procent ?.......
100% er ok for mig. Sålænge det andet er gratis.

eller vi kunne få skatterne hentet ind fra en finanssektor og de overnationale selskaber som i flere årtier har kørt på frihjul i forhold social ansvarlighed.

levi

Bopælspligt?

Indlæg af levi » 26 mar 2015 11:21

nemocharley skrev:
100% er ok for mig.

eller vi kunne få skatterne hentet ind fra en finanssektor og de overnationale selskaber som i flere årtier har kørt på frihjul i forhold social ansvarlighed.
Det er da vist en mere eller mindre kommunistisk holdning det der ?..........

nemocharley

Bopælspligt?

Indlæg af nemocharley » 26 mar 2015 11:24

og? Kapitalisme som ideologi er den mest ødelæggende og revolutionerende verdenshistorien har set - selv hvis du sammenregner nazisme. autortiær betonkommunisme og religiøst begrundet feudalisme (agrarøkonomi). Nå ja - lad mig tilføje islamisk fundamentalisme.

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Bopælspligt?

Indlæg af From » 26 mar 2015 11:54

nemocharley skrev: tænk hvis bankpakkerne var gået til eftergive boliggæld i disse områder istedet - så folk kunne flytte som de ville, eller som vilkårene nu engang tvang dem.
Nu endte bankpakkerne mig bekendt med at give et milliardoverskud til Staten, det var ikke som mange tror et gavebord til bankerne.


nemocharley

Bopælspligt?

Indlæg af nemocharley » 26 mar 2015 12:01

Men hvordan havde regnestykket set ud hvis de penge var strømmet ud i samfundet på den måde jeg foreslår? Havde der ikke kommet gang i hjulene (kors hvor jeg hader det udtryk efterhånden) på en helt anden måde - set herfra er pengene (befolkningens penge) holdt i en sluttet kreds - en kreds som igen set herfra har haft langt større ansvar for finanskrisen end så mange andre.

levi

Bopælspligt?

Indlæg af levi » 26 mar 2015 13:26

nemocharley skrev:Men hvordan havde regnestykket set ud hvis de penge var strømmet ud i samfundet på den måde jeg foreslår? Havde der ikke kommet gang i hjulene (kors hvor jeg hader det udtryk efterhånden) på en helt anden måde - set herfra er pengene (befolkningens penge) holdt i en sluttet kreds - en kreds som igen set herfra har haft langt større ansvar for finanskrisen end så mange andre.
Hvis bankerne ikke havde fået de midler de fik, - så havde vi stået uden en banksektor den dag i dag.

Din tankegang er naiv Nemo - og beror mere på ønsketænkning tralala - end på noget andet.

nemocharley

Bopælspligt?

Indlæg af nemocharley » 26 mar 2015 13:32

den er ikke naiv (jeg ved udmærket godt at det ikke kan ske under et system som vores) - men beror da helt klar på ønsketænkning

Hvis bank- og finanssektoren var knækket (globalt og totalt) så ville det være en stor lykke - igen set herfra.

levi

Bopælspligt?

Indlæg af levi » 26 mar 2015 13:39

nemocharley skrev:den er ikke naiv (jeg ved udmærket godt at det ikke kan ske under et system som vores) - men beror da helt klar på ønsketænkning

Hvis bank- og finanssektoren var knækket (globalt og totalt) så ville det være en stor lykke - igen set herfra.
Ja nemlig ja - det du taler om er Anarki........ Det er virkelig et ønskescenarie - det kan jeg godt se, - eller hest..... :roll:

levi

Bopælspligt?

Indlæg af levi » 26 mar 2015 13:59

Det er meget få mennesker`s tankegang der kan skræmme mig, - men nu har jeg oplevet det 2 gange - Nemo & Johanne`s tankegang skræmmer mig ............. :cry:

Jeg er også blevet skræmt af et par heste i ny & næ, - men det er vist en anden historie icon_cheesygrin.gif


Besvar