Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hovedet holdt - Albuen knak...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
nemocharley

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af nemocharley » 08 nov 2014 19:42

Godt at høre at det går fremad :)

Hvilke varige mén har fysioterapeuten sagt du må forvente?


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Lintz » 08 nov 2014 19:51

nemocharley skrev:Godt at høre at det går fremad :)

Hvilke varige mén har fysioterapeuten sagt du må forvente?
Det er mere kirugen (ham jeg går tilkontrol ved - Ikke ham som satte mig sammen) der siger at jeg nok ikke kan forvente at armen kan strækkes fuldt ud - ej heller bøjes helt sammen.

Hvis man kan - Efter sådan en skade - nå munden med fingerne samt strække armen næsten helt ud - ja så skal man være godt tilfreds.

At det så med tiden måske kan blive endnu bedre er jo bare godt.
Men som det ser ud nu med for meget gammelt blod i leddet - arvæv og metalskinne så bliver det nok ikke bedre lige her og nu.

Døjer også lidt med min "skruebevægelse" i håndleddet samt lidt kræfter i fingerne - Men det er blevet meget bedre.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af nemocharley » 08 nov 2014 20:22

mja - de helt små blodsamlinger omkrignarvævet og arvævet selv kan man gøre rigtig meget for at forbedre - men det kræver en lille indsats og tager lidt tid.

Ifald du faldt ned på den ene side da armen knak kan en del af håndledsstyrken og fingerkræfterne hentes ved at arbejde målrettet med den stabiliserende del af skulderbladet - måske endda et par kiroknæk af bryst og nakkehvirvlerne vil kunne hjælpe. Men stille og roligt - hastværk er lastværk.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Lintz » 08 nov 2014 20:31

nemocharley skrev:mja - det kræver en lille indsats og tager lidt tid. Men stille og roligt - hastværk er lastværk.
Og det er nok der bjørnen er begravet.

Jeg er absolut lægmand på dette punkt og vil mene at 14 dage til 3 uger burde være rimelig rekreationstid.

Hva´ pokker, man er jo vant til at ordne de fleste skader med gaffa-tape :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af nemocharley » 08 nov 2014 20:36

hvis du eller konen ikke selv vil så betalt dig fra nogle gode omgange massage (af armen Lintz - nu skal du ikke misbruge situationen :) )

det hedder 3-6mdr yderligere på den lange bane m. behandling og øvelser - cirka fra dags dato. Men det er den aktive rekuperationsfase - den som stort set ingen i sundhedsvæsnet for alvor anerkender.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Landlyst » 08 nov 2014 21:14

Puha lintze.... :shock: Så er det skisme da værre prognose for dig en mig.... :shock: "bare" af en brækket arm.... :shock:
Nå men en ting er helt sikkert at træning, på den rigtige måde, er vejen frem.... :great:

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af mejeristen » 08 nov 2014 22:51

sig mig lige en gang Nemo.. hvafaen lave du til daglig siden du ved så meget og generhvervelse af tabte evner efter en skade???
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Lintz » 08 nov 2014 23:49

Landlyst skrev:Puha lintze.... :shock: Så er det skisme da værre prognose for dig en mig.... :shock: "bare" af en brækket arm.... :shock:
Nå men en ting er helt sikkert at træning, på den rigtige måde, er vejen frem.... :great:
ja. Jeg troede også det "kun var en brækket arm". Men som kirurgen sagde til mig. Når det endelig skulle være så har du squ gjort det overbevisende.
Men om det er værre for mig end for dig er vist mere med hvilken øjne der ser.
jeg føler at jeg kan arbejde fuld tid nu. Armen kan klare en stor belastning.
det kan gøre ondt af h til hvis jeg laver en lille forkert bevægelse. Men som jeg har sagt tidligere. Man kommer ikke igennem livet uden men.
I min signatur står der jo " acceptere det uundgåelige. Du kan alligevel ikke gøre noget ved". Da jeg virkelig fandt ud af betydning af den sætning har jeg fået det lettere på mange områder.

Og hvad med dig - Landlyst. Hvorn har skuldrene det ???
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Lintz » 09 nov 2014 00:00

mejeristen skrev:sig mig lige en gang Nemo.. hvafaen lave du til daglig siden du ved så meget og generhvervelse af tabte evner efter en skade???
Nå Mejerist. Du har også lagt mærke til det.
Ham Nemo har flere gange smidt om sig med fine ord når det galt diverse skader på legemet.
Jeg gætter på at han har en vis indsigt i det. Måske en uddannelse uden papirer. Derfor er han lidt tilbageholdende når der er blevet spurgt ind til hans viden om det punkt.

Og - Nemo - Dette er IKKE sagt i en ond mening.
Du virker til at have en vis indsigt i legemet og det funktioner. Hvordan du har fået det vedkommer ikke os hvis du helst vil holde det tæt ind til livet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af nemocharley » 09 nov 2014 05:55

det er såmænd ikke fordi det er så hemmeligt igen - jeg er bare lidt påpasselig (eller er blevet det efter en grim oplevelse for nogle år siden) på offentlige foraer.

Jeg har prøvet en del forskellige ting i mit liv og egentlig altid været ret nysgerrig. Jeg har blandt andet dyrket sport på et forholdsvist højt niveau men blev ret alvorligt skadet i lænden (der var en kirurg som sagde til mig at jeg nok skulle i kørestol inden jeg fyldte 30 - sådan gik det heldigvis ikke). Grunden til at det ikke gik så galt skyldtes min gamle træner som havde en uddannelse i kinesisk akkupressur og kunne en masse med bevægelse/øvelser som kunne genskabe/fastholde mobiliteten i leddene (det handler grundlæggende om afspænding og muskelstyrkebalance). Jeg lærte så meget af ham, at jeg faktisk kunne ernære mig selv gennem de sidste par år på universitetet, og nu hvor jeg er på skolebænken igen, så har jeg taget lidt klienter ind igen.

Så det er vel egentlig bare det :)


Besvar