Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Finanskrisen forfra på DR1

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
nemocharley

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af nemocharley » 13 jan 2015 07:43

Jeg synes alle burde se det her. http://www.dr.dk/tv/se/finanskrisen-for ... -usual-1-4

Se hvordan bankpakke pengene/vores skattekroner misbruges af de folk som var med til at skabe krisen.

Institutionaliseret psykopati - eller strukturel sociopati, er når man ikke bare er nødt til at være psykopat for at score kassen, men hvor det også er en værdi i sig selv at ødelægge andre mennesker for egen vindings skyld - altså en adfærd som dyrkes og gøres moralsk overlegen.

Hvor længe vil I finde jer i det?


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af triumph » 13 jan 2015 17:45

190 milliarder kr. i nedskrivninger i danske banker.
Hvem betaler dem ?.
Det gør alle almindelige menesker, der jo både er bankkunder, og skatteydere. Det er 38.000 kr pr dansker.
Og det gør vi efter, vi har betalt milliard bonuser til bankdirektører, der så dygtigt har øget omsætningen i deres banker ved at låne ud til fusentaster og fantaster.
Hvorefter bankdirektørene skulle have nye milliard bonuser, for at ryde op i det moras der kom efter finanskrisen. Som bankerne selv skabte.

Men at bankdirektøre bevist var med til at føre alm. menesker bag lyset, og narre dem til at investere i ejendomme. Som de viste at kunderne ville få tab på. Og oven i købet skore en fed fortjeneste på manøvren. Det er alligevel nyt

Ejendomsspekulanterne skruede gennem nullerne, værdien kunstigt op på deres ejendomme, ved at "sælge" (bytte) ejendomme med hinanden, til stærkt opskruede priser.
For at få frigjort milloner af kr. Der til en meget lav rente, så kunne investeres i aktier, valuta, eller nye opskruede boligprojekter.
Et af de største problemer politiet havde da de skulle føre sager mod ejendomsspekulanter, der havde manipuleret sig til falsk opskruede værdiansættelser på deres ejendom. Var at bankerne ikke kunne være uvidende om at de lånte penge ud på falsk grundlag, og ejendomsspekulanten snyder jo ikke banken, hvis banken er vidende om tingenes tilstand.
Politiet ville gerne have nogen dømt. Men kunne ikke finde ud af hvordan man skulle udarbejde anklageskriftet, hvis den ene part Ejendomsspekulanten) angav for høj værdiansættelse på boligen. Og den anden part (banken) kunne se på lejeindtægten fra ejendommem, at værdiansættelsen ikke kunne være reel. Og ejendommen derfor umuligt kunne have den angivne værdi.
Man kan jo ikke dømme nogen for svindel, hvis den anden part ved han får urigtige oplysninger.
Men politiet kunne ikke finde ud af at udarbejde anklageskrifter mod begge parter, og var bange for at der ikke var nogen der blev dømt. Hvorfor de kun gik efter ejendomsspekulanterne. Selvom bankerne var (næsten) lige så skyldige

nemocharley

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af nemocharley » 13 jan 2015 17:49

Det beviser ihvertfald at dem der siger at forslaget om en nationalisering af dele af bank og finanssektoren aldrig vil virke simpelthen ikke forholder sig til, at det ikke virker nu

faktisk så destabiliserer det samfundet ud i et reelt kaos.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af triumph » 13 jan 2015 19:08

ingen tvivl om at bankernes tab betales af kunderne. Her i husstanden er vi 4 = 38.000 X 4 =152.000 = 300.000 kr. før skat. Skal vores familie tjene, for at betale for bankernes tab.
Ene og alene fordi bankerne. Ikke os.
Har opført sig unasvarligt, og forsætter med at gøre det.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af Dunas » 13 jan 2015 19:27

Programmet forarger.
Politikerne råber på tiltag.
Der nedsættes en kommission.
Ingenting sker......
Og lignede historie vil gentages sig i fremtiden igen....
Vedhæftede filer
jump-you-fuckers.jpg
JUMP-YOU-FUCKERS. Gælder også for danske banksvin...


nemocharley

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af nemocharley » 13 jan 2015 19:41

Det lader ihvertfald til at kriser er uløseligt forbundet med den finansielle kapitalisme - 1899, 1929, 1939, 1972-73, Kartoffelkur i 80erne og nu finanskrisen med langvarig recession/stagnation og uhumsk omfordeling af pengene til de aller-rigestes fordel.

neoliberal ideologi har spillet fallit - det er endeligt bevist at trickle-down economics ikke virker.

