Klimagrossisten.dk ???

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Henrik B Poulsen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 feb 2015 10:57

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af Henrik B Poulsen »

Hej alle

Som webshop "ejer" tjekker man selvfølgelig sit domæne navn med mellemrum. Jeg kan se her på stokerpro, at der er en del "skeptis" omkring klimagrossisten.dk

Efter mange år i branchen, opstartede jeg ScanVent i 2003.
I 2012 syntes jeg der manglede en webshop, udelukkende med komponenter til ventilation og Genvex anlæg. KlimaGrossisten.dk blev oprettet som en "del" af ScanVent (altså ikke noget selvstændigt cvr. nr.) Pengene skulle i samme kasse, så syntes ikke der skulle oprettes yderligere virksomheder for at drive en webshop.
Det tog NETS 5 måneder (5!!) at få behandlet vores indløsningsaftale, så vi kunne modtage indbetalinger med kreditkort. I den forbindelse stillede vi yderligere en sikkerhed på kr. 25.000,00.- da vi solgte lidt dyre ting (ventilationsanlæg) i shoppen.

Desværre blev jeg for nogle år siden ramt af stress og måtte gå sygemeldt over en lang periode. I dette sygeforløb skulle jeg igennem nogle forløb i det kommunale regi, med henblik på fremtidige arbejdsevner. Igennem dette forløb måtte min kone tage i mod ordre og sørge for leverancer til kunderne.
Når man er igennem et sådanne forløb med ressource-evner etc. må man ikke være indehaver af en virksomhed (hvilket jeg egentligt syntes er ok). Men jeg var også ked af blot at skulle lukke ScanVent / KlimaGrossisten, da der måske stadigt var en mulighed for at jeg kunne komme tilbage til dette, som jeg brændte allermest for.

Pga tidsmangel, måtte vi "desværre" træffe nogle hurtige og ikke hensigtsmæssige beslutninger.
Det viste sig at min kone ikke bare kunne drive mit firma videre under samme CVR nr. Da hun selv er selvstændig (enkeltmands-virksomhed) må / kan hun ifølge skat ikke være indehaver af 2 cvr. nr. I samråd med vores revisor blev løsningen at vi måtte lukke "mit" firma ned pr. 31-6-2014 og starte det op igen pr. 01-7-2014 i min kones cvr nr. Under hendes cvr nr. blev scanvent / klimagrossisten udstyret med et såkaldt SE nr.
Dvs at det er en selvstændig virksomhed, som hører under et andet cvr nr.
Da konen er indenfor sundhedssektoren (fysioterapi) betaler hun ikke moms, men derimod "lønsum". Derfor er Scanvent / klimagrossisten opført som en selvstændig del (SE nr.) da denne del af cvr. nr. skal indbetale moms.

En løsning vi ABSOLUT ikke bifalder eller er tilfredse med på nogen måder, men det var den eneste løsning vi havde på daværende tidspunkt.

Da webshoppen nu hørte under et andet cvr. nr. skulle vi oprette en ny indløsningsaftale med NETS! :x Baseret på tidligere erfaringer med NETS og min irritation over gebyrer generelt, blot for at kunne modtage sin betaling, valgte vi simpelthen at "boykotte" denne løsning.
NETS er ikke en betalingsgateway! Kort sagt, tror jeg man kan sige at NETS blot stiller softwaren til rådighed. Som "butik" skal du derfor have en betalingsgateway, hvor du kan hente pengene. I mine øjne en unødvendig omvej icon_frown.gif
Både NETS og betalingsgatewayen kræver deres del af kagen. Så som "butik" modtager du ikke det beløb der står på varen, men skal betale nogle faste gebyrer af prisen :x

I et stykke tid, var betalingsoverførsel vores eneste mulighed. Nu har vi fået tilført både SWIPP og MobilePay, som ikke opkræver gebyrer, for at videresende indbetalingerne til vores konto :) Kommer der andre betalings-løsninger, hvor vi ikke skal betale gebyrer etc. tager vi selvfølgelig også disse med.

Jeg håber at jeg har fået svaret på de fleste indskydelser i tråden og samtidigt håber jeg også at have "af-mystificeret" noget mystisk :wink:

Skulle der alligevel være spørgsmål i ønsker svar på, så skyd løs :great:

Må i alle have en god dag og håber da selvfølgeligt at i ikke længere er skeptiske

Mvh
Henrik B. Poulsen

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af thoken »

Hej.
Jeg vil lige skrive lidt ang. Klimagrossisten.
Vi er lige blevet færdige med at montere ventilationsanlæg i vores renoverede 1970 hus, og i den forbindelse har vi handlet en del(rør, fittings m.m)hos Klimagrossisten.
Jeg var også lidt små skeptisk ang. Bankoverførsel, men der var ingen problemer overhovedet.
Hurtig levering, hurtige svar på mails, og rigtig god hjælp og rådgivning.

Skal snart til at hjælpe en God ven med samme projekt, der bliver helt sikkert også handlet hos Klimagrossisten :great:

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Henrik B Poulsen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 feb 2015 10:57

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af Henrik B Poulsen »

:great:
Jeg glemte i mit sidste indlæg, at jeg gerne ville henlede jeres opmærksomhed på nogle af vores kunders udtalelser på kundeanmeldelse.dk
http://www.kundeanmeldelse.dk/klimagrossisten

P.t. har ligger vi på 12,5 på 13-skalaen, som vi selvfølgelig er MEGET stolte af ! :)

Må I alle have en god aften

Mvh
Henrik B Poulsen

Besvar