Hovedet holdt - Albuen knak...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Landlyst »

Lintz skrev:
ja. Jeg troede også det "kun var en brækket arm". Men som kirurgen sagde til mig. Når det endelig skulle være så har du squ gjort det overbevisende.
Men om det er værre for mig end for dig er vist mere med hvilken øjne der ser.
jeg føler at jeg kan arbejde fuld tid nu. Armen kan klare en stor belastning.
det kan gøre ondt af h til hvis jeg laver en lille forkert bevægelse. Men som jeg har sagt tidligere. Man kommer ikke igennem livet uden men.
I min signatur står der jo " acceptere det uundgåelige. Du kan alligevel ikke gøre noget ved". Da jeg virkelig fandt ud af betydning af den sætning har jeg fået det lettere på mange områder.

Og hvad med dig - Landlyst. Hvorn har skuldrene det ???
Hmm ja okay,, det kan du jo have ret i.... Men jeg kan da trods alt bevæge armen frit nu, bare ikke med belastning på... :roll: Hvis jeg laver noget hvor jeg har armen lidt ude og det er bare meget lidt tungt eller bevæger den.. så får jeg en "hilsen" de næste par dage eller 5 som minder mig om at det er for meget, endnu.... :cry: Og så sover jeg af H. til.... 8) og så genere jeg Landlysts kone.... :cry: Og det bliver situationen slet ikke bedre af.... 8)
Men der er trods alt fremskridt i det... Det går bare langsomt.... Og ryggen går det rigtigt godt med, det var "bare" alle de små muskeler der var sat i stå... Og sikkert også påvirket af at jeg så brugte hele kroppen forkert for at aflaste den skulder jeg havde ondt i....

Men det mest positive er at kommunen sådan set bakkede af og sagde at når fysioteapeuat siger jeg kan begynde at arbejde, så skal jeg sige til så kan jeg dels forsætte med træning i center som DE betaler for.... :great: og så kan vi begynde at finde ud af hvad jeg så skal give mig til at lave, for kommer ikke til at køre tømmerhandel igen... :roll: Men kan få en helt masse hjælp til det og jeg ved ikke hvad.... :great: Så det store spørgsmål er hvad jeg skal give mig til.... Om jeg skal tilbage på en gravemaskine eller det skal være noget helt andet... Om jeg skal/kan uddanne mig vidre, det er lige som om den der M2 fra '97 er lidt forældet.... icon_cheesygrin.gif
Så altså er det nogen som har gode ider så fyr løs, det er nok det der der det sværeste for mig at finde ud af hvad jeg så skal, og kan...

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af mejeristen »

nemocharley skrev:det er såmænd ikke fordi det er så hemmeligt igen - jeg er bare lidt påpasselig (eller er blevet det efter en grim oplevelse for nogle år siden) på offentlige foraer.

Jeg har prøvet en del forskellige ting i mit liv og egentlig altid været ret nysgerrig. Jeg har blandt andet dyrket sport på et forholdsvist højt niveau men blev ret alvorligt skadet i lænden (der var en kirurg som sagde til mig at jeg nok skulle i kørestol inden jeg fyldte 30 - sådan gik det heldigvis ikke). Grunden til at det ikke gik så galt skyldtes min gamle træner som havde en uddannelse i kinesisk akkupressur og kunne en masse med bevægelse/øvelser som kunne genskabe/fastholde mobiliteten i leddene (det handler grundlæggende om afspænding og muskelstyrkebalance). Jeg lærte så meget af ham, at jeg faktisk kunne ernære mig selv gennem de sidste par år på universitetet, og nu hvor jeg er på skolebænken igen, så har jeg taget lidt klienter ind igen.

Så det er vel egentlig bare det :)

Så må jeg indrømme at jeg synes du skulle være lidt mere påpasselig med at udtale dig om sygdoms/skades behandling. nuvel lige i dette tilfælde at der noget rigtigt i det du siger. men når dette så er kogt ind til essencen så siger du intet der i den etablerede lægevidenskab.