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af From » 13 jan 2015 21:23

triumph skrev:190 milliarder kr. i nedskrivninger i danske banker.
Hvem betaler dem ?.
Det gør alle almindelige menesker, der jo både er bankkunder, og skatteydere. Det er 38.000 kr pr dansker.
Det er ikke skatteyderne der betaler nedskrivningerne i bankerne, det er bankernes aktionærer. der betaler for nedskrivningerne når nedskrivningerne giver lavere kurser.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af triumph » 14 jan 2015 07:11

From skrev:
Det er ikke skatteyderne der betaler nedskrivningerne i bankerne, det er bankernes aktionærer. der betaler for nedskrivningerne når nedskrivningerne giver lavere kurser.
Staten har været inde og lave en bankpakke, hvoraf nogen af pengene kommer fra skatte ydere, nogen kommer fra kunder der er overflyttet til financiel stabilitet, og dermed betaler overrenter.
En anden del af pengene fra bankpakken, kommer fra bankene selv. Men den udgift lægges jo bare over på kunderne. I 2006 betalte jeg 6,5 % på min kassekredit og boliglån, selv om renten lå på omkring 4%. I dag betaler jeg 9,5-10 % på de samme kassekredit/boliglån, på trods af renten er faldet til 0,5%. Bidragssatsen på realkreditlån er steget enormt (Er den ikke 3 dobbelt?) så vi nu betaler omkring 25.000 om året.

Fordi banken skal øge sin solvens, samt hensætte penge til tab. Bliver der udbetalt mindre udbytte til aktionære, hvorfor kursen falder.
Det er jo klaret at hvis banken ikke giver overskud kan der ikke udbetales udbytte.
Måden banken igen får overskud på, er ved øge indtægterne = højere renter, flere gebyrer.
Det er os der betaler dem. De betales ikke af lavere kurser (ikke hovedsageligt i hvertfald)

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af Dunas » 14 jan 2015 16:46

triumph skrev:
Staten har været inde og lave en bankpakke, hvoraf nogen af pengene kommer fra skatte ydere, nogen kommer fra kunder der er overflyttet til financiel stabilitet, og dermed betaler overrenter.
En anden del af pengene fra bankpakken, kommer fra bankene selv. Men den udgift lægges jo bare over på kunderne. I 2006 betalte jeg 6,5 % på min kassekredit og boliglån, selv om renten lå på omkring 4%. I dag betaler jeg 9,5-10 % på de samme kassekredit/boliglån, på trods af renten er faldet til 0,5%. Bidragssatsen på realkreditlån er steget enormt (Er den ikke 3 dobbelt?) så vi nu betaler omkring 25.000 om året.

Fordi banken skal øge sin solvens, samt hensætte penge til tab. Bliver der udbetalt mindre udbytte til aktionære, hvorfor kursen falder.
Det er jo klaret at hvis banken ikke giver overskud kan der ikke udbetales udbytte.
Måden banken igen får overskud på, er ved øge indtægterne = højere renter, flere gebyrer.
Det er os der betaler dem. De betales ikke af lavere kurser (ikke hovedsageligt i hvertfald)
Du har ret i det du skriver, men det er ALTID de økonomisk svageste boligejere og generelt fattige mennesker som bor til leje med dårlig økonomi, som betaler mest for gildet (finanskrisen)... Altså de fattige, som står økonomisk meget svagt, som ingen andre banker vil have som kunde.
Bankerne har en ratingsytem, et system som giver kunder karakterer, alt efter hvor gode og stærke de vurderes til at være.
De kunder man særligt har kig på, det er de svageste kunder (de fattige). Hos de kunder, der ikke kan flytte andre steder hen, har man mulighed for at sætte gebyrer eller bidragssatser i vejret.
De rige banksvin skal nok slippe for regningen, og de forsætter som hidtil mere eller mindre....

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Finanskrisen forfra på DR1

Indlæg af triumph » 14 jan 2015 18:51

enig.


Besvar