MGM kopi ;-)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
meier
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 118
Tilmeldt: 27 nov 2012 23:53
Mit fyr: MGM Junior 2013 model
Areal: 128
Brændsel: 8mm Piller
Dagligt forbrug: 16kg
Geografisk sted: Frederikshavn
Har takket: 4 gange

MGM kopi ;-)

Indlæg af meier »

Hejsa - nogen der har set det her ..det ligner jo til forveksling min MGM junior ???? http://www.fyrteknik.dk/webshop/pillefy ... bio-10.htm

Kan ikke rigtig finde noget på det og det er da en ret "mager" beskrivelse der er på siden ;-)
Go Weekend ....
___________________________

Nu med grillbakke luftsolfanger:
viewtopic.php?f=121&t=22432

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

MGM kopi ;-)

Indlæg af lamborg »

MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

MGM kopi ;-)

Indlæg af Lau »

Det er vist langt fra en MGM kopi... Prøv at sammenlign målene med det du har stående i dit bryggers..
meier
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 118
Tilmeldt: 27 nov 2012 23:53
Mit fyr: MGM Junior 2013 model
Areal: 128
Brændsel: 8mm Piller
Dagligt forbrug: 16kg
Geografisk sted: Frederikshavn
Har takket: 4 gange

MGM kopi ;-)

Indlæg af meier »

Lau skrev:Det er vist langt fra en MGM kopi... Prøv at sammenlign målene med det du har stående i dit bryggers..
Ahh tæt på :-) ...
Go Weekend ....
___________________________

Nu med grillbakke luftsolfanger:
viewtopic.php?f=121&t=22432
nemocharley

MGM kopi ;-)

Indlæg af nemocharley »

mini bio 10kw og den der bio 10 er ikke det samme pillefyr - ihvertfald ikke når man ser på billederne. Bio 10 ligner meget en mgm (som i øvrigt hedder slimpel fra fabrikken kozlusan) ser det ud til - men det er jo umuligt at vide herfra - mærkelig markedsføring i det hele taget.

dannidines

MGM kopi ;-)

Indlæg af dannidines »

En af fordelene ved at markedsføre et udlansk importeret produkt under andet navn hvortil der kræves et EU/nationalt krav (ex EN303-5 klasse 5 i dk og EN303-5 klasse 3 i andre lande)er, at parallel importen begrænses/standses, da jeg tænker Slimpel er testet til EN303-5 klasse 3 og ikke har samme typeplade... Og man selv kan prissætte sit produkt ;)
nemocharley skrev:mini bio 10kw og den der bio 10 er ikke det samme pillefyr - ihvertfald ikke når man ser på billederne. Bio 10 ligner meget en mgm (som i øvrigt hedder slimpel fra fabrikken kozlusan) ser det ud til - men det er jo umuligt at vide herfra - mærkelig markedsføring i det hele taget.
pendec

MGM kopi ;-)

Indlæg af pendec »

dannidines skrev:En af fordelene ved at markedsføre et udlansk importeret produkt under andet navn hvortil der kræves et EU/nationalt krav (ex EN303-5 klasse 5 i dk og EN303-5 klasse 3 i andre lande)er, at parallel importen begrænses/standses, da jeg tænker Slimpel er testet til EN303-5 klasse 3 og ikke har samme typeplade... Og man selv kan prissætte sit produkt ;)
Så du forsøger at sige at Bio10 kan sælges som import vare, med en klasse 3 godkendelse fordi den lever op til nationale regler i det pågældende land eller bare EU land? Eller?
nemocharley

MGM kopi ;-)

Indlæg af nemocharley »

jeg sigtede mod bio 10 - at den blev markedsført underligt - MGM er jo forholdsvis let at få oplysninger på.
dannidines

MGM kopi ;-)

Indlæg af dannidines »

Nix, mente den netop IKKE kunne ifm. den hedder MGM i DK og er testet som MGM med den typeplade (såfremt det er den samme som Nemo er inde på) og det gør samme produkt ikke kan parallel importeres

Læs: Hvis Slimpel og MGM er et og samme produkt, så er navnet MGM en bestilt produktion til ex DK og importør har betalt for den er testet til nationale krav (klasse 5). Hvis importør havde valgt at kalde den Slimpel og med samme typeskil og teste den efter det ville en parallel import være mulig... Altså såfremt MGM er et Slimpel..


)
pendec skrev: Så du forsøger at sige at Bio10 kan sælges som import vare, med en klasse 3 godkendelse fordi den lever op til nationale regler i det pågældende land eller bare EU land? Eller?
pendec

MGM kopi ;-)

Indlæg af pendec »

[tag]dannidines[/tag]
Tak, så fes den ind ;)

Besvar