Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Terror

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Terror

Indlæg af kent a » 21 feb 2015 08:45

Hvis ansatte ved forsvaret ikke i forvejen har denne verden syn, håber jeg helt bestemt de får den igennem deres uddannels, ellers vil jeg mene det ser skidt ud hvis vi bliver angrebet.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


dannidines

Terror

Indlæg af dannidines » 21 feb 2015 09:26

Ah Kent A, mit "verdenssyn," det er nu mit eget og ja det påvirkes jo af opdragelse, omgangskreds og arbejde osv osv - det er ikke anderledes for soldater end for andre mennesker.

Soldater er altså ikke Rambo kopier og de færdigheder vi uddannes i er GRUNDLÆGGENDE taktik efter niveau, våbenbetjening herunder skydning o.l. våbenuddannelse. Vi lærer også nærkkampsteknikker osv., men foruden uniformen og førnævnte uddannelse, så er forsvaret en virksomhed som på mange områderer som mange andre i den daglige drift - jeg er for eksempel oversergent (sidder i en seniorsergent stilling) og har med økonomi forvaltning & vejledning samt kontrol af rekvision af materiel (civilt kaldes det vist lager & økonomi chef/ansvarlig). Så til daglig er jeg ikke "kampsoldat" men jeg er uddannet til at indgå i min organisation på mit niveau...

Men det gør jo ikke at jeg, som soldat, går og konspirerer om hver eneste psykose som gør et eller andet kraftigt afvigende og havner i nyhederne.

Besvar