Og ja jeg har en sundhedsfaglig udd.
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
nemocharley

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af nemocharley »

Jeg er skam også påpasselig. Og du starter en potentiel meget lang diskussion her - der er flere tråde at tage op i den sammenhæng.

men til at starte med, er jeg usikker på, hvad du skriver - "men når dette så er kogt ind til essencen så siger du intet der i den etablerede lægevidenskab." - hvordan skal jeg forstå den sætning?
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af mejeristen »

(ja beklager der mangler "ikke allerede er kendt"


der til at jeg mener at enhver form for stille og rolig optræning hvor grænserne lige så stille skubbes vil kunne genoptræne en skade (selvf. er der nogle skader der ikke kan genetableres 100% men mange kan nå længere end de selv tror) det har været anerkendt i årevis. problemet ligger i manglen på vilje til at bruge pengene på det, se bare hvad tyskerne kan mht genoptræning af trafikofre de er langt foran mht tilbud ifht lille dk
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
nemocharley

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af nemocharley »

okay - det var nu heller ikke min påstand at jeg kom med noget uden for den etablerede lægevidenskab (omend det er et fokus som ikke får lov til at fylde ret meget - det er lidt som om at nogen ting får lov til at falde ud og ind af det etablerede behandlingsystem alt efter modens luner og pengestrømmene).

en anden del af problemet er at vi ikke fokusere nok på forebyggelse ift. slidskader, hvilket er paradoksalt, da vi har en af Europas bedste ergoterapeutiske uddannelser. En af mine uddannelser er i øvrigt sundhedsfaglig, vil jeg lige tilføje.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Landlyst »

mejeristen skrev:(ja beklager der mangler "ikke allerede er kendt"


der til at jeg mener at enhver form for stille og rolig optræning hvor grænserne lige så stille skubbes vil kunne genoptræne en skade (selvf. er der nogle skader der ikke kan genetableres 100% men mange kan nå længere end de selv tror) det har været anerkendt i årevis. problemet ligger i manglen på vilje til at bruge pengene på det, se bare hvad tyskerne kan mht genoptræning af trafikofre de er langt foran mht tilbud ifht lille dk
Lige der slår du hovedet på sømmet, angående ikke at vil bruge pengene på genoptræning..... Sundhedsforsikringer dækkert IKKE træning ved f.eks. fysioteapi, men kun regulære behandlinger.... :shock: :roll:
Så der for går jeg til "behandlinger" 8) i stedet..... Og dem dækker de masser af... Og er ret sikker på at mange ikke får den genoptræning de rent faktisk burde have fordi at de ikke har råd, som sygemeldte.... For det er sgu dyrt at være syg.... :shock:
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af mejeristen »

Landlyst skrev:
Lige der slår du hovedet på sømmet, angående ikke at vil bruge pengene på genoptræning..... Sundhedsforsikringer dækkert IKKE træning ved f.eks. fysioteapi, men kun regulære behandlinger.... :shock: :roll:
Så der for går jeg til "behandlinger" 8) i stedet..... Og dem dækker de masser af... Og er ret sikker på at mange ikke får den genoptræning de rent faktisk burde have fordi at de ikke har råd, som sygemeldte.... For det er sgu dyrt at være syg.... :shock:
Det gør den offentlige sgu heller ikke, i hvert fald ikke i tilstrækkeligt omfang, og hvem kan vi så takke for det?? Os selv og de 179 fladpander i kbh :|
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Lintz »

Nu har albuen fået det bedre - Er gået på fuld tid.....

- Nu er det så bare knæet det er galt med.......
Knæ.jpg
Knæ.jpg (5.03 KiB) Vist 1361 gange
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
nemocharley

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af nemocharley »

haahahahhah jeg vidste ikke du havde en hale :) :) :) :)
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hovedet holdt - Albuen knak...

Indlæg af Landlyst »

Klassisk eksempel på ombytning af røntgen billeder.......

Besvar